Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: bd fel

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    bd fel

    lämnade en bd film på efter den var slut så den gick tillbax i menyn.
    så åkte jag bort och glömmde stänga så när jag komm hem efter max 1 timme då hadde menyn fryst inte konsollen.
    så gick in i xmb och försökte starta filmen igen men inget hände mer än att ps3 låste sig efter reboot med ström på onoff på baksidan så fanns ingen bd icon mer inte med spel film eller dvd.
    vad kan det vara för fel laser/styrkort osv.
    har kmeaw 3,55 cechg04

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är troligen lasern som dött, det är ganska vanligt, det kan även vara så att mjukvaran fått problem...

    Jag skulle testa med att göra om processen (recovery menyn -> update (med OFW på usb minne) -> installera denna, testa skivan, funkar det är det mjukvaru fel, annars är det lasern -> installera 3.55-kmeaw igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Prova kör in originalmjukvara 3.55, byt HDD, kasta in 3.55 original igen o fungerar det så är det din hårddisk <3
    Glöm inte att installera om originalmjukvaran via recovery när du kastat i ny disk.

    Fungerar inte det är det blålasern som stuckit för dig.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    ominstallation

    installerade OFW 3.55 samma sake in bd installerade KMEAW 3.55 inge bd testade även rebug 3.55.2 eftersom ingen bd så wtf kan ju inte bli så mycket sämre :P
    men ingen bd där heller provar väll anna hdd senare idag då få se vad som händer

    så jag kan bara byta lasern på min kes400a tror ni alltså behöver inte allt och funkar det med kes400aa eller aaa åxå ?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zaplutus Visa Inlägg
    installerade OFW 3.55 samma sake in bd installerade KMEAW 3.55 inge bd testade även rebug 3.55.2 eftersom ingen bd så wtf kan ju inte bli så mycket sämre :P
    men ingen bd där heller provar väll anna hdd senare idag då få se vad som händer

    så jag kan bara byta lasern på min kes400a tror ni alltså behöver inte allt och funkar det med kes400aa eller aaa åxå ?
    Du bör kolla så att inte styrkortet bränner lasern direk, men ja funkar det inte med ny hårddisk heller är det lasern som pajat, kanske pga problem med styrkortet?

    Du behöver en laser av samma modell som satt i, du kan alltså inte ta en KES400A till en maskin som det setat en KES410A eller KES450A i...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    A aa aaa

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du bör kolla så att inte styrkortet bränner lasern direk, men ja funkar det inte med ny hårddisk heller är det lasern som pajat, kanske pga problem med styrkortet?

    Du behöver en laser av samma modell som satt i, du kan alltså inte ta en KES400A till en maskin som det setat en KES410A eller KES450A i...
    vad är det dock för skillnad mellan A AA AAA elelr är det ingen skillnad för konsollen men i kretsarna är det?

    eller är det bara lasern som heter olika ?

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •