Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: AP25, hur står det till?

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0

AP25, hur står det till?

Jag va inne hos PSXcare för mindre än en vecka sen och flashade om mitt 360 för att kunna lira igen efter den där elaka uppdateringen för ett väldigt långt tag sen. Sen när jag kom hem så sket jag i att läsa på om hur det fungerar om man uppdaterar till senaste dashboarden eftersom jag var så sugen på Live. Iallafall jag uppdaterade och insåg att jag nu inte kunde spela Fable 3 eller AC:B längre, fick s.k. black screen men allt annat fungerar bra! Nu har jag lite funderingar och hoppas att de kan besvaras!

Jag har nu alltså dashboard 13599 samt LT+ 1.9 vilket innebär att AP25 spel inte fungerar just nu eftersom patcherna till dessa för dashboard 13599 inte finns på AGBX360, har jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?
    Kommer det patchar till AP25 spelen på AGBX360 så att man kan bränna om dessa spel och lira på dash 13599?
    Hur vet man att dessa har kommit till AGBX360?
    Samt om jag t.ex. har Live på och ska börja spela LA Noire så dyker det upp en uppdatering till spelet, är det OK att ta emot denna uppdatering?

Tack på förhand!
    Deru

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det stämmer att patcharna inte finns där ännu...

Det ryktas om att det kommer en ny firmware LT+ 1.91 som ska ha stöd för detta, men inte säker...
    Du vet att dom kommit om ABGX360 rättar till din iso som redan har AP25 patchar eller om du kollar här lite då och då lär det komma info här med...

Ja, det är ok att göra dom uppdateringarna, det är buggfixar och/eller uppdateringar för att lägga till mindre funktioner och ge stöd för nya DLC's etc.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    jag tillåter mig själv att snabbt stjäla denna tråd lite då jag har en liten fråga angående ap25 och abgx360.

jag vet ju att t.ex halo:reach har ap25, men när jag kör halo:reach genom abgx360 så säger programmet inget om ap25.

jag har nämligen för mig att tidigare när jag körde spel genom abgx360 så stod det något i stil med följande i programmet:

"ap25 not found" eller "ap25 found, fixing.."

ja, något sådant..

men nu står det alltså inte något om ap25
    jag har abgx360 1.0.5 och alla video-filer (1-11)

hur kommer det sig alltså att abgx360 helt plötsligt inte nämner något om ap25 längre?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    jag tillåter mig själv att snabbt stjäla denna tråd lite då jag har en liten fråga angående ap25 och abgx360.

jag vet ju att t.ex halo:reach har ap25, men när jag kör halo:reach genom abgx360 så säger programmet inget om ap25.

jag har nämligen för mig att tidigare när jag körde spel genom abgx360 så stod det något i stil med följande i programmet:

"ap25 not found" eller "ap25 found, fixing.."

ja, något sådant..

men nu står det alltså inte något om ap25
    jag har abgx360 1.0.5 och alla video-filer (1-11)

hur kommer det sig alltså att abgx360 helt plötsligt inte nämner något om ap25 längre?
    Det var varnats för tidigare att alla spel med AP25 inte flaggar för det, vilket gör att abgx inte ser att spelet har det. Finns det AP-patchar så patchas dessa oavsett ändå, iom. att xex-crc känns igen. Nu vet jag inte om Halo Reach är ett av dessa spelen, men mycket möjligt.

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    så abgx360 skriver inte ut något om att han kollar även om det inte finns?
    dvs, den skriver bara något om det är så att han hittar ap25?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    så abgx360 skriver inte ut något om att han kollar även om det inte finns?
    dvs, den skriver bara något om det är så att han hittar ap25?
    Vilken nivå på Autofix kör du med?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken nivå på Autofix kör du med?
    Kör den högsta. Så med andra ord 3 va? ( sitter inte vid datorn nu)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kör den högsta. Så med andra ord 3 va? ( sitter inte vid datorn nu)
    japp, då ska den jue säga ngt om AP25 replay sectors... att dom e valid eller icke... dunno ngt mysko med din dator kanske? eller ngt mysko med databaserna?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    säger den om den är valid eller icke även om spelet i fråga inte har ap25? dvs något i stil med "ap25 not found at all"

men halo:reach ska ju ha ap25 iofs, så konstigt att den inte säger något då ja..

datorn borde inte spela någon roll? vet inte hur det ligger till med databaserna iofs men de verkar ju vara "igång"/funka

EDIT:
    ehm.. dags att skratta lite (eller i mitt fall lacka ur och skämmas)
    måste varit redigt trött när jag ladda ner "halo:reach" häromdagen och körde genom abgx360.

skulle kolla nu igen i abgx360 och ser att det är halo 3 jag laddat hem..

sorry för att jag ödslat eran tid i onödan
    skall ladda hem "det riktiga halo:reach" nu och prova igen haha

EDIT2:

så ja, nu visades infon om ap25
    Last edited by tqila; 2011-08-03 at 00:16.

Liknande diskussioner

1. Förklaring på AP25
    By Shadow-child in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 21:22
  2. lt 1.9 och ap25
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 22:25
  3. Problem med AP25
    By xboxflash in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 01:57
  4. Hur stealthpatchar jag spel med AP25?
    By Erik... in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 22:51
  5. fixar nya ABGx360 v1.04, till AP25?
    By Douhane76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 21:14

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner