Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Angående ABGX och regioner

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Angående ABGX och regioner

    Hej!
    Jag kollade på ABGX för att se om Spider-Man 3 var verifierat och det ända som dyker upp i listan är PAL-versionen av spelet. Kopian jag håller på att fixa är regionsfri.
    Innebär detta att det inte kommer vara säkert att köra den kopian, eller anser ABGX RF att vara både PAL och NTSC regionerna?
    Eller har den någon möjlighet att konvertera om spelet till PAL i processen?
    Googlat runt, men väldigt svårt att få något konkret svar, så jag tänkte att jag frågar här istället.
    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kryxorange Visa Inlägg
    Hej!
    Jag kollade på ABGX för att se om Spider-Man 3 var verifierat och det ända som dyker upp i listan är PAL-versionen av spelet. Kopian jag håller på att fixa är regionsfri.
    Innebär detta att det inte kommer vara säkert att köra den kopian, eller anser ABGX RF att vara både PAL och NTSC regionerna?
    Eller har den någon möjlighet att konvertera om spelet till PAL i processen?
    Googlat runt, men väldigt svårt att få något konkret svar, så jag tänkte att jag frågar här istället.
    Tacksam för svar!
    PAL är PAL
    RF är RF
    NTSC-U är NTSC-U
    NTSC-J är NTSC-J

    ABGX360 anser det vara samma som det står i filen, ibland finns det både regions fria och regions låsta kopior av samma spel, det är lite små jobbigt men... kolla spelet med ABGX360, anser den att allting är OK kommer du se grönt överallt, annars blir det gult/blått/rött lite överallt, är det blått lite överallt är det "bra" då fixar den allting, men för säkerhets skulle kör den igen så ska allt bli grönt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar!
    Okej, så ABGX "verified" lista kanske inte stämmer? Med det menar jag att det alltså kan vara en bra idé att ladda ner något som inte finns med i den listan och ändå testa den mot ABGX programmet?
    Betyder förresten grönt från ABGX alltid att det är stealthat (åtminstone till den nivå man åtminstone tror är säker i dagens läge)? Eller förekommer ibland det att ABGX har felaktiga stealth-filer i sin databas, t.ex. på grund av att de inte hunnit uppdatera/plocka bort den gamla felaktiga filen?

    EDIT: Öm, jag ABGX-testade spelet, och det var lite saker som behövde fixas, men det gick utan problem. Provade istället att skriva in XEX CRC i abgx verified listan och plötsligt dök spelet upp, RF å allt. Sökte på spider-man under "name" igen och spelet dök upp igen. Hjärnglitch eller ABGX-glitch är frågan......
    Frågorna är dock fortfarande relevant så uppskattar svar!
    Last edited by kryxorange; 2011-08-06 at 00:42.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kryxorange Visa Inlägg
    Tack för snabbt svar!
    Okej, så ABGX "verified" lista kanske inte stämmer? Med det menar jag att det alltså kan vara en bra idé att ladda ner något som inte finns med i den listan och ändå testa den mot ABGX programmet?
    Betyder förresten grönt från ABGX alltid att det är stealthat (åtminstone till den nivå man åtminstone tror är säker i dagens läge)? Eller förekommer ibland det att ABGX har felaktiga stealth-filer i sin databas, t.ex. på grund av att de inte hunnit uppdatera/plocka bort den gamla felaktiga filen?
    Nja, finns det inte med i verified listan brukar det betyda att det inte är verifierat, att det inte är tillräckligt många som har fått samma värden, dom baserar inget på vad 1 person får fram, utan dom tar flera källor för att verifiera att det verkligen är rätt

    Grönt i ABGX360 = 90% säkert, om du vill vara 99% säker får du kolla vissa grejer manuellt, t.ex. SSv2... läs mer här: http://forum.psxcare.com/support/sho...8-Livesäkerhet

    Det förekommer att stealthen är out-dated ja, men det är väldigt väldigt sällsynt, och det handlar främst om AP25/AP2.5 eller som det numera heter AP26/AP2.6
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Haha, du hann svara medan jag höll på med min edit. Allright, lärorikt svar, tack!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kryxorange Visa Inlägg
    Haha, du hann svara medan jag höll på med min edit. Allright, lärorikt svar, tack!
    np, ibland kanske man skrivit fel ngnstans men generellt, går spelet igenom ABGX360 är det ok äldre spel brukar gå igenom ganska per omgående nyare spel kan ta lite tid innan dom finns verifierade...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Se regioner
    By whityoustone in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 08:08
  2. PSP och regioner
    By Micke? in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 15:35
  3. DC2key, regioner?
    By Guv in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 23:59
  4. DVD/SPEL - regioner
    By Okkon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-13, 14:00
  5. DVD regioner...
    By MeridiaN in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •