Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: kan inte uppdatera mitt xbox

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    kan inte uppdatera mitt xbox

    det xboxet jag försöker uppdatera är bannat och går alltså inte att uppdatera över "live".

    så jag har försökt uppdatera med usb-sticka och bränt ut det på en cd-r men funkar inte med något av de alternativen.

    (har provat flera ggr och sett till så att jag tillräckligt med minne på hdd)

    jag har uppdaterat det här xboxet tidigare då det varit bannat (då bränt ut det på cd-r och installerat) och det har funkat fint hitills.

    när jag provade med usb-sticka så fick jag "status code 3151 - 351F - 1600 - 2203 - C000 - 0001 couldnt install... bla bla" och har googlat på det men inte funnit någon info.

    men när jag provade med cd-r så fick jag något felmeddelande i stil med att disken är smutsig/unreadable (men fortfarande samma status code)


    så vad kan vara fel? eller är det något med senaste uppdateringen som gör att det inte längre går att uppdatera boxar som är bannade?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad har du för DVD? och vad har du för flash?

    Har du bytt ut läsaren ngn gång? (du kanske ska ha liteon egentligen men har samsung t.ex.?)

    2.0.13146.0 och senare updates flashar om DVD enheten, och är det då inte samma som satt i från början eller att den inte reagerar som den ska får du errors
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Det är en samsung och den är inte utbytt(inte av mig iaf)

    Innan den blev bannad så lämna jag in den för flash varje gång. Så kan inte svara för vad de gjort..

    Senaste gången jag flasha den så var det 1.6 om jag inte minns fel.

    Och vad dashboard är det nog den som kom innan de börja pusha ut den med xgd3 stöd. Men kan kolla imorgon mer exakt vilken det är.

    Edit: den dashboard jag ska installera är alltså den senaste antar jag (den man laddar ner från Xbox hemsida vid support/uppdatera xbox)
    Last edited by tqila; 2011-07-22 at 01:29.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    Det är en samsung och den är inte utbytt(inte av mig iaf)

    Innan den blev bannad så lämna jag in den för flash varje gång. Så kan inte svara för vad de gjort..

    Senaste gången jag flasha den så var det 1.6 om jag inte minns fel.

    Och vad dashboard är det nog den som kom innan de börja pusha ut den med xgd3 stöd. Men kan kolla imorgon mer exakt vilken det är.

    Edit: den dashboard jag ska installera är alltså den senaste antar jag (den man laddar ner från Xbox hemsida vid support/uppdatera xbox)
    Har din box HDMI port? isåfall ska du ha en liteon och har därmed problem pga det annars är det för att du har gammal flash...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ja det är hdmi-port i mitt xbox.
    det har suttit samma läsare i sedan jag köpte det, så med andra ord har alltså företaget jag köpte den av bytt läsare när de flashade den för att det förmodligen var lättare att flasha en samsung (eller kanske inte ens gick att flasha lite-on då)

    så här ser min läsare ut iaf:


    och mfr-date är:
    2008-08-07
    och då enligt denna lista (http://www.360drives.com/list) så ska det vara lite-on. dock vet jag ju inte om den där listan stämmer och är så exakt när man bara går efter datum(?)

    men hur som helst, vad gör man om det nu är så att det är "fel" drive i? kan man ringa företaget man köpte den av då det inte stod något om att det skulle vara en spoofad läsare i? (dock var ju detta många år sedan)

    eller finns det något sätt att fixa så jag kan uppdatera ändå?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ja det är hdmi-port i mitt xbox.
    det har suttit samma läsare i sedan jag köpte det, så med andra ord har alltså företaget jag köpte den av bytt läsare när de flashade den för att det förmodligen var lättare att flasha en samsung (eller kanske inte ens gick att flasha lite-on då)

    så här ser min läsare ut iaf:


    och mfr-date är:
    2008-08-07
    och då enligt denna lista (http://www.360drives.com/list) så ska det vara lite-on. dock vet jag ju inte om den där listan stämmer och är så exakt när man bara går efter datum(?)

    men hur som helst, vad gör man om det nu är så att det är "fel" drive i? kan man ringa företaget man köpte den av då det inte stod något om att det skulle vara en spoofad läsare i? (dock var ju detta många år sedan)

    eller finns det något sätt att fixa så jag kan uppdatera ändå?
    Du kan om dom fortfarande finns kvar ringa och fråga om dom har läsaren kvar som satt i, annars tar du bara en ny liteon och flashar med nyckeln från samsungen

    Ja, listan stämmer... 2008 maskin som är nya har ALLTID en liteon, och en HDMI maskin har aldrig haft en samsung från fabrik nu vet du vart felet ligger och hur du ska fixa det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja du kan ju alltid ringa företaget och klaga. Annars kan du köpa dig en ny LiteOn från något företag. PSXCARE.com själva verkar tyvärr inte sälja dem för tillfället. Men det finns många andra som gör det. En ny LiteOn kostar ungefär 400:-.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja du kan ju alltid ringa företaget och klaga. Annars kan du köpa dig en ny LiteOn från något företag. PSXCARE.com själva verkar tyvärr inte sälja dem för tillfället. Men det finns många andra som gör det. En ny LiteOn kostar ungefär 400:-.
    Jodå, vi säljer dom... kostar 500:- för bara läsaren, 750:- med flashning och 850:- om man ska ha den monterad också (totalt alltså)

    länk till produkten: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1111
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    kommer nog inte slänga ut pengar på att köpa en ny läsare till ett bannat xbox när jag har ett xbox som ej är bannat som jag använder.
    jag tänkte mest använda det bannat xboxet för att lära mig flasha och så, men känns lite meningslöst när jag inte kan slänga in nyare dashboard (dvs spelen kommer ju inte funka pga för gammal dashboard även om det är senaste flash) så då kan jag ju ändå inte vara 100% på att jag lyckats med flash osv.

    får väl ringa console och gnälla lite, även om jag är hyffsat säker på att de skiter i vilket (de brukar ha dålig attityd på de flesta "problem" man ringer in om)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jodå, vi säljer dom... kostar 500:- för bara läsaren, 750:- med flashning och 850:- om man ska ha den monterad också (totalt alltså)

    länk till produkten: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1111
    Aha my bad. Jag gick in i fel kategori. Jag kolla i "Flashning, chip och montering".

Liknande diskussioner

  1. Kan inte uppdatera PES 2008?
    By tatus in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 18:29
  2. WTF? kan uppdatera min wii men inte mer?
    By lost in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 00:54
  3. Mitt Xbox fungerar inte
    By leehawk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 16:41
  4. Har Forza orig spel men fungerar inte på mitt flashade xbox??
    By Tokholm in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 23:21
  5. Problem med att uppdatera mitt xbmc...
    By Converge in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-04, 10:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •