Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Angående Xecuter Pro Kit - Liteon-kretskort

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18

    Angående Xecuter Pro Kit - Liteon-kretskort

    Hallå!

    Tänkte bara höra om man kan lämna in sin drive hos er för enbart lödning av prokit? Aldrig varit riktigt duktig på just det där med lödning!

    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    I praktiken så byter vi ut ditt styrkort, sedan löder vi om kretsen när vi har lugn och ro och tid över och sätter ditt gamla styrkort i någon annan box osv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Och vad skulle detta isådantfall kosta mig?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tills vidare kör vi 1495:- oavsett om flashning skall ingå, om man lämnar inlös drive eller komplett box osv. Brukar sluta med mer strul än nödvändigt när en del kunder försöker göra halva jobbet själva för att få ett billigare pris. Hade vi haft obegränsad tillgång på färdiga styrkort så hade vi struntat i att ta hem "pro" kiten (lösa chip) för arbetstiden att löda om korten gör det knappast lönsamt att sitta och mecka med det.

    Får ringa arbetsförmedlingen och se om dom har någon praktikant som kan tänkas klara av den typen av lödjobb :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Jag förstår. Har ni PCB-boarden i lager just nu?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Går det att lägga undan ett stycke, är nämligen borta under helgen här. Och hämta under måndagen eller så?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Går det att lägga undan ett stycke, är nämligen borta under helgen här. Och hämta under måndagen eller så?
    Du behöver inte lägga undan, det finns så det räcker till nästa vecka minst :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ni klarar alltså att göra Pro modden med? Tycker den verkar galet svår! lol

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ni klarar alltså att göra Pro modden med? Tycker den verkar galet svår! lol
    Den typen av lödningar fick vi göra ofta när det var populärt att modifiera dvdläsare :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ni klarar alltså att göra Pro modden med? Tycker den verkar galet svår! lol
    Jag personligen har inte gjort de tidigare, men jag håller på lär mig, kommer nog klara det utan större problem snart tränar på lite äldre liteons där det är större kretsar (tränar just nu på att ta loss den gamla kretsen, det är jue då liiiite svårare på tjockis liteon än vad det är på slim liteons eftersom det är större yta som ska värmas och det är fler ben som ska lyftas på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag får väl damma av ett par av våra gamla pyropens, dom poppar loss ytmonterade kretsar på 2 sekunder blankt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Tjena Grabbar!
    Jag får No drive detected när jag har satt in PCB:n. Vad kan detta bero på? allt sitter som det ska och det fungerade innan jag satte dit den med orginal.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Har du flashat ditt kort?

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Ska jag använda min gamla flash eller den nya när jag gör detta?

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Om jag har gjort rätt så ska jag först gå in under MTK Flash 32, välja intro/device ID. Sen gå till Firmware tool 32 och ladda mitt gamla firmware gentemot det nya?

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja. Du ska först ha läst ur din nyckel ur din original drive. Sedan byta korten. Göra en Slim Unlock (antar jag). Få status 0x72 och sedan ladda den nya firmwaren as target. Trycka spoof to target och sedan skriva den.

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Verkar ha funkat finfint. Veryfied OK! Samt den läser orginal, bara bränna ut nu då.

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Får upp spelet när jag sätter i det brända, dock "blackscreen" när jag drar igång det. Vad kan jag ha gjort för fel? Har kört det i ABGX..

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Ska jag, när jag kör i ABGX välja Level 3 i autofix?

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Körde nämligen level 2 innan. men ser också att min dash inte är uppgraderad. Ska jag uppgradera nu efter flash?

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Du har frågat i tre olika trådar nu. Jag har som sagt svarat.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja. Du ska först ha läst ur din nyckel ur din original drive. Sedan byta korten. Göra en Slim Unlock (antar jag). Få status 0x72 och sedan ladda den nya firmwaren as target. Trycka spoof to target och sedan skriva den.
    Med team xecuter korten ska man göra enligt följande procedur:

    1. Dumpa gamla läsaren
    2. Spoofa nya mjukvaran
    3. Byt styrkort som e kopplat till datorn (ja, du behöver inte ha det i läsaren för att kunna skriva till det) och se till att WP switchen står i läget "WP=1"
    4. Tryck på ... knappen uppe i vänstra hörnet
    5. Skifta till Phatt med knapparna nere på högra sidan
    6. Tryck på Intro/Device ID och följ instruktionerna, antingen går kortet in i 0x72 direkt eller så får du starta om det
    7. Tryck på Write *nu skriver du till kortet!*
    8. Tryck nu på knappen 0x00, då ska den byta till 0xC8
    9. Flippa tillbaka WP switchen till "WP=0"
    10. Tryck på knappen "Outro/ATA Reset" 1-3 gånger (läsaren ska hittas och du ska få att key är verifierad i nedre fönstret)
    11. Byt styrkortet i läsaren om du inte redan gjort det till TX kortet du precis flashade
    12. Testa att det funkar som det ska
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xecuter CK3 Probe v2 - First Liteon No Solder Solution !
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2010-02-17, 20:05
  2. Xecuter LT Switch ? Easy Switch For Liteon
    By Ask3n in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 09:22
  3. Xecuter CK3 PROBE - No Solder Kit For Liteon
    By N!klas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:25
  4. Nytt kretskort
    By zparta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 19:11
  5. psx kretskort
    By jorol in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-05-01, 15:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •