har köpt mig två nya wii-motes men har rejäla problem med att synca dem. problemet är alltså att jag inte kan ha båda syncade samtidigt.
har provat mig fram och tillbaka med att t.ex nollställa syncen (hålla inne röda knappen på wii't i 15s) och provat att synca dem i olika ordning och provat nya batteriet osv.
men inget verkar funka.
mina två "originalkontroller" funkar fint och är syncade och går att synca felfritt varje gång, men så fort jag syncar de nya kontrollerna så strular det.
eller ja, om jag syncar en av dem så funkar det ganska ok (dock verkar den tappar syncen även om bara en av de nya är syncade då den stängs av pga inaktivietet, om jag då ska starta upp kontrollen igen så blinkar en bara till och dör, så får jag synca igen) men syncar jag en till så tappar den syncen på den första, och syncar jag den igen så tappar den syncen på den andra.. och så håller det på
så kan bara ha mina två originalkontroller syncade + EN av de nya.
någon som har en lösning på detta så att jag kan ha alla fyra kontroller syncade?
och så en liten fråga till, kan nintendo/återförsäljare eller liknande "spärra" kontroller så att de inte går att synca/använda? (tänkte om alla kontroller har ett eget ID så kanske nintendo kan sätta in spärr på det ID't/kontrollen)
varför jag frågar är för att jag beställde en kontroll över nätet men den kom aldrig fram, så de skickade senare en ny kontroll. och då tänkte jag att de kanske spärrade den första kontrollen för att den inte skulle användas av någon elak postgubbe, men så kanske de råkade spärra den nya som jag fick istället..
det skulle förklara varför det strular vid sync osv isf kanske..
Bookmarks