Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: vilket flashkort?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    vilket flashkort?

    jag äger för tillfället ett m3i zero men då jag läst runt lite på forum och nyheter samt även deras egna forum så verkar det inte bättre än att de har slutat att supporta/uppdatera fw på flashkortet osv och jag hade då tänkt köpa något annat flashkort till mitt dsi xl.
    (bland annat så är det gamla ryktet om att de har problem med lagen igång igen samt att deras totala tystnad och att de inte har släppt någon uppdatering än har gjort att de flesta nu vänder sig till andra flashkort)

    så frågan är, vilket skall jag köpa? finns ju en hel djungel med flashkort och större delen av dem verkar ju vara smutsiga kopior eller rent av värdelösa
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    jag äger för tillfället ett m3i zero men då jag läst runt lite på forum och nyheter samt även deras egna forum så verkar det inte bättre än att de har slutat att supporta/uppdatera fw på flashkortet osv och jag hade då tänkt köpa något annat flashkort till mitt dsi xl.
    (bland annat så är det gamla ryktet om att de har problem med lagen igång igen samt att deras totala tystnad och att de inte har släppt någon uppdatering än har gjort att de flesta nu vänder sig till andra flashkort)

    så frågan är, vilket skall jag köpa? finns ju en hel djungel med flashkort och större delen av dem verkar ju vara smutsiga kopior eller rent av värdelösa
    Allt är kopior i grund och botten, men dom korten du bör satsa på är väl antingen DSTwo eller Acekard2i beroende på vad du prioriterar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, vad är skillnaden på dessa kort då?

    dvs, vad är de funktioner som gör att jag skulle välja det ena istället för det andra osv..
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Olika menyer; Acekard2i har en lättare meny än vad något annat flashkort har, det visar alla spelen direkt när du startar igång kortet...

    Film/videos; DSTwo klarar av att spela upp dom flesta populära filmformaten direkt utan konvertering (t.ex. AVI filmer)

    GBA; DSTwo klarar av att emulera GBA spel utan att man behöver något extra, du kan alltså köra GBA på en DSi eller 3DS t.ex.

    Plugins; DSTwo har ett system där du kan ladda hem plugins som t.ex. GBA emulatorn ovan, video spelaren ovan, e-book läsare, SNES emulator m.m.

    Priset; Acekard2i kostar 400:- medans DSTwo kostar 595:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    låter som dstwo passar mig bra.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21
    Jag kör på R4i SDHC RTS. Fungerar super bra till DSi 1.4.3

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Undenius Visa Inlägg
    Jag kör på R4i SDHC RTS. Fungerar super bra till DSi 1.4.3
    Japp, Vissa R4 kort funkar bra dom också, men det gäller som du skrev i en annan tråd att hitta RÄTT tillverkare av R4 korten... dom flesta försvinner eller gör nya kort istället för att uppdatera befintliga kort, därför blir det jobbigt för dom flesta med R4

    Därav rekomenderar vi DSTwo/Acekard2i just nu eftersom dom korten kommer med uppdateringar och är stabila, tidigare rekomenderade vi M3i Zero eftersom den var lättast att uppdatera, men på senare tid verkar dom inte ha den viljan att uppdatera längre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ni skriver på sidan att acekard är det bästa kortet just nu, men i inlägget du posta några inlägg upp om vad de olika korten klarar av så verkar det som att dstwo är det bästa.

    så hur kommer det sig att ni tycker att acekard är bäst just nu?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ni skriver på sidan att acekard är det bästa kortet just nu, men i inlägget du posta några inlägg upp om vad de olika korten klarar av så verkar det som att dstwo är det bästa.

    så hur kommer det sig att ni tycker att acekard är bäst just nu?
    Det är lite olika åsikter baserat på vad man har för maskin, Acekard har lätta menyer och tar iprincip alla spel... men DSTwo har fler funktioner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Flashkort + 3DS = ban?
    By reza666 in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 07:28
  2. Vilket flashkort ska jag köpa?
    By nettan81 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 22:20
  3. 1.4 flashkort
    By remixed1337 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 16:53
  4. Allt om flashkort
    By tzarenc in forum Nintendo DS
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 16:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •