Hejsan! flashade precis mitt xbox 360, och nu vill inte min CD läsare stängas!
har samma problem som denna kille!
http://www.youtube.com/watch?v=-hNKKnBdIPA
vad ska jag göra?!
Hejsan! flashade precis mitt xbox 360, och nu vill inte min CD läsare stängas!
har samma problem som denna kille!
http://www.youtube.com/watch?v=-hNKKnBdIPA
vad ska jag göra?!
Löste det! Laser saken satt tydligen helt löst och var sne, så jag tröck bara lite på den så den kom på plats!
och nu kom problemet tillbaka igen...
snälla hjälp!
Fick du den flashad av oss på PSXCare? isåfall kan det vara så att ngn missat o köra outro eller någonting sådant... sväng förbi med den så löser vi det
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Nej, det var jag som flashade det. och jag tröck på outro ett antal gånger
Jag flashade xboxet såhär:
Först dumpade jag OFW filen, sen spoofade jag den till CFW, sen Write (följde jungle flasher guiden)
jag är inte säker på vilken firmware jungleflasher valde, det kan ha varit " LTPlus-934v1.1
sedan görde jag outro och lödde tillbaka alla banor som det ska.
kan det ha varit något med firmwaren jag installerade!?
glömde säga att DVD läsaren går in när jag vickar på själva skivhållaren åt höger och vänster, men det låter jätte mycket när den läser skivan. Dock har jag inte testat om det funkar att spela upp brända skivor.
Ingen som vet vad jag har ställt till med? pp
btw, hur updaterar jag till 1.91?! har firmware paketet, men det finns bara en som heter LTPlus-934v1.1.bin som är version 1.1 och sen finns det massa andra 1.91 / 1.1 etc etc
Om du har någon av de nyare dashboard på din Xbox 360 så har den uppdaterat din DVD-spelare från att vara en 93450c drive till en 0251 spelare. Du ska alltså använda LTPlus-025v1.91.bin.
Den ska du med största sannolikhet redan använda nu. I bästa fall det kanske t.o.m. löser ditt problem även om det verkar osannolikt.
jag la precis in LTPlus-0225-v1.91.bin och nu blinkar bara den gröna lampan, och när jag startadexboxet stog det att jag skulle kontakta supporten lol
Du får uppdatera din dashboard. Du måste ha en gammal dashboard vilket gör att du du fortfarande ska köra på gamla 938-firmware. Men se till att uppdatera till nyaste 2.......599 dashboard så ska du se att den gröna lampan slutar blinkar. Du kan nu dock ev. ha sett till att bli flaggad, om du inte redan var det.
om jag förstår rätt så måste jag lägga tillbaka min OFW och sedan updatera den och sen lägga in CFW 0225 igen?
om jag gör detta, måste jag löda om allting som jag gjort tidigare? x.x
DU behöver inte löda om någonting. Ja du kan börja med att lägga in OFW. Sedan kommer du uppdatera din Xbox 360 till 0251 inte 0225. 0225 sitter i Xbox 360 Slim.
Lägga bara OFW som target. Kör LiteOn Erase, få 0x72 status. Tryck Write och efter det Outro.
det finns ingen firmware som heter 0251 i mappen jag ladda ner från ixtremes sida. kanske du skulle kunna linka? x.x
LTPlus-025v1.91.bin ska den som sagt heta.
nu hittar inte jungle flasher min dvdläsare :S
http://thepiratebay.org/torrent/6586...leFlasher_v0.1. ska innehålla den enligt infon. Själva ladda jag ner den från Xbox-Sky.cc
Du har inte jordfel i din läsare? Börjar misstänka att du inte lödit så bra. Men då borde du iofs inte ha lyckats flasha den alls.
jag fick status 0x52, inget annat
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Google is your friend!
allting fungerade ju bra tills jag körde lite-on erase, sen write 0225 firmwaren ...
Google is your friend!
vadfaan... vad ska jag göra nu då? ........
Google is your friend!
hade redan lagt över den innan du skrev :/
vad hjälper det om jag kör mra hack igen? :s
Det hjälper inte alls. Så gör inte det. Du måste lyckas köra kommandot "Lite-On Erase" på något vis. Det är det enda du ska fokusera på just nu.
Google is your friend!
Bookmarks