Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Open Tray error på 4201

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17

    Open Tray error på 4201

    Tänkte bara höra med er på PSXCARE som garanterat flashat rätt många Xbox 360 Slim vid det här laget.
    Själv har jag bara flashat en 0225 och en 4201. Tyvärr fick 4201:an det förhatliga "Open Tray" felet. Vilket jag trodde att det bara var 0225 som kunde få. Har ni fått det på några av era boxar med?
    Jag prova att köra outro upp till 10 ggr och även flasha om den, men med samma fel. Klart det funkar ju men det känns lite fånigt att behöva stänga släden tre gånger för att verkligen få den att stänga sig. Förhoppningsvis är väl detta löst redan i nästa version av JungeFlasher som släpps till iXtreme LT+ 1.91. De har ju skrivet att du fixat en hel del buggar. Hoppas detta är en av dem.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hoppas verkligen det är 0401 du tänker på? annars har du hittat nya läsare

    kör du med styrkortsbyte? löder du om kablarna själv isåfall?

    Har du satt WP switchen i läget WP=1? och låst SPI'n med 0x00 knappen (ska stå 0xC8 eller 0x8C om jag inte minns fel, en av dom... inte antingen eller)

    sen är det också viktigt att du kör outro EFTER att du har flippat på WP switchen isåfall
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jo, det är givetvis en 0401. Jag har aldrig haft ett bra sifferminne. haha

    Jag använde mig av kopplingsboxen som man får med. Funderade på att löda dit kablarna men "sockerbiten" borde faktiskt fungera lika bra.

    Och detta ska ju tydligen vara ett rätt så vanligt fel på 0225 så tänkte om ni möjligtvis råkat ut för samma på 0401. Har nämligen inte hittat någon bra tråd på nätet som även nämner detta problem för 0401.

    I övrigt har jag gjort helt rätt med switchen och även SPI låsningen.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    0225 är det vanligt på när det är en 9504 som är fabriks uppdaterad, för JF väljer fel mjukvaru version...

    Kolla gärna att alla flatkablarna sitter i ordentligt som dom ska, även om du arbetat med många 360's är det lätt att missa uppdatera även dashboarden, har du en version under 13146 kan det vara där problemet ligger...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Kablarna dubbelkolla jag, men jag vet faktiskt inte exakt vilken dashboard han hade. Får be honom kolla det. Tack för svaret.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Idag kom samma kille tillbaka för att jag skulle flasha en ny Xbox 360 Slim åt honom. Jag bad honom ta med sig den gamla boxen för att jag ville kolla på den igen. Jag misstänkte att jag inte dubbelkollat kablarna som gick in i sockerbiten och mycket riktigt några av dem satt löst. Efter att jag fixa det så funka boxen perfekt.

    Anledning till fel: Slarv, inte ok!

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Iofs uppdatera jag hans flash till iXtreme LT+ 1.91 med men jag tror det var kablarna som spökade.

Liknande diskussioner

  1. Open tray
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 20:28
  2. Byta laser, vid reading -> open tray problem
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 12:28
  3. open tray.
    By melankoli in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 16:57
  4. Xtreme firmware 5.1 - open tray..
    By jutsi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 00:34
  5. Error: Unable to open file "D:\KAL-FBLD.BIN"
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-10, 16:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •