Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hur Kopiera "sparade spel" (game saves) för backup eller flytt?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20

    Hur Kopiera "sparade spel" (game saves) för backup eller flytt?

    Hej,

    Har en JTAG maskin och vill veta hur jag sparar undan "sparade spel" (games saves) för backup och / eller flytt till ny hårdisk / xbox?

    Gäller denna hittar ingen annan, http://forum.psxcare.com/support/sho...ellan-Profiler Funkar den?

    Hepp!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Hej,

    Har en JTAG maskin och vill veta hur jag sparar undan "sparade spel" (games saves) för backup och / eller flytt till ny hårdisk / xbox?

    Gäller denna hittar ingen annan, http://forum.psxcare.com/support/sho...ellan-Profiler Funkar den?

    Hepp!
    Nah, antingen så kör du med officiella funktionen för att flytta/kopiera sparningar under memory som du finner längst till höger -> i NXE (vanliga dashen)

    Eller så startar du t.ex. XEXMEnu och loggar ut från din profil (om du är inloggad är den "låst") och väljer att kopiera alla mapparna från HDD1\Content\ som börjar med E dessa är profiler och sparningar som tillhör profilen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Tackar!

    kan man med officiella versionen kopiera / flytta mellan olika boxar då? På PS3 är det bara att kopiera bäst man vill ner till USB från sina Game-Saves är det typ samma här fast med skillnaden att den är knuten till Profil då? Och i så fall måste / kan man ta med profilen också?

    Kidsen vill ju kunna ta med Game-Saves till kompisar etc.

    Hepp!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Tackar!

    kan man med officiella versionen kopiera / flytta mellan olika boxar då? På PS3 är det bara att kopiera bäst man vill ner till USB från sina Game-Saves är det typ samma här fast med skillnaden att den är knuten till Profil då? Och i så fall måste / kan man ta med profilen också?

    Kidsen vill ju kunna ta med Game-Saves till kompisar etc.

    Hepp!
    Majoriteten sparningar är bara knutna till profilen, men det finns ett fåtal spel som knyter sina sparninar till konsollen också, ytterst få dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 07:12
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 01:29
  3. Kopiera över "saves" från gamla XBOX-disken
    By Kottich in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 03:12
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 19:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •