Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: [Release]: Swizzy's CMD Freebooter

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    [Release]: Swizzy's CMD Freebooter

    Den här tråden handlar om mitt egen kodade program/script som heter Swizzy's CMD Freebooter, när det händer något nytt kommer infon att finnas här på svenska, readme filen är på engelska pga internationellt nyttjande av programmet

    ================================================== ====================
    Krav - Vad som krävs för att programmet ska fungera i huvudtaget
    ================================================== ====================
    - Microsoft .NET Framework 3.5 eller senare
    - Din CPUKey
    - En NAND dump

    ================================================== ====================
    Överblick - Vad programmet gör
    ================================================== ====================
    - Programmet är till för att skapa Freeboot images och du som användare har möjlighet att ändra hur den ska
    se ut i form av att du kan välja om du ska ha Dashlaunch inkluderat eller ej t.ex. och du kan ställa in diverse andra
    inställningar också.

    - Du kan ställa in egna standard inställningar om du planerar att använda programmet till fler än 1 konsoll, detta görs
    i filen config.ini

    - Du kan aktivera/avaktivera loggen så att du kan gå tillbaka och se vad du valde för något senast

    - Du kan ställa in vad output filen ska heta, det vill säga freeboot.bin

    - Programmet har möjligheten att ladda hem rätt systemuppdatering för den freeboot version du valt att bygga.
    programmet kan sedan även packa upp och förbereda ett USB minne för att användas till att lägga in avatar stödet!

    - Du kan skriva din CPUKey i en fil vid namnet cpukey.txt så slipper du skriva den när programmet väl körs

    Kod:
    *************
    * TODO LIST *
    *************
    - Make sure your USB drive is not in use, and if so wait for process
    to finnish, if it takes to long forcibly kill it
    - Add possibility to automaticly copy all files to use Flash360 to upgrade your
    previously hacked console ;)
    or xellous (move needed files to usb drive)
    - Add ability to check what SMC hack you currently have if doing an upgrade
    
    
    *********
    * 1.2.3 *
    *********
    -Added: Multilingual support
    -Added: Translations into: French and Swedish
    -Added: A template with instructions for translators ;)
    -Added: Option in config.ini for language called lang, change this to your language and it'll load that
    file, if it doesn't exist it'll use hardcoded english ;)
    -Added: CB reading support with suggestion of what mobo you should choose
    -Fixed: Fatal bug with version 1.2.2 causing random E13/0031 errors on Xenons due to wrong SMC version
    
    *************
    * 1.2.2 *
    *************
    -Fixed: A bug that only effected users that have Windows 7 Professional 64-bit
    -Removed: The app no longer renames the fbBuild log as it caused the app to crash for some
    systems, looking for a way to get this to work on those systems aswell, meanwhile this feature
    is disabled!
    -Added: SMC handling for Cygnos360v2 users!
    -Changed: Rewrote the whole SMC handling to enable you to make a Cygnos360v2 nand aswell ;)
    -Changed: Rewrote parts of log/menu for new SMC information
    -Changed: The icon now looks more professional thanks to JPizzle! i owe you one ;)
    -Changed: config_info.ini file to correspond to the changes for SMC handling and added some
    more information to som areas that needed it.
    -Added: If an error occurs that will cause fbbuild to fail all .tmp files will be deleted and
    the app will close.
    
    *********
    * 1.2.1 *
    *********
    - Fixed: FATAL error if cpukey.txt was empty
    - Fixed: Bug with the app not saving your input if you accidently hit wrong button or
    something whiles choosing motherboard, rebooter, dashlaunch etc. etc. :/
    - Fixed: Minor visual errors a little bit everywhere
    - Added: MD5 check towards the systemupdate file downloaded from Logic-Sunrise, thus
    making it less possible for it to be corrupted ;)
    - Fixed: Several other minor bugs
    - Changed: Customized options for fbBuild is now available for all motherboards!
    - Added: The app now have a icon ;)
    
    *********
    * 1.2.0 *
    *********
    - Fixed: Filenames no longer becomes forcibly uppercase when preset
    - Added: Progress information for when you download updates
    - Changed: Server to download updates from, now downloads from Logic-Sunrise
    - Added: download.ini, used to store links to downloadable files (systemupdates)
    - Added: Now able to prepare a USB drive for updates (FAT32 formatting etc.)
    - Added: Reads cpukey.txt and use this as cpukey if the contents looks valid
    - Added: Extra checks for CPUKey, no longer accepts nummeric or alpha ONLY
    cpukey, has to be alphanumeric (letters and numbers) and 32 characters long
    aswell as has to ONLY include 0-9, a-f, A-F (checks validity of key! ;))
    - Changed: Dashlaunch 2.23b the version included with this release
    - Changed: Dashlaunch defaults is now "Recomended Dashlaunch settings"
    - Added: If there is a fbBuild warning message you'll see it very clearly (red color)
    - Added: If the fbBuild error is related to improper CPUKey output file will be deleted
    - Added: Copying the fbBuild output log to directory next to the output log with the name:
    fbBuild_*date*_*time*.log so that you can debug if needed :)
    - Added: Option to disable the updater (if option not present will be set to true)
    
    *********
    * 1.1.1 *
    *********
    - Fixed: Minor corrections to filelist.ini files
    - Fixed: Minor corrections for Xenon motherboards
    
    *********
    * 1.1.0 *
    *********
    - Added: Support for creating 13599 (fbbuild version 0.32)
    - Changed: fbbuild 0.32 is the version used with this release
    - Added: Downloading of $SystemUpdate for your version of freeboot
    - Changed: Dashlaunch 2.23 the version included with this release
    - Fixed: ALOT of bugs! a little bit of everything, still some bugs to fix
    
    
    *********
    * 1.0.0 *
    *********
    - Initial release
    - Dashlaunch 2.22 is the version included with this release
    - fbbuild 0.31 is the version used with this release
    Du hittar alla versioner här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/Swizzy's%20CMD%20Freebooter/
    Last edited by Swizzy; 2011-09-16 at 21:47.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Tänkte använda mig av ditt program men har några frågor..

    1. När jag uppdaterade med bestPigs's Toolbox så behövde jag inte ställa in något custom SMC utan det var bara att klicka och köra, ska man då köra på "Old (normal)" ?
    2. Om jag vill inaktivera DVD:n, alltså ta ut dvd-läsaren (använder den aldrig), hur ställer jag in detta?
    3. I slutet står det "Dashlaunch defaults used ... no" - Vad innebär detta? - Hittat svaret på det.

    Allt gott!

    R
    Last edited by ElecTriX; 2011-09-13 at 13:44.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Ja

    2. Du ändrar i settings.ini och ställer in att den ska använda custom fbbuild options typ...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Ja

    2. Du ändrar i settings.ini och ställer in att den ska använda custom fbbuild options typ...
    config.ini tror jag du menar?

    Vad skiljer sig för övrigt mot fbBuild-options integrerade och de man kan manuellt sätta i options.ini?
    Det enda jag vill ändra är "nodvd" nämligen och vill vara säker på att inget annat ändras..

    Edit:
    Antar att det är följande man ändrar? Men till vad?

    Kod:
    ; olddvd is the old fbbuild method of checking tray status (not closed) to start xell (true/false)
    ;olddvd = false
    ; nodvd is the old ibuild method of checking tray status (fully open) to start xell and implies 'olddvd' (true/false)
    nodvd = true
    ; sets UART speed during bootstrap to cygnos compatible speeds (true/false)
    cygnos = false
    Last edited by ElecTriX; 2011-09-13 at 14:24.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    config.ini tror jag du menar?

    Vad skiljer sig för övrigt mot fbBuild-options integrerade och de man kan manuellt sätta i options.ini?
    Det enda jag vill ändra är "nodvd" nämligen och vill vara säker på att inget annat ändras..

    Edit:
    Antar att det är följande man ändrar? Men till vad?

    Kod:
    ; olddvd is the old fbbuild method of checking tray status (not closed) to start xell (true/false)
    ;olddvd = false
    ; nodvd is the old ibuild method of checking tray status (fully open) to start xell and implies 'olddvd' (true/false)
    nodvd = true
    ; sets UART speed during bootstrap to cygnos compatible speeds (true/false)
    cygnos = false
    options.ini, jag har inte alla namnen i huvudet :P jag kör ingen maskin utan dvd så jag kan ärligt talat inte säga hur du gör närmare än så, men jag tippar på "nodvd = true" ?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    options.ini, jag har inte alla namnen i huvudet :P jag kör ingen maskin utan dvd så jag kan ärligt talat inte säga hur du gör närmare än så, men jag tippar på "nodvd = true" ?
    Har hittat lite buggar :P

    I CMDFreebooter.log skriver den att Dashlaunch inte inkluderats men i programmet står det det hela vägen. Vilken ska jag lita på?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Har hittat lite buggar :P

    I CMDFreebooter.log skriver den att Dashlaunch inte inkluderats men i programmet står det det hela vägen. Vilken ska jag lita på?
    Vilken version? körde du senaste versionen kanske jag råkat skriva fel siffror om du kör översättning, eller så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken version? körde du senaste versionen kanske jag råkat skriva fel siffror om du kör översättning, eller så...
    Latest and greatest from Swizzy, 1.2.3 RC2 med svenska. Vill bara vara säker på att jag inte flashar med fel settings i onödan..

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Latest and greatest from Swizzy, 1.2.3 RC2 med svenska. Vill bara vara säker på att jag inte flashar med fel settings i onödan..
    RC2 är inte senaste, FINAL är senaste, inte konstigt att du får problem har för mig jag fixade det mellan RC2 och Final... eller om det var mellan RC1 och RC2... men det är nog som sagt bara att jag råkat skriva fel siffror i koden den översätter liksom "true" och "false" till "yes/ja" eller "no/nej"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    RC2 är inte senaste, FINAL är senaste, inte konstigt att du får problem har för mig jag fixade det mellan RC2 och Final... eller om det var mellan RC1 och RC2... men det är nog som sagt bara att jag råkat skriva fel siffror i koden den översätter liksom "true" och "false" till "yes/ja" eller "no/nej"
    Jag är blind. Hur missade jag "FINAL" ? Tack iaf! Btw behöver man fortfarande köra dashupdaten efter flashning? Bättre att fråga än att inte fråga.

    Edit: Samma bugg i FINAL också..
    Kod:
     ================================ 
      Swizzy's CMD Freebooter v1.2.3  
     Loggen startades: Tuesday 2011-09-13 17:33:48
     ================================ 
    
    Din CPUKey är...............................: ############
    
    Din käll nandfil hette......................: flashdmp.bin
    
    Din freeboot nand kommer heta...............: freeBOOT.bin
    
    Ditt moderkort är...........................: jasper512
    
    SMC Hack som använts........................: normal
    
    Anpassade inställningar för fbBuild användes: Ja
    
    Din dashboard version är nu.................: 13599
    
    Dashlaunch inkluderades.....................: Nej
    
    Dashlaunch standard inställningar användes..: Nej
    
      ====== Loggen slutar här =======
    Last edited by ElecTriX; 2011-09-13 at 17:36.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Jag är blind. Hur missade jag "FINAL" ? Tack iaf! Btw behöver man fortfarande köra dashupdaten efter flashning? Bättre att fråga än att inte fråga.
    Ok, jag får se till att den buggen inte finns i nästa versioner, som jag arbetar med just nu, bygger om hela skiten nytt format på översättnings filerna...

    Ja, du behöver köra den om du inte redan gjort det med den hårddisken på, det är för att installera "avatar stödet" väljer du att ladda hem det med programmet så slipper du tänka på vilken version du ska ha och skit den löser allt åt dig då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ok, jag får se till att den buggen inte finns i nästa versioner, som jag arbetar med just nu, bygger om hela skiten nytt format på översättnings filerna...

    Ja, du behöver köra den om du inte redan gjort det med den hårddisken på, det är för att installera "avatar stödet" väljer du att ladda hem det med programmet så slipper du tänka på vilken version du ska ha och skit den löser allt åt dig då
    Ok, ok. Mycket bra verktyg ändå. Smidigt!

    Har redan 12611 idag så jag borde väl redan ha avatarstödet installerat på HDD:n? Behöver jag fortfarande uppdatera då?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Ok, ok. Mycket bra verktyg ändå. Smidigt!

    Har redan 12611 idag så jag borde väl redan ha avatarstödet installerat på HDD:n? Behöver jag fortfarande uppdatera då?
    Du har avatar stödet för 12611, inte 13599 så ja, du måste uppdatera ändå...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Perfa, tar två backups just in case och ska nu flasha med flash360 Är fortfarande jävligt passiv när det gäller flashning då man aldrig vet vad som kan hända.. :/

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Ska man ta behålla kv/config eller flasha över den också även när man uppdaterar en jtag-flashning?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Ska man ta behålla kv/config eller flasha över den också även när man uppdaterar en jtag-flashning?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...t-0.04-(12611) <--- LÄS GUIDEN
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Visste inte om man kunde följa specifikt den guiden eftersom jag inte uppgraderade från och till nån av de två versionerna.
    Men då vet jag.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Visste inte om man kunde följa specifikt den guiden eftersom jag inte uppgraderade från och till nån av de två versionerna.
    Men då vet jag.
    Får man fråga om du äns läst guiden innan jag länkade till den och sa åt att läsa den? eller kikade du bara på titeln för tråden?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Tjena, Körde med en tidigare version du släppte i somras tror jag med stöd för 13599. Körde in den och det lirar. Däremot så har jag problem vid uppstart allt som oftast.
    Kommer ingen bild på TV samt att en av dom fyra LED´s blinkar rött startar om en eller flera gånger får då bild men den har då tappat "konfigurationen" Dvs. Jag får välja språk, upplösning etc.

    Kan detta problem ha kommit då jag körde en tidigare version av din app? Du bad mig tidigare att prova köra in den igen med samma version av din app. Men det hjälpte inte. Sen bad du mig komma in så kunde du köra med er egen FLASH utrustning, jag har inte kommit in ännu! :-)

    Men såg nu denna 1.23 Final version, skall jag prova med den eller riskerar jag att förstöra något?

    Hepp!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Tjena, Körde med en tidigare version du släppte i somras tror jag med stöd för 13599. Körde in den och det lirar. Däremot så har jag problem vid uppstart allt som oftast.
    Kommer ingen bild på TV samt att en av dom fyra LED´s blinkar rött startar om en eller flera gånger får då bild men den har då tappat "konfigurationen" Dvs. Jag får välja språk, upplösning etc.

    Kan detta problem ha kommit då jag körde en tidigare version av din app? Du bad mig tidigare att prova köra in den igen med samma version av din app. Men det hjälpte inte. Sen bad du mig komma in så kunde du köra med er egen FLASH utrustning, jag har inte kommit in ännu! :-)

    Men såg nu denna 1.23 Final version, skall jag prova med den eller riskerar jag att förstöra något?

    Hepp!

    Kanske behöver göra om lödningarna till en bättre variant, du körde inte med aud_clamp right? tror det kan vara det som ställer till det, tror inte det gör någon skillnad med vilken version av min app du använder eftersom det främst är små buggfixar som orsakat större problem samt nya funktioner som tillkommit, och det funkar bra för alla andra, testa gärna på annan dator om du kan, det kan vara så att ram minnet i datorn inte mår 100%:igt och du får något korrupt image när den byggs, säger absolut inte att det måste vara så, bara att det är en möjlighet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Nej just det jag visste inte vid det läget så jag svarade no på aud_clamp och det var tydligen rätt annars hade det gått åt pipsvängen som du sa då? :-)

    Ok men ska jag lämna in den till dig för att fixa till det med aud_clamp? och kolla av lödning etc. ? Pris?

    Hepp!

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Nej just det jag visste inte vid det läget så jag svarade no på aud_clamp och det var tydligen rätt annars hade det gått åt pipsvängen som du sa då? :-)

    Ok men ska jag lämna in den till dig för att fixa till det med aud_clamp? och kolla av lödning etc. ? Pris?

    Hepp!
    Om du vill, 350:- tar vi för det och jag skriver o mjukvaran samtidigt med senaste
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Kool!

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hej, är säkert lite fel ställe att posta det här inlägget på, men hade tänkt löda om från den nuvarande "reverse JTAG" metoden till den nya metoden som beskrivs här:
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=719652

    Har redan en dumpad original nand som jag skall bygga om för att få det att fungera med den nya metoden, i länken står det att man skall flytta TMS signal från ARGON_DATA(aka the ROL board point) till AUD_CLAMP genom "SMC patch tool från Blackaddr/Freeboot Toolbox Maker"

    Undrar nu hur det fungerar med "Swizzy's CMD Freebooter" väljer man aud_clamp eller behöver man göra något ytterliggare?

    Om jag har försått det hela rätt ang. det här när man gör om till den nya metoden med transistorer från den gamla så skall man lägga in den nya freeboot image filen tex. mem hjälp av flash360 och sedan gör man om koppling med transistorer och tar bort den gamla kopplingen med dioder.

    Mvh

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 1surface Visa Inlägg
    Hej, är säkert lite fel ställe att posta det här inlägget på, men hade tänkt löda om från den nuvarande "reverse JTAG" metoden till den nya metoden som beskrivs här:
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=719652

    Har redan en dumpad original nand som jag skall bygga om för att få det att fungera med den nya metoden, i länken står det att man skall flytta TMS signal från ARGON_DATA(aka the ROL board point) till AUD_CLAMP genom "SMC patch tool från Blackaddr/Freeboot Toolbox Maker"

    Undrar nu hur det fungerar med "Swizzy's CMD Freebooter" väljer man aud_clamp eller behöver man göra något ytterliggare?

    Om jag har försått det hela rätt ang. det här när man gör om till den nya metoden med transistorer från den gamla så skall man lägga in den nya freeboot image filen tex. mem hjälp av flash360 och sedan gör man om koppling med transistorer och tar bort den gamla kopplingen med dioder.

    Mvh
    Exakt, Aud_Clamp SMC valet i min app är alltså
    Aud_Clamp som TMS och DB1F1 som TDI (det vill säga du byter bara punkten från ROL till Aud_Clamp

    Det är så du ska göra ja, skriva först sen byta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Exakt, Aud_Clamp SMC valet i min app är alltså
    Aud_Clamp som TMS och DB1F1 som TDI (det vill säga du byter bara punkten från ROL till Aud_Clamp

    Det är så du ska göra ja, skriva först sen byta
    kanon! och riktigt bra image build program för all del

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Såg att du hade rellat 1.2.6 nu, och tänkte flykta lite från flyttpackandet (så jäääävla tråkigt) och testa det. Såg till min förvåning att det inte verkar funka med Slim, då jag trodde det framgick i den andra tråden att det är en Slim jag RGH:at i i andra tråden där du undrade om jag ville betatesta.

    Har jag bara gjort fel på något vis, tänkte om det var nån commandlineswitch eller nåt sånt för att enabla det, om det råkar vara lite experimentellt såhär när det är nytt?

    Förresten, versionsnumret i readme:n är inte uppdaterat till 1.2.6

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Såg att du hade rellat 1.2.6 nu, och tänkte flykta lite från flyttpackandet (så jäääävla tråkigt) och testa det. Såg till min förvåning att det inte verkar funka med Slim, då jag trodde det framgick i den andra tråden att det är en Slim jag RGH:at i i andra tråden där du undrade om jag ville betatesta.

    Har jag bara gjort fel på något vis, tänkte om det var nån commandlineswitch eller nåt sånt för att enabla det, om det råkar vara lite experimentellt såhär när det är nytt?

    Förresten, versionsnumret i readme:n är inte uppdaterat till 1.2.6
    Detta är CMD Freebooter, det för RGH är CMD GGBooter jo, jag missade o ändra den siffran men det framgår längre ner (i changelog) att det är readme för 1.2.6 ändå
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Detta är CMD Freebooter, det för RGH är CMD GGBooter jo, jag missade o ändra den siffran men det framgår längre ner (i changelog) att det är readme för 1.2.6 ändå
    Jasså, ja, det svarar ju på varför det inte ville sig Får väl återigen skylla på att jag är totalfärsk på den här homebrewxboxscenen.

    Du vill inte pm:a en downloadlänk till GGbootern då?

Liknande diskussioner

  1. Swizzy's CMD jtagger
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-05, 00:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •