Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 41

Diskussion: frågor om lite-on flashning

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17

frågor om lite-on flashning

har ett par frågor ang. att flasha en lite-on.

vad jag kan se från http://www.360drives.com/list så har jag en Philips-LiteOn 16D2S (om det nu räcker att gå efter utseende på tray och MFR-date.

och de saker jag har är:
    ck3 pro rev d connectivity kit
    via sata card
    ström/data kablar
    kit för att öppna xbox360

xboxet har blivit flashat flera gånger innan (har då lämnat in det) så vet inte om det kanske sitter kvar saker i xboxet som jag kan använda igen vid flash?

så mina frågor är:

räcker de grejjerna för att flasha en lite-on?
    och om inte, vad behöver jag köpa för saker?

behöver man löda/skarva kablar eller på något annat sätt modifiera i xboxet/driven? (läste på någon artikel på psxcare där man ej behövde löda osv, men sen har jag sett massa inlägg om att man skall löda.. så osäker på denna punkt)

och är det något annat jag missat att tänka på som ni kanske kan nämna?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Ja sakerna du har räcker om du vet din DVD key. Vet du det inte vill du nog gärna köpa en Probe III till din CK3 Pro. Annars kommer du med största sannolikhet bli tvungen att löda och kapa banor för att kunna få tag i din nyckel. Om du nu inte mot all förmodan sitter på iXtreme 1.6 eller lägre i din maskin. Du märker om du har iXtreme 1.6 eller lägre lättast genom att koppla upp din DVD, sätta släden i halvt öppet läge och trycka på "Dummy from iXteme" i JungleFlasher. Förmodligen kommer det kommandot inte att fungera för dig. Men då vet du att du kan köpa en Probe III för att kunna läsa ur din nyckel.

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    ah, fasiken. tänkte beställt den när jag beställde det andra.. :/

jaja, då är det bara att åka på en fraktkostnad till.

är senaste dashboard och var näst senaste flashen i (dvs blev ju "oflashat" efter uppdatering av dashboard)
    eller räknas det som att det är under iextreme 1.6 då?

tack för informationen!
    Last edited by tqila; 2011-07-26 at 23:27.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Nej har du senaste dashboarden så har din Xbox flashat om sig självt. JungleFlasher kommer att känna av din DVD-spelare som en 0251, istället för 74850, 83850 eller 93850 vilket du nu har.
    Jag rekommenderar dig verkligen att skaffa en Probe III.

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Jag flashade i helgen om en kompis 360 (fet) som hade 1.x iextreme före uppdateringen.

Det enda jag använde var min x360USB Pro. Körde strömen genom 360 , gick hur bra som helst.

1. Lästa ur nyckeln genom "dummy for iextreme"
    2. kopplade in läsaren och updatera så att den flashades om till orginal.
    3. Kopplade in Läsaren i min 360USB Pro , och körde in LT+ 1.9 som man skar.

Sen fungera det att spela backup hur bra som helst igen.

Kan tillägga att det här var första gången jag flashade en Läsare och det var en Lite-On

*Sorry , såg nu att du hade en Slim
    Last edited by dafox; 2011-07-27 at 02:15.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av dafox Visa Inlägg
    Jag flashade i helgen om en kompis 360 (fet) som hade 1.x iextreme före uppdateringen.

Det enda jag använde var min x360USB Pro. Körde strömen genom 360 , gick hur bra som helst.

1. Lästa ur nyckeln genom "dummy for iextreme"
    2. kopplade in läsaren och updatera så att den flashades om till orginal.
    3. Kopplade in Läsaren i min 360USB Pro , och körde in LT+ 1.9 som man skar.

Sen fungera det att spela backup hur bra som helst igen.

Kan tillägga att det här var första gången jag flashade en Läsare och det var en Lite-On

*Sorry , såg nu att du hade en Slim
    02510C heter uppdaterade tjockis Liteons om man har uppdaterat dashboarden över 2.0.13146.0, då flashas DVD'n om så att dummy from ixtreme inte funkar

Slim läsarna är: 9504, 0225, 0225u (fabriks uppdaterad 9504), 0272 (dashboard uppdaterad 9504), 0401, 0500 (hitachi), 1071, A445 (nya liteon modellen)
    Last edited by Swizzy; 2011-07-27 at 02:23.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    Jag har INTE en slim.
    Och jag beställde en probe igår kväll.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    Vad kan hända med att flasha utan att dumpa efter 2.0.13146.0 då dvd blev omflashad till original. Jag har ju 93850 men var tvungen att köra som 0251. Jag dumpade när jag flashade om till LT 1.9? Jag ska läsa ut nyckel nästa gång jag vet. Kan jag har blivit flaggad för ban eller problem i framtiden?
    Last edited by feifam; 2011-07-27 at 18:18.

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    02510C heter uppdaterade tjockis Liteons om man har uppdaterat dashboarden över 2.0.13146.0, då flashas DVD'n om så att dummy from ixtreme inte funkar

Slim läsarna är: 9504, 0225, 0225u (fabriks uppdaterad 9504), 0272 (dashboard uppdaterad 9504), 0401, 0500 (hitachi), 1071, A445 (nya liteon modellen)
    Jag dumpade före innan jag uppdaterade Dashboarden. Så du menar att inte det ska funka som jag gjorde ?
    Det gjorde de iaf. Före kunde inte min kompis spela DIRT 3 på grund av att De krävde uppdatering av dashboard.

Jag läste ur nyckeln (Iextreme dummy) före.
    Sen uppdaterade jag. Kollade så att läsaren var tillbaka till orginal genom att stoppa i en Backup. Ingen backup fungerade.

Sen flashade ja in LT + 1.9 som vanligt på läsaren. Allt Verifierade OK!

Stoppa tillbaka läsarn i 360n och provade Backup. Och allt fungerade inkl dom nyare spelen.

Och det enda jag hade var en X360USB Pro. Med senaste updateringen.

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    behöver man fortfarande dosflash och/eller portIO installerat?

läste nämligen i portio-readmen som följde med jungleflasher och där står följande att läsa:

2) Sign the DosFlash driver
    - download the "Driver Signature Enforcement Overrider" (DSEO) from
    http://www.ngohq.com/home.php?page=dseo
    - start DSEO > click "Next" > "Yes" > choose "Sign a System File" > "Next" > enter the path to
    the used driver (portio32.sys or portio64.sys) > "OK" > "OK"
    3) Disable Driver Signature Enforcement
    - start DSEO > click "Next" > "Yes" > choose "Enable Test Mode" > "Next" > "OK"
    4) Restart the computer

men jag hittar ingen portio32.sys på datorn (sökt igenom hela hårddisken)
    när jag startar jungleflasher så står det däremot att den installerat portio32.sys och att den startat portio32.sys

så det enda jag gjort är att disablea UAC och avinstallerat via-kortet (samt döpt om vsmraid.sys-filerna till .sys_ för via-kortet osv..)

jag måste säga att manualerna är allt ifrån enkla att följa.. de utelämnar otroligt mycket viktig info som är bra för en nybörjare att veta.

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Kör du med Satakort i datorn måste du ha Portio32.sys om jag inte minns fel. Står i manualen för jungleflasher.

Sen det med Signering om du kör windows 7 , så går det ju att installera ändå. Det brukar jag göra.
    Och skulle det strula. så är de bara att knäppa av Krav på Signering när du startar datorn "F8" när du startar om. så kommer den menyn upp. när kan du välja "inaktivera krav på signering av drivrutin"

här finns portio drivaren
    http://www.4shared.com/file/96595926...rtio32_14.html

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    så även fast jungleflasher programmet säger "portio32 installed" och "portio32 started, thanks ....något" så måste jag ändå ladda hem och slänga in den filen någonstans?
    och var skall den läggas?

och ett par frågor till..
    tänkte börja prova på min gamla samsung-läsare men det finns två olika bins.. post och pre 13141. vad innebär det? och hur vet man vad man skall använda?
    Last edited by tqila; 2011-07-27 at 20:39.

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Pre är gamla flashar. Så det är någon i den andra mappen du ska använda.

Tror det var lika i min jungleflasher oxå. fast jag kör med en X360USB pro. Så stod det portio32 Started.

tror den ska ligga i System32 mappen i C: Windows

Ladda hem en Guide härifrån och följ. Så gjorde jag första gången. och Vips så hade ja flashat polarens Lite-on.

http://www.jungleflasher.net/downloads.html

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    försöker följa de guiderna men de är ganska otydliga

vart tar man ström ifrån till ck3 pro? dvs det går ju en sata kabel från via-kortet till ck3 pro samt ström från läsaren till ck3 pro.. men sen finns det ju en stor strömkontakt på ck3 pro som man skall ansluta ström till.. men är det bara att ta valfri kontakt från nätagget i datorn? får ingen ström till ck3 pro om jag sätter in strömkontakt som går från nätagget (provade med den som går till läsaren i datorn för att vara säker på att jag tog en som ger ström)
    och händer inget när jag trycker på eject-knappen på ck3 pro..
    eller rättare sagt, ck3 får ström men så fort jag ansluter strömkabeln som går till läsaren så slocknar lampan som lyser på ck3 pro..

och det finns ju inget annat sätt att ansluta kablarna på så de kan ju inte vara felvända
    Last edited by tqila; 2011-07-27 at 21:27.

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Jag körde med strömmen från själva enheten, eftersom jag inte hade någong ck3 pro.

Men Ck3 pro ska väl bara behöva ström från datorn. Annars är denväl trasig. Finns det ingen " on off " knapp på Ck3 pro ? det måste de väl göra, för man ska ju bryta strömmen till läsarn nångång oxå.

Hade läst att man inte skulle använda strömmen från 360n, men ja fråga på Irc i X360usb pro kanalen. Och dom sa det var helt okej. Så var det oxå.
    Gjorde precis samma sak när jag läste ur nycklarna ur min slim 0401 läsare oxå.

Det enda man behöver tänka på är att man inte stoppar i strömkabeln som går in i Läsaren från moderkortet på 360n i driven inte är uppåner.

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    tyvärr var ju det inte svar på mina frågor
    men provade med kabeln som satt i xboxet ist och nu fick jag ström.. så verkar som kabeln som följde med är trasig..

men en sak.. min läsare är ju uppenbarligen spoofad då den sitter i ett xbox som skall ha lite-on, men det är en samsungläsare. skall jag då flasha med lite-on eller samsung? och måste jag göra något särskilt innan eller efter?

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    men provade med kabeln som satt i xboxet ist och nu fick jag ström.. så verkar som kabeln som följde med är trasig..

men en sak.. min läsare är ju uppenbarligen spoofad då den sitter i ett xbox som skall ha lite-on, men det är en samsungläsare. skall jag då flasha med lite-on eller samsung? och måste jag göra något särskilt innan eller efter?
    Hmm det vågar jag faktiskt inte svara på.

Men Jag tror , om du ska ha har en samsung så ska du nog ändvända samsungs flash, och sen bara använda Nyckeln som du har fått från Lite-On läsaren (som nu är lika som på din samsung) då nyckeln är själv nyckeln till att den ska passa på ditt system.

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    hur får jag nyckeln? står bara dvd-key not found vid mtk flash 32 och stod inget i manualen..

eller är det så att key försvinner vid ban? (konsollen som denna läsare sitter i är bannad)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag dumpade före innan jag uppdaterade Dashboarden. Så du menar att inte det ska funka som jag gjorde ?
    Det gjorde de iaf. Före kunde inte min kompis spela DIRT 3 på grund av att De krävde uppdatering av dashboard.

Jag läste ur nyckeln (Iextreme dummy) före.
    Sen uppdaterade jag. Kollade så att läsaren var tillbaka till orginal genom att stoppa i en Backup. Ingen backup fungerade.

Sen flashade ja in LT + 1.9 som vanligt på läsaren. Allt Verifierade OK!

Stoppa tillbaka läsarn i 360n och provade Backup. Och allt fungerade inkl dom nyare spelen.

Och det enda jag hade var en X360USB Pro. Med senaste updateringen.
    Ja, men du dumpade INNAN den flashades om, så du förstår inte alls vad jag skriver, ta och läs om och läs rätt! det jag skriver är att dummy from ixtreme inte funkar EFTER att du har uppdaterat dashboarden, innan du uppdaterar är det inga problem... det vet jag också, det vet alla, eftersom du då har just här och häpna: iXtreme! WOW!! efter dashboard updaten har du STOCK firmware, INTE iXtreme då funkar inte kommandon som inte stock förstår

behöver man fortfarande dosflash och/eller portIO installerat?

läste nämligen i portio-readmen som följde med jungleflasher och där står följande att läsa:

2) Sign the DosFlash driver
    - download the "Driver Signature Enforcement Overrider" (DSEO) from
    http://www.ngohq.com/home.php?page=dseo
    - start DSEO > click "Next" > "Yes" > choose "Sign a System File" > "Next" > enter the path to
    the used driver (portio32.sys or portio64.sys) > "OK" > "OK"
    3) Disable Driver Signature Enforcement
    - start DSEO > click "Next" > "Yes" > choose "Enable Test Mode" > "Next" > "OK"
    4) Restart the computer

men jag hittar ingen portio32.sys på datorn (sökt igenom hela hårddisken)
    när jag startar jungleflasher så står det däremot att den installerat portio32.sys och att den startat portio32.sys

så det enda jag gjort är att disablea UAC och avinstallerat via-kortet (samt döpt om vsmraid.sys-filerna till .sys_ för via-kortet osv..)

jag måste säga att manualerna är allt ifrån enkla att följa.. de utelämnar otroligt mycket viktig info som är bra för en nybörjare att veta.
    Det där behövs bara för 64-bitars OS om du inte har UAC igång, har du UAC igång kan det bråka

Jo, det är inte världens lättaste o hänga med alla gånger, inte äns vi proffs kan hänga med i allt som står ibland, men vi vet på ett ungefär vad dom försöker få fram och vågar oss på att testa saker själva också

så även fast jungleflasher programmet säger "portio32 installed" och "portio32 started, thanks ....något" så måste jag ändå ladda hem och slänga in den filen någonstans?
    och var skall den läggas?

och ett par frågor till..
    tänkte börja prova på min gamla samsung-läsare men det finns två olika bins.. post och pre 13141. vad innebär det? och hur vet man vad man skall använda?
    senare versioner av JF installerar det automatiskt vid uppstart

försöker följa de guiderna men de är ganska otydliga

vart tar man ström ifrån till ck3 pro? dvs det går ju en sata kabel från via-kortet till ck3 pro samt ström från läsaren till ck3 pro.. men sen finns det ju en stor strömkontakt på ck3 pro som man skall ansluta ström till.. men är det bara att ta valfri kontakt från nätagget i datorn? får ingen ström till ck3 pro om jag sätter in strömkontakt som går från nätagget (provade med den som går till läsaren i datorn för att vara säker på att jag tog en som ger ström)
    och händer inget när jag trycker på eject-knappen på ck3 pro..
    eller rättare sagt, ck3 får ström men så fort jag ansluter strömkabeln som går till läsaren så slocknar lampan som lyser på ck3 pro..

och det finns ju inget annat sätt att ansluta kablarna på så de kan ju inte vara felvända
    Du gör helt rätt, det kan vara så att läsaren är kortsluten någonstans, eller liknande, alternativt är kitet defekt...

Jag körde med strömmen från själva enheten, eftersom jag inte hade någong ck3 pro.

Men Ck3 pro ska väl bara behöva ström från datorn. Annars är denväl trasig. Finns det ingen " on off " knapp på Ck3 pro ? det måste de väl göra, för man ska ju bryta strömmen till läsarn nångång oxå.

Hade läst att man inte skulle använda strömmen från 360n, men ja fråga på Irc i X360usb pro kanalen. Och dom sa det var helt okej. Så var det oxå.
    Gjorde precis samma sak när jag läste ur nycklarna ur min slim 0401 läsare oxå.

Det enda man behöver tänka på är att man inte stoppar i strömkabeln som går in i Läsaren från moderkortet på 360n i driven inte är uppåner.
    Ja, det funkar... men det är inte rekomenderat eftersom du lätt kan få läckström och skit som kan förstöra moderkortet i 360'n, datorn, eller din DVD enhet, nu är iofs datorn relativt safe eftersom den är kopplad till ground redan, men du bör ALLTID koppla ihop datorn och konsollens chassi med en kabel (på insidan av datorn där det INTE finns ngn färg)

Du måste byta till en liteon läsare... annars ska du ha samsung firmwaren eftersom du har en samsung läsare...

hur får jag nyckeln? står bara dvd-key not found vid mtk flash 32 och stod inget i manualen..

eller är det så att key försvinner vid ban? (konsollen som denna läsare sitter i är bannad)
    Du får key genom att få in läsaren i vendor mode (intro/device id följt av att du "startar om" läsaren, alltså bryter strömmen och ger tbx den... funkar inte det på ett par försök får du testa med sammy unlock och följa instruktionerna) därefter dumpa den med hjälp av read kommandot, då dumpar du läsarens mjukvara till datorn
    Last edited by Swizzy; 2011-07-27 at 22:51.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    [QUOTE=Swizzy;244362]Ja, men du dumpade INNAN den flashades om, så du förstår inte alls vad jag skriver, ta och läs om och läs rätt! det jag skriver är att dummy from ixtreme inte funkar EFTER att du har uppdaterat dashboarden, innan du uppdaterar är det inga problem... det vet jag också, det vet alla, eftersom du då har just här och häpna: iXtreme! WOW!! efter dashboard updaten har du STOCK firmware, INTE iXtreme då funkar inte kommandon som inte stock förstår

Jag skrev det redan i första inlägget.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag skrev det redan i första inlägget.
    om du syftar på:

kan det tolkas som att den had iXtreme 1.x innan du dashboard uppdaterade den
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    ah, tror inte jag starta om läsaren efter jag tagit intro/device id.

får prova med det imorgon. så det kanske funkar då vågade inte ta write eftersom den inte hitta keyn (och tur var väl det)
    såg även att den där "keyn man skall jämföra source med det man skall skriva över och de stämde men innehöll många FF (stod att det inte skulle innehålla FF eller 00 eller.. något mer)
    men det gjorde även bilden i manualen där de visade en "ok-bild".

tänkte bara prova att flasha min samsung läsare som är spoofad till liteon (av stället jag köpte den av) förmodar att det är för att den skall funka i mitt xbox som egentligen skall sitta en lite-on i.

hur som helst.. tänkte alltså inte slänga in senaste dashboard i den (det går ju inte förrän jag får in en lite-on läsare som sagt)
    men det går alltså att flasha den med samsung-firmwaren? (måste jag inte spoofa om den för att den överhuvudtaget skall funka i mitt xbox?)

är redan flashad sen tidigare (iextreme 1.6 eller 1.61, behöver activate.iso på många spel så förmodar att det är 1.6)

får min probe imorgon så skall även prova flasha min lite-on läsare i mitt andra xbox då.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    såg även att den där "keyn man skall jämföra source med det man skall skriva över och de stämde men innehöll många FF (stod att det inte skulle innehålla FF eller 00 eller.. något mer)
    men det gjorde även bilden i manualen där de visade en "ok-bild".
    en key som ser ut såhär:
    FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
    eller:
    00000000000000000000000000000000
    eller:
    FFFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000
    eller:
    FFEE00FF00EE00FF00EE00FFEE00FF00EE

är en felaktig key, en key som ser ut något i stil med:
    AE01F3CDB34...... är ok, om den har samma tecken upprepade flera gånger hela tiden, alltså inte bara t.ex. FF och sen massa andra tecken runt omkring, det vill säga en som inte ser ut som någon av ovanstående är ok (obs: nyckeln ska vara 32 tecken lång och se "random" ut för ögat, alltså se ut att vara slumpad med tecknena A-F 0-9)

och för att svara på din fråga om spoofningen där, JF ska automagiskt spoofa åt dig, om inte gör du det manuellt med "Manual spoofing" men ja, du behöver spoofa för att den läsaren i huvudtaget ska funka, du kommer annars få E66/E65 på skärmen
    Last edited by Swizzy; 2011-07-27 at 23:33.
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    swizzy, vad hade jag gjort utan dig
    du har f-n bra svar på allt

ska prova flasha både min lite-on och samsung (spoofad till lite-on) så fort jag får tid.
    alldeles för lite fritid för tv-spelande och liknande nu.

ska bli intressant och se om jag lyckas med lite-on med probe, inte riktigt fattat än hur och var jag skall använda den..
    men det får se hur det går när jag kommer dit

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    swizzy, vad hade jag gjort utan dig
    du har f-n bra svar på allt

ska prova flasha både min lite-on och samsung (spoofad till lite-on) så fort jag får tid.
    alldeles för lite fritid för tv-spelande och liknande nu.

ska bli intressant och se om jag lyckas med lite-on med probe, inte riktigt fattat än hur och var jag skall använda den..
    men det får se hur det går när jag kommer dit
    du skaffade en Probe III? isåfall är det MPX01 du ska probea mot och använda dig av Phattkey i Jungleflasher
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    Japp det är ett probe III.

ok, ska försöka hitta den

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Japp det är ett probe III.

ok, ska försöka hitta den
    den e på ovansidan av styrkortet (alltså, du tar bara bort locket, du tar aldrig loss skruvarna till styrkortet)

och den sitter bredvid den stora IC kretsen som e täckt av Epoxy på vänster sidan <-

kika på bilden som jag bifogar så ser du en röd markerad punkt, det är där du borde kunna orientera dig på styrkortet med hjälp av bilden...

MPX01.jpg
    Last edited by Swizzy; 2011-07-29 at 00:05.
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    tar och sätter min samsung-läsare i half-open läge och sedan intro/device id i jungleflasher och startar om läsaren. men på drive properties så står det ändå "dvd key: not found". men det står högst upp där "vendor: drive is in vendor mode". så varför får jag inte min dvd-key? :/

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    tar och sätter min samsung-läsare i half-open läge och sedan intro/device id i jungleflasher och startar om läsaren. men på drive properties så står det ändå "dvd key: not found". men det står högst upp där "vendor: drive is in vendor mode". så varför får jag inte min dvd-key? :/
    du har fått din läsare i vendor mode, bra! nu ska du dumpa den; tryck på Read knappen... när den är klar kommer du få en ruta som säger "vart vill du spara filen?" det är din firmware, den innehåller din nyckel
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    jag gjorde en chansning och körde read och sedan save och sedan write även fast jag inte såg keyn där..

men fick ju upp keyn i tecken efter "read".

och allt verkar funka.

xboxet startar och kan köra brända spel.

dock funkar inte halo reach, får disc is unreadable/dirty något.. (fick även detta med 1.6 innan jag flasha den till lt+ 1.9)

vet inte om det beror på flashet eller keyn eller om det är ap2.5 eller om det är att jag inte har senaste dashboard eller om det helt enkelt är så att skivan har sagt upp sig.

skall prova bränna ut det på nytt och se om detta hjälper.

hade jag varit tjej hade jag sagt "jag älskar dig swizzy", men det låter lite bögigt eftersom jag är kille så säger helt enkelt "du är en underbart hjälpsam människa och jag är grymt tacksam"

skall bli intressant och se hur det går med lite-on läsaren, men det skall nog inte bli några problem om det var så här busenkelt att flasha samsung (kan ju inte vara så mycket svårare)

men får ta det när jag har tid senare i veckan.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. frågor om flashning
    By traxstar7 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 10:08
  2. frågor om bla flashning
    By mrflim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 19:03
  3. Helt ny på Psp, lite frågor om flashning.
    By JayC in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 12:35
  4. Lite frågor innan flashning, iXtreme
    By brownstone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 00:49
  5. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 00:05

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner