Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ny freeBOOT ute nu! (2.0.13599.0)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Ny freeBOOT ute nu! (2.0.13599.0)

    Jahopp, då var det dags igen! ny uppdatering bara dagarna efter att Microsoft slänger ut den på nätet finns den tillgänglig för oss som kör JTAG också!

    Och nog e jag snabb med att göra ett program som hjälper dig som inte är van vid detta att bygga en ny freeboot image!

    http://whipland.no-ip.org/.downloads...oter%201.1.rar

    ja, den laddar även hem rätt uppdatering åt dig också! följ min senaste uppdaterings guide och istället för att använda dig av BestPig's Freeboot Toolbox använder du dig av programmet ovan tyvär får du ingen fancy gui med knappar och skit utan du får skriva med tangentbordet!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Funkade utmärkt!
    Bra jobbat. Det verkar dock som att launch.ini inte skrivs till nand om jag har förstått det rätt.
    Jag la den på rooten av hårddisken för att få boxen att autoboota som jag ville.

    God natt!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Funkade utmärkt!
    Bra jobbat. Det verkar dock som att launch.ini inte skrivs till nand om jag har förstått det rätt.
    Jag la den på rooten av hårddisken för att få boxen att autoboota som jag ville.

    God natt!
    Ok, jag får kika på det

    *edit:*

    fixat... http://whipland.no-ip.org/.downloads...oter%201.1.rar
    Last edited by Swizzy; 2011-07-22 at 08:04.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Själva flashen gick klockrent men efteråt spinner fläktarna i min Xbox (Falcon-revision) mycket mycket snabbare, låter i det närmaste som en vindturbin. Är det för att ditt skript la in custom temperature thresholds som är lägre än de "normala"?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Asuka Visa Inlägg
    Själva flashen gick klockrent men efteråt spinner fläktarna i min Xbox (Falcon-revision) mycket mycket snabbare, låter i det närmaste som en vindturbin. Är det för att ditt skript la in custom temperature thresholds som är lägre än de "normala"?
    japp, sorry about that one, senaste versionen 1.2.1 gör inte det (per standard) och har nya funktioner samt buggfixar

    http://whipland.no-ip.org/.downloads...er%201.2.1.rar
    Last edited by Swizzy; 2011-07-27 at 13:08.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag skruvade upp referenstemperaturerna manuellt i ini-filen och flashade om, är det några andra buggfixar i 1.2.1 som man bör känna till? =)

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Asuka Visa Inlägg
    Jag skruvade upp referenstemperaturerna manuellt i ini-filen och flashade om, är det några andra buggfixar i 1.2.1 som man bör känna till? =)
    Det är inga större ändringar, det är mest buggfixar som har att göra med menysystemet, att det crashat i olika lägen och att den inte sparade variabeln ordentligt om du misslyckades med att skriva rätt ngnstans och ville börja om igen...

    Version 1.2.2 är runt hörnet dock, håller på lägga till möjlighet att använda cygnos chip, samt lösa en bugg med logging systemet för folk som kör Windws 7 Professional x64...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    dragonslayer Guest
    hamnade ju på xbox-scene news sida
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=734348

Liknande diskussioner

  1. [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 296
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 10:23
  2. EFB 5.10 fel vid skapande av freeboot image
    By Gladjolt in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 14:58
  3. NFS Hot Pursuit: JTAG Freeboot 0.04
    By ZyntaX in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 22:58
  4. FreeBoot v0.031 släppt
    By dragonslayer in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 17:21
  5. Lips (FreeBoot & XBR)
    By dragonslayer in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 10:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •