Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: svensk guide flasha lt+ 1.9 (samsung)?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    svensk guide flasha lt+ 1.9 (samsung)?

    någon som kan länka till en bra svensk guide för att flasha lt+ 1.9 på en samsung läsare?

    har hittat ett par guider (bland annat här på psxcare), men mycket osäker på om dessa fungerar med nya flashet då guiderna var vääldigt gamla.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hittar du en guide för Jungleflasher funkar den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    så om jag laddar hem tutorial härifrån så kommer det funka?
    http://www.jungleflasher.net/downloads.html

    edit: det står att man behöver ett sata-kort/sata-kabel men jag läste någonstans (var nog t.om på psxcare) att man inte behövde sata-kort längre om man använde något speciellt till att uppdatera firmware, kommer dock inte ihåg vad det var..

    så finns det något lättare sätt att uppdatera firmware än jungleflasher?
    (första gången jag ger mig på att flasha)

    och om någon vet vad det är för connectivity-kit man behöver för att få ström till läsaren så nämn gärna det också.
    Last edited by tqila; 2011-07-21 at 20:30.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    så om jag laddar hem tutorial härifrån så kommer det funka?
    http://www.jungleflasher.net/downloads.html

    edit: det står att man behöver ett sata-kort/sata-kabel men jag läste någonstans (var nog t.om på psxcare) att man inte behövde sata-kort längre om man använde något speciellt till att uppdatera firmware, kommer dock inte ihåg vad det var..

    så finns det något lättare sätt att uppdatera firmware än jungleflasher?
    (första gången jag ger mig på att flasha)
    Du måste ha SATA kabel för att kunna ansluta DVD'n till datorn där du pysslar med allting Jungleflasher är verkligen inte svårt när det kommer till en samsung, tycker du det är svårt kan du lägga ner tanken på att försöka sätta dig in i detta och betala någon för att göra det åt dig, samsung/benq är dom lättaste läsarna att flasha, och det är VÄLDIGT enkelt med JF, en snabb guide för hur du gör (utan detaljer):

    1. Intro
    2. Starta om läsaren
    3. Read
    4. Yes
    5. Write
    6. Outro

    Om den inte vill gå in i Vendor Mode direkt får du prova o starta om läsarna ngra gånger, samsungarna kan ibland vara lite tjuriga på den fronten, funkar inte det heller får du köra Sammy Unlock...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, ja det verkar ju inte så svårt.

    har du lust att säga vad man behöver för grejjer för att flasha? vet att det står i t.ex pdfen för jungleflasher, men det står inget om att man måste ha ett connectivity kit/ström till läsaren och det visade ju sig att man behövde (eller åtminstone bättre att köra med sådant än att låta xboxet ge ström till läsaren)

    förutom sata-kort (via)/sata-kabel, unlock kit och torx (t10) så vet jag inte vad som behövs.
    och om psxcare har "rätt" connetivity kit så kan du väl länka till det så jag vet vad jag skall köpa

    tack på förhand!
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ok, ja det verkar ju inte så svårt.

    har du lust att säga vad man behöver för grejjer för att flasha? vet att det står i t.ex pdfen för jungleflasher, men det står inget om att man måste ha ett connectivity kit/ström till läsaren och det visade ju sig att man behövde (eller åtminstone bättre att köra med sådant än att låta xboxet ge ström till läsaren)

    förutom sata-kort (via)/sata-kabel, unlock kit och torx (t10) så vet jag inte vad som behövs.
    och om psxcare har "rätt" connetivity kit så kan du väl länka till det så jag vet vad jag skall köpa

    tack på förhand!
    Jao, du behöver det du skrev ovan (sata kabel och kompatibelt chipset, antingen på PCI kort eller onboard på ditt moderkort, bästa är PCI kort eftersom du då kan stänga av drivrutinen utan att det orsakar enorma problem , unlock kit och T10) samt är ett connectivity kit att rekomendera så att du slipper risken att du råkar bränna dvd styrkortet/moderkortet i konsollen av misstag om du inte jordar detta, och det gör det hundra gånger lättare att arbeta med läsaren...

    jag skulle rekomendera att du använder något av CK3 kiten länkade nedan, även Maximus kiten funkar men dom håller inte lika bra kvalité enligt min personliga åsikt...

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942&xSec=89 <--- CK3 Lite kostar 495:-
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943&xSec=89 <--- CK3 Pro kostar 595:-

    Spelar ingen större roll vilket du väljer, båda funkar lika bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Din guide testade jag funkar ej

    1. Intro
    2. Starta om läsaren
    3. Read
    4. Yes
    5. Write
    6. Outro

    Händer inget om du tar intro,din guide funkar inte för mig

    ta benq unlock sedan,read,ok,save,ta write,sedan outro

    Vet inte varför det inte funkar det han skrev innan han är ju mer kunnig än mig han som jag lärt mig av

    MVH
    Last edited by SWEwillow; 2011-07-21 at 21:59.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Din guide testade jag funkar ej

    1. Intro
    2. Starta om läsaren
    3. Read
    4. Yes
    5. Write
    6. Outro

    Händer inget om du tar intro,din guide funkar inte för mig

    ta benq unlock sedan,read,ok,save,ta write,sedan outro

    Vet inte varför det inte funkar det han skrev innan han är ju mer kunnig än mig han som jag lärt mig av

    MVH
    Det var en snabb guide... och jag skrev lite längre ner att du ibland får köra det ett par gånger och att du kan köra sammyunlock om det inte funkar, här snackar vi om samsung inte BenQ så BenQ Unlock ska du absolut inte använda här och du missade kanske steget "2. Starta om läsaren" eller kanske misstolkade det? det är att du ska power cycla driven, funkar i 99% av fallen på flashburken på PSXCare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Hehe

    Jepp kanske inte så bra med Benq unlock.

    Testade din guide svårt att få det att funka även om man stänger av strömmen mm,men jag är novis på detta men på något sätt alltid fått det att funka på mina 3 360.

    men jag är novis super glad allt du lärt mig annars kunde jag ju inte lira NHL 11 som jag snart skall lira som vanligt.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    tack swizzy för hjälpen.

    ska prova så fort jag får hem grejjerna
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    det funkade fint att flasha min samsung-läsare spoofad som lite-on.

    en sak jag "missade" var dock att ta "outro" som ni/du skriver, men verkar ju funka bra hitills ändå

    eller är det helt galet fel att inte ta outro?

    i jf-guiden stod det inget om outro nämligen..
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Har för mig att spelare sätter sig i putro själva när man stoppar i dem i en 360 men vi har alltid kört outro då jag jobbade på PSXCare för att inte maskiner skall få konstiga flaggor eller annat av misstag
    Sen är det ju alltid bra att finalisera en skrivning
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok.

    det xbox jag flasha nu är bannat så ingen fara denna gången då.


    men får tänka på det till nästa gång jag flashar något som inte är bannat.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Liknande diskussioner

  1. Guide: Hur man flashar en Samsung MS25/MS28
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 139
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 22:07
  2. Flasha Samsung - Guide?
    By Dikkie in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 12:31
  3. Guide: Flasha Duo-X2
    By rejjo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 101
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 09:45
  4. Guide - Såhär flashar du din Samsung dvd
    By BadRuby in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 03:42
  5. svensk guide
    By Bezon in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 22:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •