Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Vart off ett tag, vad har hänt på flashfronten?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Vart off ett tag, vad har hänt på flashfronten?

    Hej!

    Vart totalt off ett bra tag nu, men tänkte damma av 360it en gång till.

    Sitter med Benq ixtreme 1.61 just nu. Vad bör man updatera till, och har det kommit något annat på denna front? Spel från HDD osv.

    Mvh
    xbox x B O x

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ponta_koj Visa Inlägg
    Hej!

    Vart totalt off ett bra tag nu, men tänkte damma av 360it en gång till.

    Sitter med Benq ixtreme 1.61 just nu. Vad bör man updatera till, och har det kommit något annat på denna front? Spel från HDD osv.

    Mvh
    Om du har tur och inte har en dashboard version över 2.0.7371.0 samt har en maskin tillverkad före juni 2009 ungefär kan du JTAG:a konsollen, det är dock mindre troligt då du med största sannolikhet spelat Call of Duty: Modern Warfare2 eller senare spel (som kräver iXtreme 1.61)

    Annars bör du uppdatera till iXtreme LT+ 1.91
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du har tur och inte har en dashboard version över 2.0.7371.0 samt har en maskin tillverkad före juni 2009 ungefär kan du JTAG:a konsollen, det är dock mindre troligt då du med största sannolikhet spelat Call of Duty: Modern Warfare2 eller senare spel (som kräver iXtreme 1.61)

    Annars bör du uppdatera till iXtreme LT+ 1.91
    Hade 2.0.8.X. Det finns inget annat att göra än endast updatera till LT+ 1.91?
    xbox x B O x

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ponta_koj Visa Inlägg
    Hade 2.0.8.X. Det finns inget annat att göra än endast updatera till LT+ 1.91?
    Japp, tyvär

    Det kommer iofs en produkt snart som heter X360Key som ska ge dig möjlighet att köra spel från USB hårddisk också, men den produkten har varit på gång länge, och releasen skulle vara under juli månad var det senaste dom sa... ännu inte kommit ut på marknaden vad jag känner till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, tyvär

    Det kommer iofs en produkt snart som heter X360Key som ska ge dig möjlighet att köra spel från USB hårddisk också, men den produkten har varit på gång länge, och releasen skulle vara under juli månad var det senaste dom sa... ännu inte kommit ut på marknaden vad jag känner till
    Okej, tack för tipset iaf! Får kolla på X360Key när det kommer ut

    En sista fråga, är det nödvändigt med updatering till 1.91 för att kunna gå igång nyare "backuper"?

    Mvh
    xbox x B O x

  6. #6
    dragonslayer Guest
    ODDE:
    Optical Disk Drive Emulator
    Det har på senare tid kommit utrustning som kan bytas ut mot ODD.
    Dessa gör så att du kan spela från USB hårddisk. några exempel på utrustning:
    xK3y - x360key - http://x360key.com/
    Boxzii - http://www.boxzii.com/
    Wasabi x360 - http://www.wasabi360.com/

  7. #7
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    samma me mig, varit iväg från flash fronten o har ingen koll på va som gäller nu. flashade konsollen me LT när dem första kom ut o spelade ett tag. köpte mig sen en slim o spelar bara på den nu. tänkte nu kolla om man kan spela nya spel på den flashade utan att flasha om elr måste jag de? har för mig att första LT skulle ta alla spel men de kanske bara är nåt jag drömt? :/

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    LT skulle klara alla spel i all evighet var tanken, enda tills Microsoft hitta på Anti Piracy 2.5 (AP25). Vilket LT inte var byggt för att hantera. Idag klarar LT+ 1.91 alla spel även de med AP25/AP26 (det handlar idag bara om sex spel) såvida man lagt in AP25/AP26 tabellerna i .ISO filen innan den bränns ut. ABGX360 lägger automatiskt in dessa om man kör .ISO filen genom det med Auto Level 3. Läs denna guide, http://forum.psxcare.com/support/sho...-med-iso-filen

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dom "hittade på" ap25 för länge sedan, redan 2007... men dom hade det inte aktivt förrens Kinect dashboarden kom :P
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    aj fan inte alls sugen på att flasha om men måste väl göra de så svärfar får spela lite nyare spel

    tack för hjälpen grabbar

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    La precis in "LTPlus-benq-v1.1", som JungleFlasher prinicp laddade in automatiskt. Gjorde jag fel i att lägga in denna, skulle jag mauellt valt en senare?
    xbox x B O x

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ponta_koj Visa Inlägg
    La precis in "LTPlus-benq-v1.1", som JungleFlasher prinicp laddade in automatiskt. Gjorde jag fel i att lägga in denna, skulle jag mauellt valt en senare?
    Du ska ha LT+ v1.91. Tanka senaste JungleFlasher och ett FW-pack med 1.91 för BENQ.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ponta_koj Visa Inlägg
    La precis in "LTPlus-benq-v1.1", som JungleFlasher prinicp laddade in automatiskt. Gjorde jag fel i att lägga in denna, skulle jag mauellt valt en senare?
    du ska manuellt välja LT + 1.91 versionen, förstår inte varför som slängde med den där versionen egentligen, eller dom som är till liteon (pre 13146) onödigt egentligen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vad har hänt?
    By Orpan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 01:38
  2. Vad f...n har hänt nu då?
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 23:24
  3. Vad Har HÄnt??!?!?
    By Matteeee in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-02, 11:58
  4. Vad kan ha hänt?
    By Stre in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 16:18
  5. Vad fan har hänt?
    By Viking in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-23, 21:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •