Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: september dashboard update

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    september dashboard update

    sägs komma en ny uppdatering snart. (antingen nu i slutet av augusti eller tidigt september)

    ryktas även om att den kommer återigen att flasha om driven.

    och självklart kommer det fler ap25/ap26 checks.

    min fråga är då. hur skall man gå tillväga när man flashar om driven till lt+2 som förmodligen kommer att komma sen?

    om det är så att den flashar om läsaren vid uppdatering, skall man uppdatera dashboarden och sedan flasha? eller skall jag vänta med att uppdatera och först flasha och sedan dra in nätverkskabeln och uppdatera dashboard?
    något annat man skall tänka på?

    om det inte är så att den flashar om läsaren så är det bara att köra på som vanligt? (uppdatera dash först och flasha sen?)

    (jag har en lite-on phat-läsare med i dagsläget senaste firmware och lt+1.91)

    med tanke på magnituden på uppdateringen och spelen som släpps kring uppdateringen så går det även starka rykten om en ban-wave igen
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Änsålänge är det svårt att svara på dina frågor egentligen...

    Det "säkraste" är att återställa till original på DVD'n, uppdatera dashboarden och sedan flasha om den igen när firmwaren väl är ute... så är det alltid om det verkligen är så att den flashar om DVD'n igen vilket jag tvivlar på då det är en enorm risk för MS, går strömmen mitt under uppdateringen eller något händer med hårdvaran står dom där och är ersättningsskyldiga

    LT+ 2.0 kommer inte komma förrens XGD3 kommer ut på marknaden (original) innan dess kommer firmwaren heta LT+ 1.9x, vet att 1.92 är på väg för slim t.ex. kanske blir det som nästa version heter om MS verkligen flashar om igen, annars blir det LT+ 1.93 eller ngt sådant

    Banvågen brukar komma i november varje år, det vet alla
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, då till min nästa fråga. hur flashar jag om till original? (lite-on phat)

    jo, det brukar vara i november.. men med ms vet man aldrig, de kan ju tänkas byta datum.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är ganska lätt att flasha tillbaka till original :O du dumpar läsaren på samma sätt som du gör när du ska flasha med iXtreme, sen laddar du manuellt en OFW version som passar din version av liteon (står på läsaren, har du 13146 eller högre som dashboard finns det bara 1 OFW version ) sen trycker du på spoof source to target (stora knappen i mitten) följt av att du flashar precis som vanligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, ja det låter ju inte så krångligt.

    förmodar att det även står med i jf-tutorial hur man slänger in ofw ist för cfw också? så kan jag kika där om några frågor skulle dyka upp..
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ok, ja det låter ju inte så krångligt.

    förmodar att det även står med i jf-tutorial hur man slänger in ofw ist för cfw också? så kan jag kika där om några frågor skulle dyka upp..
    Tror inte det står där hur du gör, men det är jätte lätt, du laddar OFW som target istället för en CFW... sen spoof source to target... skriver sedan den precis som en CFW... voila!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Flashad xbox 360 och update dashboard.
    By jansson22 in forum Spiderchip
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:09
  2. Nästa Dashboard update (2009-11-17)
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 12:19
  3. Dashboard update misslyckades
    By gnuttes in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 10:53
  4. VA FAN ! Xbox 360 Fall Dashboard Update Fix Coming !?!
    By IGI in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •