Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Ta bort flashning med senaste uppdatering?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Ta bort flashning med senaste uppdatering?

    Hej
    Kan jag uppdatera min xbox med senaste dashboard uppdateringen och bli "live-säker" med origanalspel?

    Och senare flasha om till LT+2.0 eller vad det blir. Jag har LT 1.8 nu men undrar om jag kör in uppdateringen blir jag bannad? Den flashar ju om dvd'n. Kan jag sen köra online med denna?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av LongKalsing Visa Inlägg
    Hej
    Kan jag uppdatera min xbox med senaste dashboard uppdateringen och bli "live-säker" med origanalspel?

    Och senare flasha om till LT+2.0 eller vad det blir. Jag har LT 1.8 nu men undrar om jag kör in uppdateringen blir jag bannad? Den flashar ju om dvd'n. Kan jag sen köra online med denna?
    Du blir inte livesäker för det nej... har du en gång kört moddat kan du blivit flaggad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du blir inte livesäker för det nej... har du en gång kört moddat kan du blivit flaggad...
    Men om man aldrig varit kopplad till nätet med maskinen sen den blev flashad, är man "live-säker" om man kör in senaste uppdateringen?
    Eller blir det något spår av flashningen kvar vid deras omflashning?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok det förstår jag men om jag lyckats utan att bli flaggad blir xboxen "original" efter denna OFW?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Men om man aldrig varit kopplad till nätet med maskinen sen den blev flashad, är man "live-säker" om man kör in senaste uppdateringen?
    Eller blir det något spår av flashningen kvar vid deras omflashning?
    Det ryktades förut om att den ska lagra viss information, och det är ingen som vet vad som egentigen händer vid flash uppdateringen annat än att den flashar om helt enkelt, den kanske sparar viss information om det som låg på dvd'n innan? ingen som vet, därför är det bättre att alltid anta att en moddad maskin inte är livesäker även om den återställs, vare sig det är en uppdatering som gör det eller en modfirma/privatperson...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av LongKalsing Visa Inlägg
    Ok det förstår jag men om jag lyckats utan att bli flaggad blir xboxen "original" efter denna OFW?
    Ja, den blir original... den tar jue bort flashningen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. CFW senaste?
    By Asshunter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-18, 15:45
  2. Klistrad tråd om uppdatering av flashning?
    By Seldin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 20:03
  3. 5.00-4 M33 -> Senaste
    By Beeny in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 18:33
  4. Ta bort flashning före reparation?
    By UniQ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 18:35
  5. Senaste Xbmc
    By fredde73a in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 22:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •