Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Uppdatering

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Uppdatering

    Hej!

    Min fråga är, jag har en psp-1004 med CFW 5.50 GEN-D (FULL) och undrar om jag kan köra denna direkt.

    (Description:
    neur0n's PSP custom firmware 6.39 ME v8 for PSP-1000 and PSP-2000 (01g / 02g)

    Mvh Ace

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, du måste först återställa till 5.50, därefter uppdatera till 6.39... därefter kan du köra den där om du vill, men jag skulle rekomendera att du köra med: PSP CFW 6.39 PRO-B9 BETA
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, du måste först återställa till 5.50, därefter uppdatera till 6.39... därefter kan du köra den där om du vill, men jag skulle rekomendera att du köra med: PSP CFW 6.39 PRO-B9 BETA
    Kan jag köra den direkt över min cfw eller måste jag nergradera först?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av acehunter Visa Inlägg
    Kan jag köra den direkt över min cfw eller måste jag nergradera först?
    Som sagt; du behöver återställa först, sen uppdatera med OFW, för att sedan uppdatera med CFW installern
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Det var ett tag sen jag petade på min PSP-1000. Jag har en 5.50 Gen-D. Kan du, Swizzy, vara god och utveckla "Återställa först" till 5.50... OFW?

    Ditt svar "Nej, du måste först återställa till 5.50, därefter uppdatera till 6.39... därefter kan du köra den där om du vill, men jag skulle rekomendera att du köra med: PSP CFW 6.39 PRO-B9 BETA", det är så kompakt som det kan bli och det är endast en liten grupp som förstår vad som ska göras (snubben ställde samma fråga, men omformulerad - Jag tror fortfarande att han inte fattar). Det vore jättbra om du, som sagt, kunde utveckla den lite. Ger mer värde i tråden och hela forumet då det finns andra som ev. vill göra samma sak, samt pluspoäng för dig.


    Iaf, vad jag har försökt att göra är att köra Neurons CFW 6.60 direkt. Fungerar inte. Pga 9.90 meddelandet, ändrade det i TXT filen.
    Provade igen. Programmet gick igång, kom fram till menyn då den inte hittade en 6.60. Tryckte på X och skulle tanka ner den. Slutade med att programmet gick ut och visade ett felmeddelande "The game cannot be started". Jag antar att den inte kan köra direkt, därav min fråga ovan.

    Provade lite olika metoder via google och Yuotube och jag hittade inget direkt svar. Det fungerade för en del men inte för alla... Så jag vet inte exakt vad man ska göra nu.
    // Vincent

    #Nintendo Entertainment System
    #SNES
    #Nintento 64
    #Sega Master System
    #Playstation Multi X (95')
    #Plastation Portable @ CFW 6.60 ME-1.3
    #PS2 (original)
    #XBOX 1.4 @ Akiraship & 120GB Seagate.
    #XBOX 360 - Softmod
    #Nintendo Wii @ Wiikey - Mod by PSXcare.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Metoden jag använder själv innebär att man tar ett pandora batteri, och ett minneskort och startar upp med, väljer sedan att installera OFW i menyn... därefter uppdatera till 6.60 nu eftersom det kommit nya versioner sedan sist

    När du väl kommit så långt kan du installera nya CFW'n genom installern som du försökt köra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Man bockar och tackar!

    Verkar som att man får läsa in sig på ämnet rejält. Jag förstod hälften av vad som står där *suck*. Men, jag tänker iaf börja med att skapa ett/en PB. Surfade in på din hemsida och länken till "Swizzy's Pandora Stick 5.50 Gen D3 " verkar inte fungera. Har du en kopia någon annanstans?

    Jag försökte även skapa ett PB via VSH menu på 5.50 Gen-D3... händer inget... inte ens ett blink. Har batteri som är kompatibel 3.6V 1800mAh. Läst in på Gen-D3, det ska funger att göra ett PB på den... *suck*... satans många obstacles man får...
    // Vincent

    #Nintendo Entertainment System
    #SNES
    #Nintento 64
    #Sega Master System
    #Playstation Multi X (95')
    #Plastation Portable @ CFW 6.60 ME-1.3
    #PS2 (original)
    #XBOX 1.4 @ Akiraship & 120GB Seagate.
    #XBOX 360 - Softmod
    #Nintendo Wii @ Wiikey - Mod by PSXcare.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av honungsklubba Visa Inlägg
    Man bockar och tackar!

    Verkar som att man får läsa in sig på ämnet rejält. Jag förstod hälften av vad som står där *suck*. Men, jag tänker iaf börja med att skapa ett/en PB. Surfade in på din hemsida och länken till "Swizzy's Pandora Stick 5.50 Gen D3 " verkar inte fungera. Har du en kopia någon annanstans?

    Jag försökte även skapa ett PB via VSH menu på 5.50 Gen-D3... händer inget... inte ens ett blink. Har batteri som är kompatibel 3.6V 1800mAh. Läst in på Gen-D3, det ska funger att göra ett PB på den... *suck*... satans många obstacles man får...
    whipland.no-ip.org/.downloads/PSP/Custom Firmwares/Swizzy's Pandora Stick 5.50 Gen-D3.rar <--- där hittar du den också... har inte tid/ork/lust att uppdatera länkarna, killen som hostade allt psp stuff åt mig förut har typ stängt av sin serv tror jag, eller så har han fått nytt IP efter det att hans domän slutade funka
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Nu fungerar allt. Tusen tack för den "kompakta" support informationen. Det blev många timmar framför burken.
    // Vincent

    #Nintendo Entertainment System
    #SNES
    #Nintento 64
    #Sega Master System
    #Playstation Multi X (95')
    #Plastation Portable @ CFW 6.60 ME-1.3
    #PS2 (original)
    #XBOX 1.4 @ Akiraship & 120GB Seagate.
    #XBOX 360 - Softmod
    #Nintendo Wii @ Wiikey - Mod by PSXcare.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av honungsklubba Visa Inlägg
    Nu fungerar allt. Tusen tack för den "kompakta" support informationen. Det blev många timmar framför burken.
    Sorry, jag orkar helt enkelt inte skriva lite utförligt längre exakt hur du ska göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Still, kudos 4 you. =)
    // Vincent

    #Nintendo Entertainment System
    #SNES
    #Nintento 64
    #Sega Master System
    #Playstation Multi X (95')
    #Plastation Portable @ CFW 6.60 ME-1.3
    #PS2 (original)
    #XBOX 1.4 @ Akiraship & 120GB Seagate.
    #XBOX 360 - Softmod
    #Nintendo Wii @ Wiikey - Mod by PSXcare.

Liknande diskussioner

  1. Ny uppdatering (maj)
    By bensax in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 07:40
  2. uppdatering av fw.
    By Lynx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 23:24
  3. Uppdatering
    By Diaspora in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 15:48
  4. Uppdatering
    By Blue_Eyed_Devil in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •