Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 41 av 41

Diskussion: frågor om lite-on flashning

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    jag gjorde en chansning och körde read och sedan save och sedan write även fast jag inte såg keyn där..

    men fick ju upp keyn i tecken efter "read".

    och allt verkar funka.

    xboxet startar och kan köra brända spel.

    dock funkar inte halo reach, får disc is unreadable/dirty något.. (fick även detta med 1.6 innan jag flasha den till lt+ 1.9)

    vet inte om det beror på flashet eller keyn eller om det är ap2.5 eller om det är att jag inte har senaste dashboard eller om det helt enkelt är så att skivan har sagt upp sig.

    skall prova bränna ut det på nytt och se om detta hjälper.

    hade jag varit tjej hade jag sagt "jag älskar dig swizzy", men det låter lite bögigt eftersom jag är kille så säger helt enkelt "du är en underbart hjälpsam människa och jag är grymt tacksam"


    skall bli intressant och se hur det går med lite-on läsaren, men det skall nog inte bli några problem om det var så här busenkelt att flasha samsung (kan ju inte vara så mycket svårare)

    men får ta det när jag har tid senare i veckan.
    Det har att göra med AP25 ja, felet är att samsungen inte har stöd för AP25 vare sig det är med eller utan LT+, har du dessutom senaste dashen (13599) kommer spelen inte funka förrens det kommer nya patchar/ny firmware. du måste patcha alla AP25 spelen för att dom ska funka om det inte är original... men som sagt, samsungen har inte stöd för det även om det är original
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, jag trodde att det gick att spela spel som hade ap25 i spelare som inte hade stöd för det (läste något om att det var "safe" att lira med sådana spelare för att de inte kunde kontrollera ap25)

    jag har ej senaste dashen (kan ju inte uppdatera till den då det är en spoofad samsungläsare)

    men då innebär det att jag aldrig kommer kunna lira piratkopierade spel som har ap25-check på min samsungläsare som ej har senaste dashen, hur jag än gör?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den e på ovansidan av styrkortet (alltså, du tar bara bort locket, du tar aldrig loss skruvarna till styrkortet)

    och den sitter bredvid den stora IC kretsen som e täckt av Epoxy på vänster sidan
    Är det på kortet som sitter på läsaren? Dvs jag skruvar av locket till läsaren.. Eller är det på kortet i xboxet? Och isf, måste jag ta bort fläktkåpan och kylflänsar och så?

    edit: hittade den
    Last edited by tqila; 2011-07-31 at 10:47.

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    en fråga ang flashning av lite-on som dök upp när jag läste tutorial är:

    vad är 3.3v inline switch?

    står att när man klickat på "phatkey" och innan man "probar" så ska man ta 3.3v inline switch till "off".
    och sen när man "probat" så ska man ta den till "on".

    och sedan när man får meddelandet 0x52 så skall man lyfta proben och switch 3.3v switch till off och sedan on.

    men är osäker på vad 3.3v switch är(?)

    hittar ingen sådan på min ck3 pro connectivity kit..

    enda jag hittar är powerknapp, eject-knapp, usb/com-switch och en "mode"-knapp (som jag heller ej vet vad den är till för. lyser blått om den är nertryckt och rött om den ej är nertryckt)

    eller är det så att det är den knappen som sitter på strömkabeln man använder när man skall probea?
    Last edited by tqila; 2011-07-31 at 13:04.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ingen som råkar ha svar på min sista fråga?

    dvs vad 3.3v switch är?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    i en maskin som haft samsung/hitachi från början är AP25 inte något problem, i övriga maskiner blir det problem direkt... du måste därför byta tbx till liteon, och du måste ha 13146 som dashboard såvida dom inte släppt nya patchar till ABGX360 databasen för 13599...

    Köpte du en Probe III sitter det en liten tryckknapp på kabeln, när du trycker ner den bryts 3.3v'en, på psxcare bryter vi bara där innan vi probear, och bryter sedan andra svängen på "kitet"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    kan inte ta "write"-kommandot på min lite-on. får bara upp meddelandet "unknown flash type. write aborted!"

    har ju lagt iextreme cfw post 13141 i firmware-mappen.

    varför får jag det meddelandet?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    kan inte ta "write"-kommandot på min lite-on. får bara upp meddelandet "unknown flash type. write aborted!"

    har ju lagt iextreme cfw post 13141 i firmware-mappen.

    varför får jag det meddelandet?
    Fel flashtype, kör outro sen intro och starta om kitet så ska du se att du fårr rätt flash config och skit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    löste det.

    hade inte blivit korrekt "lite-on erase" innan.

    samt att jag hade satt i sata-kabeln i den "yttre" porten istället för den på insidan av burken.

    sen funkade allt prima.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    en sista fråga sen är jag klar med denna tråden

    måste man probea/få fram sin nyckel varje gång man flashar?
    dvs t.ex nu när 1.91 släpps eller sen när 2.0 släpps.. kan jag då använda mig av min sparade nyckel och alla de filer som sparades när jag flasha till 1.9?

    isf underlättar ju det framtida flashningar om jag inte behöver probea och allt det utan kan gå direkt till lite-on erase/write efter att ha valt den firmware som skall flashas in.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    om inte MS ändrat DVD key i mjukvaran på maskinerna i samband med uppdatering som ( 13*** ) mjukvaran som flashade om dvd läsarna till stock och inte ändrat DVD key i spelarnas mjukvara så skall det vara lungt
    Vi bukar ta en testläsare på PSXCare o flasha först om vi är osäkra men generellt så läser man alltid ut mjukvaran även om det är en iXtreme innan man uppdaterar
    Dumt o chansa...

    Förut kunde man säga till folk att det var Safe att uppdaera med mjukvaror från spelskivor o online.. sen kom 13*** helvetet *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. frågor om flashning
    By traxstar7 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 09:08
  2. frågor om bla flashning
    By mrflim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 18:03
  3. Helt ny på Psp, lite frågor om flashning.
    By JayC in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 11:35
  4. Lite frågor innan flashning, iXtreme
    By brownstone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 23:49
  5. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •