Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: C4E's iXtreme Slim LT+ 1.9 FULL Firmware Pack with 0225, 0401 Support

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    C4E's iXtreme Slim LT+ 1.9 FULL Firmware Pack with 0225, 0401 Support

    C4E's iXtreme Slim LT+ 1.9 FULL Firmware Pack with 0225, 0401 Support
    >> C4E released the iXtreme LT+ v1.9 CFW in association with Team Jungle & Team Xecuter:
    [QUOTE]
    C4E’s iXtreme Slim LT+ 1.9 in association with Team Jungle & Team Xecuter

    World first backups for XBOX 360 Slim, no need for expensive emulators, flash fw for free!
    - For all Liteon Drive models (0272 – which is an updated 9504, 0225 & 0401)
    - Support for XGD3 originals
    - Optimised rootkit code, ALL timings for realtime checks are same as original firmware

    We have also included all the original firmwares (OFW) – as you can see there are 2 different version 0225′s too. There is a new kind of calibration data at 1FF80 that is different in 2 occurances (so far) so if you get a PLAY DVD error then you need to redump your original with the new upcoming JF and let that do its magic for you.

    FYI The other variation is the factory updated version, and this difference at 1FF80 was only discovered in the last week so bear with us as there may be more variations out there.

    You know if you have a factory upgraded version if the label says 9504 but the fw is 0225

    Included OFW files explained:
    1. Orig-0272.bin – 0272 (Retail 9504 flashed to new dash over XBL)
    2. Orig-0225.bin – Retail 0225
    3. Orig-0225u.bin – Retail 9504 flashed at factory to 0225u … big differences in sector 1FF00 (calibration data at 1FF80)
    4. Orig-0401.bin – Retail 0401

    Thanks go to Team Jungle for their hard work and efforts in the development process.
    Thanks as always go to Team Xecuter for their generous support to this whole project.

    Special thanks go to Foundmy.com for their help with the 0401 drives and the factory updated 0225 drives !
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, nu kan vi flasha "alla" 360 slim!

    Ja, nu kan vi leverera flashade 360 slim basenheter!

    Ja, vi har både kompletta xecuter upplåsta styrkort samt xecuter pro-kit för att låsa upp befintliga styrkort på lager.

    Pris för flashning av slim där styrkortet måste bytas/låsas upp kommer preliminärt bli 1495:-, vi skall räkna på det under dagen när vi har gjort några och har koll på hur mycket tid vi behöver lägga på varje 360.
    Last edited by Hansi; 2011-07-20 at 09:35.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inte riktigt alla läsarna, men 90% av dom

    Läsarna vi inte kan flasha är:
    Slim hitachi FW: 0500
    Slim Liteon DG16-D4S FW: 1071
    Slim Liteon DG16-D5S FW: A445
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Okay, jag som är trög nu eller...? Slim 9504 då?!

    EDIT: Orig-0272.bin – 0272 (Retail 9504 flashed to new dash over XBL) = FW för 9504?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Okay, jag som är trög nu eller...? Slim 9504 då?!

    EDIT: Orig-0272.bin – 0272 (Retail 9504 flashed to new dash over XBL) = FW för 9504?
    0272 är en uppdaterad 9504 ja... dashboard uppdaterad alltså
    0225u är också en uppdaterad 9504, men det är fabriksuppdaterad...

    Med senaste dashboard är 0272 tydligen också write protected, precis som alla andra liteons... värt o tänka på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    0272 är en uppdaterad 9504 ja... dashboard uppdaterad alltså
    0225u är också en uppdaterad 9504, men det är fabriksuppdaterad...

    Med senaste dashboard är 0272 tydligen också write protected, precis som alla andra liteons... värt o tänka på
    damnit... :| Då antar jag att man behöver replacement boarden även för 9504? Någion beräknad ankomsttid för dem hos er? n00b-varianten då, eftersom jag inte kan löda

    EDIT: Eller om jag eventuellt kan posta läsaren löst) till er och få den monterad (bor i göteborg)..
    Last edited by efex; 2011-07-20 at 12:51.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    damnit... :| Då antar jag att man behöver replacement boarden även för 9504? Någion beräknad ankomsttid för dem hos er? n00b-varianten då, eftersom jag inte kan löda

    EDIT: Eller om jag eventuellt kan posta läsaren löst) till er och få den monterad (bor i göteborg)..
    Vi fick in dom igår, ska komma upp på hemsidan senare idag och kommer kosta 1000:-

    Ja, du kommer behöva det även till 9504
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vi fick in dom igår, ska komma upp på hemsidan senare idag och kommer kosta 1000:-

    Ja, du kommer behöva det även till 9504
    Tar ni 1000:- även för löd-varianten, om ni gör jobbet?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Tar ni 1000:- även för löd-varianten, om ni gör jobbet?
    1495:- tar vi för att flasha om hela enheten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Om man vill ha en special-deal då, alltså skicka in lös dvd (den var flashad av mig innan updaten), och enbart ill ha pcb:n fastlödd? Samma pris?

  11. #11
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Vad skulle en ny färdig flashade 4GB/250GB maskin kosta hos er?

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Blir så arg! Jävla c4ev tänker bara på pengar nu. Ger inte ut nån CFW innan team x har fått sin produkt att få x antal förbokningar och skit. För 2 dagar sen fick MS ut med info att dom kommer idag med en ny mini dash update och så kommer det en ny CFW bara timmar efter. Han har inte sagt ett skit sen 2011 06 24 på c4evspeaks.Samma dag som MS går ut med info den 18de då jävlar börjar han skriva på c4evspeaks igen samma datum och så är CFW plötsligt färdig efter att folk börjar få sina drives låsta och behöver köpa upplåsta styrkort som helt plötsligt börjar levereras. Dom funkar säkert skit bra till nästa dashupdate som kan komma om nån månad lr november då den stora brukar komma.

    Jag förstår att vi alla vi spela gratis spel och nya är dyra som fan. Men borde inte några smarta killar starta en spel uthyrning som funkar. Som har dom nyaste spelen att hyra ut från dag ett för tex 299kr månaden byt så ofta du vill.
    c4ev tjänar som fan på oss nu!! Är det nån som tycker att han jobbar hårt och är värd det så kan jag bara säga att då är han ingen riktig hacker utan bara en företags hora precis som många andra. Våga vägra C4ev! Hoppas på x360key....

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Froggie Visa Inlägg
    Vad skulle en ny färdig flashade 4GB/250GB maskin kosta hos er?
    Finns upplagda på hemsidan nu

    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=90&xPage=1
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Blir så arg! Jävla c4ev tänker bara på pengar nu. Ger inte ut nån CFW innan team x har fått sin produkt att få x antal förbokningar och skit. För 2 dagar sen fick MS ut med info att dom kommer idag med en ny mini dash update och så kommer det en ny CFW bara timmar efter. Han har inte sagt ett skit sen 2011 06 24 på c4evspeaks.Samma dag som MS går ut med info den 18de då jävlar börjar han skriva på c4evspeaks igen samma datum och så är CFW plötsligt färdig efter att folk börjar få sina drives låsta och behöver köpa upplåsta styrkort som helt plötsligt börjar levereras. Dom funkar säkert skit bra till nästa dashupdate som kan komma om nån månad lr november då den stora brukar komma.

    Jag förstår att vi alla vi spela gratis spel och nya är dyra som fan. Men borde inte några smarta killar starta en spel uthyrning som funkar. Som har dom nyaste spelen att hyra ut från dag ett för tex 299kr månaden byt så ofta du vill.
    c4ev tjänar som fan på oss nu!! Är det nån som tycker att han jobbar hårt och är värd det så kan jag bara säga att då är han ingen riktig hacker utan bara en företags hora precis som många andra. Våga vägra C4ev! Hoppas på x360key....
    Det har inte varit någon mening att släppa nya Ixtreme till slim innan återförsäljarna (vi) fått in styrkort/chip på lager...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Om man vill ha en special-deal då, alltså skicka in lös dvd (den var flashad av mig innan updaten), och enbart ill ha pcb:n fastlödd? Samma pris?
    Ja, samma pris
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja, samma pris
    Great En beställning kommer nog inom ett par veckor

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Blir så arg! Jävla c4ev tänker bara på pengar nu. Ger inte ut nån CFW innan team x har fått sin produkt att få x antal förbokningar och skit. För 2 dagar sen fick MS ut med info att dom kommer idag med en ny mini dash update och så kommer det en ny CFW bara timmar efter. Han har inte sagt ett skit sen 2011 06 24 på c4evspeaks.Samma dag som MS går ut med info den 18de då jävlar börjar han skriva på c4evspeaks igen samma datum och så är CFW plötsligt färdig efter att folk börjar få sina drives låsta och behöver köpa upplåsta styrkort som helt plötsligt börjar levereras. Dom funkar säkert skit bra till nästa dashupdate som kan komma om nån månad lr november då den stora brukar komma.

    Jag förstår att vi alla vi spela gratis spel och nya är dyra som fan. Men borde inte några smarta killar starta en spel uthyrning som funkar. Som har dom nyaste spelen att hyra ut från dag ett för tex 299kr månaden byt så ofta du vill.
    c4ev tjänar som fan på oss nu!! Är det nån som tycker att han jobbar hårt och är värd det så kan jag bara säga att då är han ingen riktig hacker utan bara en företags hora precis som många andra. Våga vägra C4ev! Hoppas på x360key....
    Är du på allvar? Jag tycker du ska ta och göra din egen firmware och släppa den publikt. Och är alla företagare horor? Nja, jag vet inte om jag anser mig att vara hora bara för att jag är företagare. Men visst alla har rätt till sin åsikt. Min åsikt är att du är en gnällspik.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte riktigt alla läsarna, men 90% av dom

    Läsarna vi inte kan flasha är:
    Slim hitachi FW: 0500
    Slim Liteon DG16-D4S FW: 1071
    Slim Liteon DG16-D5S FW: A445
    Kanske dags o be farbror Hansi ändra lite i inlägget ovanför o skriva ut vilka modeller som går att "flasha" och vilka modeller man "får lov o byta styrkort på" för att det skall fungera så folk inte känner sig så förvirrade
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kanske dags o be farbror Hansi ändra lite i inlägget ovanför o skriva ut vilka modeller som går att "flasha" och vilka modeller man "får lov o byta styrkort på" för att det skall fungera så folk inte känner sig så förvirrade
    Den ända slimen som du inte behöver byta styrkort på är en 9504, om du uppdaterat den med senaste uppdateringen blir den låst (den får write protect) så det blir en snabb lista
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den ända slimen som du inte behöver byta styrkort på är en 9504, om du uppdaterat den med senaste uppdateringen blir den låst (den får write protect) så det blir en snabb lista
    Så man byter styrkort på alla LiteOn läsare men man behöver inte om det är en stock från affär som inte flashats innan och fått extra uppgraderingen efter 13*** som kom i dagarna mao?
    Men har man flashat den innan och eller uppdaterats dash nyligen ( den som kom den 15de denna månad typ. ) på en redan flashad läsare så är den skrivskyddad ( är den fortfarande flashad mao eller Stock ? )

    Är det då med andra ord bättre läge att kasta in Lt+ 1.9 sedan uppgradera maskinen ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Så man byter styrkort på alla LiteOn läsare men man behöver inte om det är en stock från affär som inte flashats innan och fått extra uppgraderingen efter 13*** som kom i dagarna mao?
    Men har man flashat den innan och eller uppdaterats dash nyligen ( den som kom den 15de denna månad typ. ) på en redan flashad läsare så är den skrivskyddad ( är den fortfarande flashad mao eller Stock ? )

    Är det då med andra ord bättre läge att kasta in Lt+ 1.9 sedan uppgradera maskinen ?
    Efter 13146 uppdateringen är den inte låst, men efter 13599 som kom igår är den det, jag vet inte hur det är med slim och att köra upp versionen till LT+ 1.9 som bara finns till 0272 (9504 är inte längre en "version" so to speak, den heter numera istället 0272)

    När du uppdaterar en flashad 9504 kommer den bli 0272 STOCK, inte flashad eftersom ms inte har med flashen i sina uppdateringar men som sagt, efter senaste dash updaten som kom igår är den skrivskyddad, på samma sätt som alla andra slim liteons (utom 9504)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Haha, nu är det bara en tidsfråga tills det jag skrev innan att de skjuter sig i foten om de remote flashar dvd med mjukvara o någon ruttnar o kastar ut en custom FW med iXtreme inbakad

    Fick nyhetsbrev om att det kommer släppas en Halo slim jag funderade på att nypa åt, mest för att ersätta min gamla live originalmaskin som var inne hos ms o vände efter den frös men de inte åtgärdade då den "fungerade" hos dom *dummjävlarna*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Haha, nu är det bara en tidsfråga tills det jag skrev innan att de skjuter sig i foten om de remote flashar dvd med mjukvara o någon ruttnar o kastar ut en custom FW med iXtreme inbakad

    Fick nyhetsbrev om att det kommer släppas en Halo slim jag funderade på att nypa åt, mest för att ersätta min gamla live originalmaskin som var inne hos ms o vände efter den frös men de inte åtgärdade då den "fungerade" hos dom *dummjävlarna*
    Halo slim har funnits ett bra tag nu, dom har special skal och istället för att pipa gör dom ifrån sig ljud (istället för en buzzer har dom en speaker)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Alltså, klart att c4eva behöver något företag i ryggen. Han måste ju ha tillgång till alla nya fw's, hårdvara, maskiner att testa på m.m. Ska han göra det helt gratis? Tror folk att han är gjord av pengar? Om TX finansierar honom så FINE, det är väl inget konstigt med det? Att de samkör sina releaser.. spela roll!

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tycker dom skötte det väldigt snyggt med releasen. Vad hade alternativen varit?

    Team Xecuter levererar hårdvaran som krävs, vi köper hårdvara för 100-tusentals kronor, men ingen firmware släpps så vi ligger med en massa osäljbar skit på lager...

    C4EVA släpper en ny firmware, men hårdvaran finns inte att få tag på. Våra kunder ringer och mailar så vi håller på att bli tokiga, för vi kan inte leverera det som efterfrågas...

    Eller som nu, vi får hårdvaran levererad tisdag kväll, programvaran släpps natten tisdag-onsdag, och vi kan leverera till våra kunder redan under onsdagen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag undrar när man har ett upplåst pcb kort med Slim LT+ 1.9 Firmware som är stängt kan man då uppdatera till senaste dash board och som man sedan öppnar och flashar igen så man alltid har senaste dash board

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kenta2 Visa Inlägg
    jag undrar när man har ett upplåst pcb kort med Slim LT+ 1.9 Firmware som är stängt kan man då uppdatera till senaste dash board och som man sedan öppnar och flashar igen så man alltid har senaste dash board
    Din mening förvirrar rätt rejällt där... menne here's what i can make out:

    Du undrar om man kan uppdatera dashboarden på en Xbox 360 slim med ett Xecuter PCB som är flashat med LT+ 1.9 som också blivit "låst" (skrivskyddat) utan att microsoft kan flasha om din DVD och därmed ta bort din flash?

    Isåfall: ingen som kan svara på det ännu med 100% säkerhet, men det borde inte vara några problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    tack för svaret Swizzy det var så jag menade fast du förklarade med bättre ord

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Din mening förvirrar rätt rejällt där... menne here's what i can make out:

    Du undrar om man kan uppdatera dashboarden på en Xbox 360 slim med ett Xecuter PCB som är flashat med LT+ 1.9 som också blivit "låst" (skrivskyddat) utan att microsoft kan flasha om din DVD och därmed ta bort din flash?

    Isåfall: ingen som kan svara på det ännu med 100% säkerhet, men det borde inte vara några problem...

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Jag var inne på psxcare förra veckan. Trött som ett jävla as. halvsov. Anyways. Jag köpte en xbox360 slim, och vart lite piggare denna vecka, så har spelat klart crysis 2 ikväll. Grymt lir. Nästa blir L.A noire.
    Men jag bara undrar om det stämmer att man med 1.91.0225 kan spela AP 25 utan att firmwaren flashas om? Det har ett skydd mot att flashas om eller vad?
    Så man kan i princip bränna vilka spel man vill idag?
    Tack. Ni är grymma på psxcare. Och proffsig personal. Tog lite tid att föra över gamla gamesaves från den mycket gamla, men det var det värt. Jag flashade den när första firmwaret kom ut tiull vanliga xbox hos er då. Och det har funkat sen dess Nu slim. Håller längre. Men nu är jag trött och måste sova. Kikar in nån dag. Danke, arigato, tacco
    Last edited by AFX3D; 2011-08-19 at 00:08.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Jag var inne på psxcare förra veckan. Trött som ett jävla as. halvsov. Anyways. Jag köpte en xbox360 slim, och vart lite piggare denna vecka, så har spelat klart crysis 2 ikväll. Grymt lir. Nästa blir L.A noire.
    Men jag bara undrar om det stämmer att man med 1.91.0225 kan spela AP 25 utan att firmwaren flashas om? Det har ett skydd mot att flashas om eller vad?
    Så man kan i princip bränna vilka spel man vill idag?
    Tack. Ni är grymma på psxcare. Och proffsig personal. Tog lite tid att föra över gamla gamesaves från den mycket gamla, men det var det värt. Jag flashade den när första firmwaret kom ut tiull vanliga xbox hos er då. Och det har funkat sen dess Nu slim. Håller längre. Men nun är jag trött och måste sova. Kikar in nån dag. Danke
    du e nog fortfarande trött tror jag...

    0225 har aldrig påverkats av dash updates, AP25 spelen påverkas oavsett vilken läsare du har (förutom samsung och äldre hitachi's) och det är inte omflashning av DVD'n som är problem då, det är snarare att dom uppdaterar AP25 tabellerna... du har iXtreme 1.91 det senaste, det bästa... klarar AP25(numera AP26) upp till dashboard version 2.0.13599.0 utan problem

    Men ja, du kan bränna alla spel du vill som finns i dagsläget, alla ska funka utan problem... iaf har jag inte hört något om något spel som inte ska funka det är ju alltid ett gott tecken, annars brukar det dyka upp massa information överallt om folk som klagar på att spel inte funkar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xbox360 slim 0225
    By radical2005 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 22:39
  2. iXtreme snart här för Slim 9504 !!
    By efex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 18:28
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 20:41
  4. PSP Value pack 1.5 firmware
    By Mahjar in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 20:46
  5. Firmware Browser support
    By sdewqa in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •