Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Problem efter uppdatering från 5.00 M33 till 6.39 LME

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question Problem efter uppdatering från 5.00 M33 till 6.39 LME

    Hej alla,

    Köpte precis Tactics Ogre till PSP, vilket krävde att jag efter ett antal lyckliga år med 5.00 M33-6 på min PSP-1001 uppdaterade till 6.39. Efter lite letande bestämde jag mig för att köra på 6.39 LME-8.

    Uppdateringen verkade gå fint, den drog ner den officiella patchen själv och installerade utan hicka. PSP't går igång som det ska, och System Software visar på 6.39 LME-8.

    Problemet uppstår när jag försöker starta ett spel. Maskinen startar spelet, men det låser sig på första skärmen det visar i c:a 5-10 sekunder, sen stängs maskinen av. Om jag startar en av emulatorerna jag har liggande på maskinen så går den igång som den ska, men maskinen låser sig och stänger av när jag stänger ner emulatorn.

    Är det någon som har förslag på vad jag kan göra för att lösa problemet?
    Last edited by Tickolas; 2011-08-02 at 13:43.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    N/m, brickade sig helt nu. Delayed reaction helt enkelt, stackaren börjar bli gammal =)

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Tycker du skulle prövat och lägga in 5.50 GEN-D3 ... Se om du kan komma in i nån sorts recoverymeny ... Vet inte hur det ligger till med den CFW du la in men pröva och stänga ner den helt (håll uppe on/off knappen 5-6sec eller så) och sen håller du in R-Trigger alt L-Trigger när du startar om den, om det funkar så kan du gå vidare i alla fall utan ett Pandora batteri ... Kolla om du har nån recoverymeny och återkom ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Nope, ingen recovery verkar det som. Läste runt lite och kom fram till att jag råkat installera light-versionen av ME-CFW'n. Var inte helt klart när sidan jag laddade ner på gått igenom nån google-translate till svenska automatiskt =P

    Jaja, orsaken till att den brickade sig helt var att jag naivt nog gick in i installern igen och valde uninstall. Sannolikt gick väl någonting fel redan under installationen, och när den skulle tas bort igen så brakade allt.

    Har inget pandora-batteri tillgängligt, tyvärr. Ska ta och göra mig ett när jag fått igång åbäket igen.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tickolas Visa Inlägg
    Nope, ingen recovery verkar det som. Läste runt lite och kom fram till att jag råkat installera light-versionen av ME-CFW'n. Var inte helt klart när sidan jag laddade ner på gått igenom nån google-translate till svenska automatiskt =P

    Jaja, orsaken till att den brickade sig helt var att jag naivt nog gick in i installern igen och valde uninstall. Sannolikt gick väl någonting fel redan under installationen, och när den skulle tas bort igen så brakade allt.

    Har inget pandora-batteri tillgängligt, tyvärr. Ska ta och göra mig ett när jag fått igång åbäket igen.
    Installera 6.39-Pro B9 istället

    bor du i stockholm? kom förbi butiken så fixar vi allting åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Provade Pro först, men installationen vill inte starta eftersom den inte kände igen FW'n (5.00 M33-6). Fullt möjligt att det redan då fanns någon liten korruption någonstans.

    Hade planerat precis det. Kommer in om någon timme eller två ^^

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Eller, stryk det. Fick tag på ett extra PSP och gjorde mig ett pandora och en magic memory stick med PSP Tool.

    Kommer in i åbäket nu, dock inte utan recoveryn. Ska läsa på lite hur jag får in ett nytt firmware permanent i maskinen. Återkommer när jag har nåt nytt att rapportera =)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tickolas Visa Inlägg
    Eller, stryk det. Fick tag på ett extra PSP och gjorde mig ett pandora och en magic memory stick med PSP Tool.

    Kommer in i åbäket nu, dock inte utan recoveryn. Ska läsa på lite hur jag får in ett nytt firmware permanent i maskinen. Återkommer när jag har nåt nytt att rapportera =)
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...s/Swizzy&#39;s Pandora Stick 5.50 Gen-D3.rar <--- kör den så lär du dig ganska snabbt hur du ska göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tickolas Visa Inlägg
    Provade Pro först, men installationen vill inte starta eftersom den inte kände igen FW'n (5.00 M33-6). Fullt möjligt att det redan då fanns någon liten korruption någonstans.

    Hade planerat precis det. Kommer in om någon timme eller två ^^
    Nja, problemet ligger nog i att du inte läst readme, PRO kräver att du har 6.39 från början... tror 6.39-ME också gör det för att funka ordentligt, när du sedan försökte köra upp utan o läsa på... ja då har du fuckat upp det just därför... börja med att läsa readme filen nästa gång
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jepp, du har säkert rätt där. Fick lite tid över idag, nu funkar gamlingen fint igen. Ska köra uppdateringen till 6.39 en gång till nu när jag har alla verktyg jag behöver för att rädda honom om han pajar igen ^^

    Tack för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. Xbox-problem efter Dragon Age 2-uppdatering
    By Fruktmoasen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 19:12
  2. uppdatering från 1.5 till 1.5.1 video
    By jungleflash in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 10:13
  3. Fel efter avbruten uppdatering
    By iso in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 16:46
  4. Problem efter uppdatering av XBMC
    By Grave in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 15:04
  5. Problem med subtitles efter uppdatering
    By hoodmasta in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 13:38

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •