Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Slim 0225

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15

    Slim 0225

    Hej alla glada !

    Hämtade ut min PCB som jag beställt från PSXCare idag!

    Nu är det så att jag har Lizard och vill givetvis dumpa min slim drive. Har uppdaterat den till Gecko 1.14 och kör senaste Toolboxen. Problemet är att när jag ska läsa ur driven står "UNKNOWN FW TYPE!"

    Vad gör jag för fel? Jag har en dumpning från den tidigare inan jag uppdaterade lizarden (1.13) men ingen dummy.bin. Hur fasen kan jag bygga en CFW med Lizard toolbox om jag inte har en dummy.bin att para ihop med Ixtreme?

    Blir tokig p ådetta, hur läser man ur en dummy.bin från 0225?

    Edit: Har även hört från maximus att det finns 7 olika 0225 drivar och alla är inte lika lätta, tydligen något som jobbas på.


    Mvh:Robert
    Last edited by radical2005; 2011-07-28 at 20:37.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Hej alla glada !

    Hämtade ut min PCB som jag beställt från PSXCare idag!

    Nu är det så att jag har Lizard och vill givetvis dumpa min slim drive. Har uppdaterat den till Gecko 1.14 och kör senaste Toolboxen. Problemet är att när jag ska läsa ur driven står "UNKNOWN FW TYPE!"

    Vad gör jag för fel? Jag har en dumpning från den tidigare inan jag uppdaterade lizarden (1.13) men ingen dummy.bin. Hur fasen kan jag bygga en CFW med Lizard toolbox om jag inte har en dummy.bin att para ihop med Ixtreme?

    Blir tokig p ådetta, hur läser man ur en dummy.bin från 0225?

    Edit: Har även hört från maximus att det finns 7 olika 0225 drivar och alla är inte lika lätta, tydligen något som jobbas på.


    Mvh:Robert
    Jadu, Maximus Lizard är inte speciellt bra massa problem hela tiden, buggar och skit...

    Vi på PSXCare använder oss av en X360USBPro för att dumpa 0225, och vad jag hört finns det 2st, dom som är märkta 0225 (från fabrik) samt dom som är märkta som 9504 men har 0225 (fabriks uppdaterade)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Har testat en annan 0225 med Lizard och den gick hur lätt som helst! Det är väl bara vänta på en ny uppdatering av lizard dårå
    Last edited by radical2005; 2011-07-28 at 23:23.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jadu, Maximus Lizard är inte speciellt bra massa problem hela tiden, buggar och skit...

    Vi på PSXCare använder oss av en X360USBPro för att dumpa 0225, och vad jag hört finns det 2st, dom som är märkta 0225 (från fabrik) samt dom som är märkta som 9504 men har 0225 (fabriks uppdaterade)
    Förstår inte varför du envisas med att vara så anti Lizard hela tiden
    Det är inget fel på produkten, den fungerar om man uppdaterar den via Lizards hemsida.
    Men det kanske bara är jag
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Förstår inte varför du envisas med att vara så anti Lizard hela tiden
    Det är inget fel på produkten, den fungerar om man uppdaterar den via Lizards hemsida.
    Men det kanske bara är jag
    Kanske för att den är buggig? och har varit det från början, även MED uppdateringarna... samt att du från början var låst till maxmius toolbox som även den var buggig, funkade inte alls speciellt bra när jag körde tester med den, då på ett system som maximus själv skrivit att det var testat på, jo tjena det verkade inte alls vara testat när programmet crashade x antal gånger
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Nu har Lizard fått en uppdatering, GECKO 1.16

    Klappat in den och ska försöka dumpa min 0225 (Vendor: EF aka WINBOND). MEN det står bara Reading data.... och blinkar ett bra tag, sen det vanliga UNKNOWN FW TYPE!!


    Kan man få en FULL DUMP av sin 0225 winbond drive med ett xecuterUSB kit, seriöst går det att dumpa den OK!


    Är det bara jag i hela sverige som har problem med just denna drive?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Lizard verkar kort sagt värdelös. Tanken med produkten tycker jag är bra men utförandet haltar lite. Du är ju inte ensam om att ha dylika problem med den. Köp en X360USB Pro eller lämna din 0225 till PSXCARE, mig eller någon annan på forumet så ser vi till att du får en riktig dump av din DVD.

  8. #8
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Blir JF stöd i Lizarden åxå enligt Maximus. Men har jag köpt en Lizard vill jag fan kunna använda den. Jag har en Xecuter ProUSB åxå, men vill endå få igång ödlan


    Är en sån där princip kille

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    OK. Men jag hoppas att du iaf dumpat din DVD med X360USB Pro nu medan den fortfarande lever. Så att du inte står där med en brickad LiteOn i värsta fall.
    Eftersom jag inte kan hjälpa dig mer får jag önska dig lycka till.

  10. #10
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Jo den är dumpad och flashad med PCB kortet. Men jag vill endå få ödlan att leva Tack för all hjälp!

  11. #11
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15

    Gå snart över till "The dark side" :)

    Sitter fortfarande med samma winbond 0225a som INTE Lizard kan läsa men XecuterUSB och JF inga problem. Lizard kom med Gecko 1.14 = Unknown FW Type!, Gecko 1.16 = Unknown FW Type!, Gecko 1.17 = Unknown FW Type! (Inkluderat G winbond unlock)...Vad är då vitsen att släppa uppdateringa om man endå inta kan läsa ur den

    Gjorde slag i saken och plockade fram min Dremel, 100oh motstånd och lite tråd. Fimpade limmet från kretsen och drog upp linjerna mellan benen för att få fram "Drill punkten". Lödde motståndet på 3.3v punkten. Startade Lizarden och körde winbond unlock! höll motståndet mot dremeln och drillade punkten där strecken möttes! Det stog Drilling i HUNDRA år och Hips Vips Stop Drilling

    DEN BLEV UPPLÅST och kunde tillslut köra READ FULL FIRMWARE, woohooo Så min fråga är vad ska man med utbytes PCBkort till egentligen, visst är ju enklare men det går ju utan


    Men vilken jävla process alltså? sen kan man locka och unlocka med en tändargnista åxå funkade fin fint d med!

    Men snälla det måste ju komma en enklare historia, svettades som en gris under dom 10-20 min detta höll på

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nä man behöver som du säger inte PCB's längre men det är ju fasen så mycket lättare. Inte bara första gången du ska flasha driven utan alla! Dessutom kommer det givetvis finnas hundratals nötter som lyckas borra sönder sina IC's utan att lyckats läsa ur dem först heller. Och då kommer ju hela boxen vara körd, om inte någon i framtiden lyckas med att JTAG hacka även Slim.

  13. #13
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Nu finns det en uppdatering till Lizard funkar klockrent. Samt det nya winbond unlock tricket med lödkolv är ju toppen! samt funktionen i Lizard med ljud varning och drilling funktionen. I min värld känns det som att det inte går att misslyckas med en unlock!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Nu finns det en uppdatering till Lizard funkar klockrent. Samt det nya winbond unlock tricket med lödkolv är ju toppen! samt funktionen i Lizard med ljud varning och drilling funktionen. I min värld känns det som att det inte går att misslyckas med en unlock!
    klart det går ändå, om du räknar fel på pinnarna kommer du likförbannat misslyckas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Precis, men kortet jag gjorde igår kv ritade jag inte ens upp kretsen drillade försiktigt snett nedanför Ret Lizarden är bäst till detta!

    Har lyckas med 4 av 4 winbond kort och eject funktionen har klarat sig på samtliga

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 00:14
  2. 0225 Replacement board.
    By radical2005 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 18:40
  3. Xbox360 slim 0225
    By radical2005 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 22:39
  4. PSP Slim v 3.71 M33?
    By Hase14 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 10:00
  5. PSP Slim
    By _Fiskarn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 15:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •