Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: CFW på PSP 2004 med OFW 6.00

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    CFW på PSP 2004 med OFW 6.00

    Jag fick igår överlämnat en PSP 2004 med OFW 6.00 från min systers barnbarn och han undrade om det gick att lägga in CFW på den?
    Jag har letat lite både här på forumet och på Swizzys sida, men det verkar som om allt stannat av efter CFW 5.5?
    Länkarna på Swizzys sida är dessutom inte aktiva =(

    Är det möjligt att lägga in CFW på denna?
    Hittade detta på en annan sida:

    1. Download OFW 6.60
    2. Extract the file
    3. Copy EBOOT.PBP to PSP/GAME/UPDATE/
    4. From the xmb (main psp menu) run the update from Game – Memory Stick
    5. Now you are on OFW 6.60
    6. Download 6.60 PRO B-9
    7. Extract the file
    8. Copy PROUPDATE and CIPL Flasher folders to PSP/GAME/
    9. From the xmb (main psp menu) run the PROUPDATE from Game - Memory stick.
    10. Press X to install CFW
    11. From the xmb (main psp menu) run the CIPL Flasher from Game - Memory stick.
    12. You have successfully installed 6.60 PRO B-9

    Stämmer det att det inte är krångligare än så?
    Inget strulande med pandorabatteri m.m.?
    Vill ju inte sabba hans PSP p.g.a. att jag inte undersökt riktigheten i vad som står på nätet =)
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det stämmer bra...

    Om CIPL Flasher inte funkar får du köra med den andra som följer med, Fast Recovery... den körs varje gång strömmen bryts... (detta gäller alltså om du har en senare modell av PSP-2004 som inte funkar med pandora)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Hur vet man om man har en senare version? Eller det märker man i så fall?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Hur vet man om man har en senare version? Eller det märker man i så fall?
    kör du CIPL Flasher så säger den ifrån om det är "fel modell" det vill säga en av dom som det inte går på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Såg nu att man skulle innan flashen ta reda på vilket moderkort som fanns i maskinen genom att lägga in "6.39 PRO B-8".
    Fungerar denna på alla moderkort och kan man inte då bara låta den vara så länge?
    Eller det är som med PS3, att sony lägger in eboot's som är signerade med senare nycklar så att de inte fungerar med 6.39?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Såg nu att man skulle innan flashen ta reda på vilket moderkort som fanns i maskinen genom att lägga in "6.39 PRO B-8".
    Fungerar denna på alla moderkort och kan man inte då bara låta den vara så länge?
    Eller det är som med PS3, att sony lägger in eboot's som är signerade med senare nycklar så att de inte fungerar med 6.39?
    Du kan köra antingen 6.39 PRO eller 6.60 PRO, vilket som funkar, och båda funkar med alla modeller (nu vet jag inte hur det är med om 6.39 PRO funkar på PSP E-1000 [street modellen] men det är inte så viktigt för min del :P)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan köra antingen 6.39 PRO eller 6.60 PRO, vilket som funkar, och båda funkar med alla modeller (nu vet jag inte hur det är med om 6.39 PRO funkar på PSP E-1000 [street modellen] men det är inte så viktigt för min del :P)
    Ok, skickade in OFW 6.60, 6.60 PRO B-9 och CIPL Flasher, fick dock mycket riktigt ett felmeddelande att det inte fungerade på den här versionen av PSP. Skickade då in FastRecovery och den svaldes med hull och hår.
    Problemet är dock att den görs inte när jag startar om maskinen, utan man får gå in på memorystick och välja den varje gång.
    Finns det nåt script för att köra den vid varje startup eller man får dras med det så här?

    En fråga till som antagligen är uppenbar för andra, men inte för mig.
    Var lägger jag spelen?
    X:\PSP\GAME ?

    Hade ett liggande som innehöll en isofil som heter pa-bm94.iso och en katalog som heter NPUF30007. I den fanns det 3 filer CONTENT.DAT, PARAM.PBP & PSP-KEY.EDAT.
    Skall både isofilen och katalogen ligga på MC eller endast det ena?
    Har provat men får ett fel: "You cannot start the game by selecting the gamedata"

    Såg nu att det inte satt något spel i UMD-läsaren... det är väl ett måste för att det skall fungera eller?
    Last edited by Game_Freak_se; 2011-11-15 at 18:11.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tyvär är det något du får dras med... finns inget säkert sätt att göra så den autostartar CFW'n...

    Spelen lägger du olika, iso filer läggs: x:\ISO\ övriga spel läggs vanligtvis i x:\PSP\GAME\ (brukar stå i readme vart exakt dom ska ligga om det inte är i ISO format)

    Du behöver inte ha något spel i UMD läsaren, jag har ingen aning om hur det ska funka med dom där filerna, men testa med bara ISO
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Tackar för hjälpen.
    Nu fungerar det när jag slängde in iso:n i rätt katalog.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Streama med NIS 2004 ?
    By Jorski in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 16:20
  2. fifa 2004
    By kdyer in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 16:08
  3. Nhl 2004
    By Makkus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 22:15
  4. xbmc-2004-05-09 ute!
    By miraculix in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-05-12, 13:31
  5. Nhl 2004
    By ^Fille^ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 12:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •