Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: iXtreme LT+ v1.91 är släppt

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15

    iXtreme LT+ v1.91 är släppt

    iXtreme LT+ v1.91 släppt samt Jungleflasher v0.1.86 (267)

    Jungleflasher v0.1.86 (267)

    Alla LTplus v1.91 som jag laddade upp på en plats.
    Last edited by konya; 2011-08-06 at 04:06.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Nice..vad är nytt??

    Förresten är den nya LT 1.91 till PHAT eller slim??
    Last edited by feifam; 2011-08-06 at 11:05.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Nice..vad är nytt??
    stöd för AP26/AP2.6 (du kan köra alla AP25 spelen på 13599)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Förresten är den nya LT 1.91 till PHAT eller slim??

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Förresten är den nya LT 1.91 till PHAT eller slim??
    den är till alla som behöver den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    okej ska prova flasha senare idag.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    stöd för AP26/AP2.6 (du kan köra alla AP25 spelen på 13599)
    Vad fan är AP2.6? Du sa alla AP2.5 går att spela med LT 1.91 gäller det all backup spel också om jag inte har förstått rätt?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Vad fan är AP2.6? Du sa alla AP2.5 går att spela med LT 1.91 gäller det all backup spel också om jag inte har förstått rätt?
    Det nya som kom med 13599 kallas AP2.6/AP26... AP2.5/AP25 spelen är numera AP2.6/AP26...

    men ja, alla spel som finns idag ska funka med 1.91
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För er som inte vet hur man läser en .nfo fil har ni all den info som C4eva skrivit om firmwaren i nfo'n (readme):

    Kod:
    C4EÆs iXtreme LT+ in association with Team Jungle & Team Xecuter
    ----------------------------------------------------------------
    
    Official release of the iXtreme LT+ v1.91 
    
    - New random AP26 challenges defeated. Due to the new AP26 random challenges the safety freeze for unknown or bad AP25 data is no longer supported.
      Please ensure your AP25 data is correct for the dashboard version you are using.
    
    - No need to reburn current AP25 backups from dashboard 13146
     
    I would like to dedicate this fw to all the dead DG-16D4S drives from the kamikazi hack
    
    Thanks go to Team Jungle for their hard work and efforts in the development process.
    Thanks also go to Team Xecuter for their support to this project.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Lånar den här tråden lite. Har tänkt att flasha min Benq som för tillfället har LT+ 1.9. Har kollat på Jungleflasher och det verkar hyffsat lätt men skulle vilja dubbelkolla med er så jag beställer hem rätt grejer. XecuterConnectivity Kit 3 Lite, VIA VT6421A SATA (Serial ATA) PCI kort, Verktygs-kit för Xbox och Xbox 360...thats it? Behöver jag uppdatera dashboard till senaste innan jag börjar flasha? Måste man göra om till stock? Går det att köra JF på Windows 7 x64?

    Tack på förhand!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Lånar den här tråden lite. Har tänkt att flasha min Benq som för tillfället har LT+ 1.9. Har kollat på Jungleflasher och det verkar hyffsat lätt men skulle vilja dubbelkolla med er så jag beställer hem rätt grejer. XecuterConnectivity Kit 3 Lite, VIA VT6421A SATA (Serial ATA) PCI kort, Verktygs-kit för Xbox och Xbox 360...thats it? Behöver jag uppdatera dashboard till senaste innan jag börjar flasha? Måste man göra om till stock? Går det att köra JF på Windows 7 x64?

    Tack på förhand!
    Det räcker till att flasha en benq ja, spelar ingen roll med dashen... du behöver inte göra om till stock nej... JF ska funka med 64-bitars också, men det är lite jobbigare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Kan jag spela AP25 spelen om jag kör de igenom ABGX och bränner om de nu med dashboard 13599 och flash 1.9?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Deru Visa Inlägg
    Kan jag spela AP25 spelen om jag kör de igenom ABGX och bränner om de nu med dashboard 13599 och flash 1.9?
    1.91 krävs för att AP25 spelen ska funka med 13599... men ja, kollar du dom med ABGX360 och har 13146 patcharna ska det funka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Hallå gossar!
    Har en snabb fråga. Bör jag uppdatera till senaste dash (sitter med 1.9 flashen) innan jag uppdaterar eller räcker det med att uppdatera direkt från 1.9 flashen till 1.91 eller bör jag återvända till original innan?

    Tack på förhand!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Hallå gossar!
    Har en snabb fråga. Bör jag uppdatera till senaste dash (sitter med 1.9 flashen) innan jag uppdaterar eller räcker det med att uppdatera direkt från 1.9 flashen till 1.91 eller bör jag återvända till original innan?

    Tack på förhand!
    Spelar ingen roll hur du gör
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    AFTER DASHBOARD UPDATE (13146) ALL PHAT LITEONS ARE NOW STOCK 02510 FW

    detta betyder att
    alla Liteons kommer bli 02510C eller hur?
    isåfall hur går man tillväga för att flasha om den eller ngt. annat.?

    och slim läsare
    AFTER DASHBOARD UPDATE (13146) ALL SLIM 9504 LITEONS ARE NOW STOCK 0272 FW – AFTER DASHBOARD UPDATE (13599) 0272 ARE NOW LOCKED!


    men även alla slim läsare som är 9504 kommer att bli 0272 efter dash uppdateringen.
    men hur kommer man gå till väga för att flasha om dessa?

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Spelar ingen roll hur du gör
    Kanon, så då räcker det med att läsa ur nyckeln ur 1.9 och bara köra en update till 1.91 i guess? Sen efter det manuellt uppdatera dash till senaste? =)

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MrL0c0 Visa Inlägg
    AFTER DASHBOARD UPDATE (13146) ALL PHAT LITEONS ARE NOW STOCK 02510 FW

    detta betyder att
    alla Liteons kommer bli 02510C eller hur?
    isåfall hur går man tillväga för att flasha om den eller ngt. annat.?

    och slim läsare
    AFTER DASHBOARD UPDATE (13146) ALL SLIM 9504 LITEONS ARE NOW STOCK 0272 FW – AFTER DASHBOARD UPDATE (13599) 0272 ARE NOW LOCKED!


    men även alla slim läsare som är 9504 kommer att bli 0272 efter dash uppdateringen.
    men hur kommer man gå till väga för att flasha om dessa?
    Ja, det stämmer... en tjockis liteon flashar du bara över mjukvaran, laddar 02510C själv och skriver... på slim 9504 uppdaterar du först dash så den har 0272 som är spi låst, byter sedan styrkort (eller låser upp befintligt om du vågar dig på dom moddningarna som finns) och flashar med LT+1.91
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Kanon, så då räcker det med att läsa ur nyckeln ur 1.9 och bara köra en update till 1.91 i guess? Sen efter det manuellt uppdatera dash till senaste? =)
    Exakt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, det stämmer... en tjockis liteon flashar du bara över mjukvaran, laddar 02510C själv och skriver... på slim 9504 uppdaterar du först dash så den har 0272 som är spi låst, byter sedan styrkort (eller låser upp befintligt om du vågar dig på dom moddningarna som finns) och flashar med LT+1.91
    förklara lite mer spec. om du kan eftersom jag inte vill göra fel

    Jag har en liteon tjockis som kör LT+ men inte 1.9 fw
    och en slim liteon 9504 som kör CFW just nu men ingen av dem är uppdaterad till den senaste dashen utan båda kör kinect dashen.

    Så hur går jag tillväga för att göra rätt och är det svårt att löda fast denna?
    Xecuter Pro Kit - Upplåst krets till Liteon-kretskort för Xbox 360 Slim - Avancerad lödning krävs Xecuter Pro Kit - Upplåst krets till Liteon-kretskort för Xbox 360 Slim - Avancerad lödning krävs Är det den som behövs=?

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Köp det färdiga styrkortet till Xbox 360 Slim. Xecuter Pro Kit är alldeles för avancerat att utföra för 99 % av alla moddare. I själva verket behövs inget av dem då man kan göra det nya SPUTNIK360 hacket, men det är inte heller något för nybörjare...........eller ens knappt för proffs. Återstår att se om inte det hacket kan skada din spelare i längden. Jag har en liten röst inom mig som säger att det kommer skapa problem. Så köp ett PCB medan de finns. Jag LOVAR att du inte kommer ångra dig.

    Phat är lättare. Byt ut din iXtreme LT+ som du kör mot original. Uppdatera dashboarden. Ladda sedan din gamla dummy.bin eller OFW.bin och välj MANUELLT LTPlus-025v1.91.bin som target (JungleFlasher kommer vilja lägga iXtreme LT+ 1.1 som auto). Spara filen så kan JungleFlasher auto-laddar rätt fil åt dig efter denna första gång. Kör sedan "Lite-On Erase", "Write", "Outro" som vanligt.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Phat är lättare. Byt ut din iXtreme LT+ som du kör mot original. Uppdatera dashboarden. Ladda sedan din gamla dummy.bin eller OFW.bin och välj MANUELLT LTPlus-025v1.91.bin som target (JungleFlasher kommer vilja lägga iXtreme LT+ 1.1 som auto). Spara filen så kan JungleFlasher auto-laddar rätt fil åt dig efter denna första gång. Kör sedan "Lite-On Erase", "Write", "Outro" som vanligt.
    eller bara uppdatera till LT+ 1.91 direkt och uppdatera dashen efteråt, när uppdateringen märker att läsaren redan har 02510C skippar den omflashningen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    eller bara uppdatera till LT+ 1.91 direkt och uppdatera dashen efteråt, när uppdateringen märker att läsaren redan har 02510C skippar den omflashningen
    okey det låter lätt.
    Men efter detta uppdatering kommer man behöva 02510c fw eller den Liteon som jag har egentligen?

    är sputnik svår att löda?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MrL0c0 Visa Inlägg
    okey det låter lätt.
    Men efter detta uppdatering kommer man behöva 02510c fw eller den Liteon som jag har egentligen?

    är sputnik svår att löda?
    02510C är nya firmware versionen, som det ALLTID kommer vara framöver

    Dunno, inte provat sputnik?? finns så himmla många olika metoder numera, ngra är kapa banor lite här och där, andra är borra hål i kretsen och hoppas du träffar rätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    02510C är nya firmware versionen, som det ALLTID kommer vara framöver

    Dunno, inte provat sputnik?? finns så himmla många olika metoder numera, ngra är kapa banor lite här och där, andra är borra hål i kretsen och hoppas du träffar rätt
    men hur utför man uppdatering på en 02510c i framtiden då`behöver man modda den eller använda någon annan hårdvara i framtiden?

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MrL0c0 Visa Inlägg
    men hur utför man uppdatering på en 02510c i framtiden då`behöver man modda den eller använda någon annan hårdvara i framtiden?
    Som det ser ut just nu behövs inget extra, men man vet ju aldrig var microsoft hittar på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    dragonslayer Guest
    sputnik360 (russian hack) / Triident MX funkar väl bara på dom ovanliga Macronix flashen och inte på den vanligare Winbond som ju kräver Kamikaze (slipa på chippet)

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Då förstår jag men eftersom man behövde en spear innan till ORG 02510c enhet för att läsa ut dvdkeyn, men eftersom jag redan har den kan jag bara köra vidare. så bör det inte vara några problem.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MrL0c0 Visa Inlägg
    Då förstår jag men eftersom man behövde en spear innan till ORG 02510c enhet för att läsa ut dvdkeyn, men eftersom jag redan har den kan jag bara köra vidare. så bör det inte vara några problem.
    Precis, på en tjockis liteon kan man använda en av 3 varianter på spear för att få ut key;

    Probe/Spear *funkar bara på firmware 74850C*
    Probe II/Vampire *funkar på alla, men kräver att du kapar banor och löder ihop dom igen alternativt använder ledande pasta*
    Probe III/Scorpion/PMT *funkar på alla och är att rekomendera då den är lättare och mindre "farlig" i jämförelse med 2:an eftersom du inte kapar banor och har dig*

    Har man redan key behöver man inte dumpa igen nej, men har man inte key bör man dumpa med Probe III/Scorpion/PMT
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Precis, på en tjockis liteon kan man använda en av 3 varianter på spear för att få ut key;

    Probe/Spear *funkar bara på firmware 74850C*
    Probe II/Vampire *funkar på alla, men kräver att du kapar banor och löder ihop dom igen alternativt använder ledande pasta*
    Probe III/Scorpion/PMT *funkar på alla och är att rekomendera då den är lättare och mindre "farlig" i jämförelse med 2:an eftersom du inte kapar banor och har dig*

    Har man redan key behöver man inte dumpa igen nej, men har man inte key bör man dumpa med Probe III/Scorpion/PMT
    låter ju rätt lätt men kommer den läsaren oxå att låsas eller kan man flasha in org fw. eller eventuellt framtida LT+2 utan större ingrepp eller extra hårdvara?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. LT+ är släppt!
    By Remix1121 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 16:28
  2. iXtreme 1.2 vs iXtreme 1.4 livesäkert?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:20
  3. iXtreme 1.2 släppt!
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 21:39
  4. 3.10 OE-A släppt!
    By k31 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 21:00
  5. Neo 4 e släppt...
    By wowbagger in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-10-16, 19:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •