Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: mjukvara för uppspelning av dvd:er

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Smile mjukvara för uppspelning av dvd:er

    Hej
    Nån som har tips på ett program för att kunna se dvd i xboxen? Dvd:erna streamas från en nätverkshårddisk som är formatterad med Hfs+ (mac) Mitt problem är att jag inte kan starta dvd:erna längre, tidigare använde jag dvd:ens ifo fil i boxens utforskare för att starta, men det funkar inte längre sedan installationen av hfs disken.

    tack på förhand

    Fredrik

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hur är det upplagt (vilken teknik använder du för att dela ut)? och pratar vi Xbox eller Xbox 360? kan du se filmerna i huvudtaget?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej
    det är xbox. Jag har en apple extreme router, där denna hårddisken är kopplad via USB. Jag kan se filmer från denna disk via klicka på vobarna, men streamar jag från en dator eller från xboxens hårddisk, så startar jag filmen via ifo filen. jag använder smb för att komma åt denna disk. Jag har inga problem att köra avi eller mp4 från denna disk, det är bara dvdfiler som jag har problem med. Frågan är om man kan lösa det genom att installera typ dvdx och på så sätt starta dvd:erna precis som man körde från en dvdskiva. Problemet är att jag inte har detta installerat och är nybörjare.

    mvh

    Fredrik

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zatarra1 Visa Inlägg
    Hej
    det är xbox. Jag har en apple extreme router, där denna hårddisken är kopplad via USB. Jag kan se filmer från denna disk via klicka på vobarna, men streamar jag från en dator eller från xboxens hårddisk, så startar jag filmen via ifo filen. jag använder smb för att komma åt denna disk. Jag har inga problem att köra avi eller mp4 från denna disk, det är bara dvdfiler som jag har problem med. Frågan är om man kan lösa det genom att installera typ dvdx och på så sätt starta dvd:erna precis som man körde från en dvdskiva. Problemet är att jag inte har detta installerat och är nybörjare.

    mvh

    Fredrik
    Kör med XBMC så ska du se att det funkar, om du inte redan gör det? XBMC är det bästa du kan köra på en Xbox som dashboard system, det är enkelt och funkar bra, med allt från film till apps till spel och även musik/bilder
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vad behöver jag för mjukvara
    By Henrik8889 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 15:18
  2. Problem med Mjukvara
    By Robbbie in forum SmartXX Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 17:21
  3. Flashning med X-BIT mjukvara :(
    By mysiskatten in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 14:26
  4. Webbsida med mjukvara
    By Recman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-06-03, 14:05
  5. Backa upp DVD via mjukvara ?
    By g0x in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-12, 13:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •