Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Intresserad av ps3key(frågor angående den)

Registrerade
    Aug 2011
    Respekt
    0

Intresserad av ps3key(frågor angående den)

Tjena! Jag har tänkt att köpa en ps3key hos er.. men jag har en del frågor som jag vill veta.
    Jag har sökt på google och läst lite om den, det verkar inte vara något komplicerat.
    Det jag undrar allra mest är att om jag stoppar usb stickan i ps3 så ska jag inte ha nätkabeln inkopplad så att jag ej blir bannad, och då kan jag ju lira mina pirat spel men sedan när jag tar ut usbstickan, kan jag då koppla min nätverkskabel in igen och spela online "utan att bli bannad"? Eller skickas det någon logg till Sony som säger att jag har använt ps3key eller så? Och när är det man kan bli bannad? Av att spela online eller bara när man kopplar nätverkskabeln in i ps3n?(jag vill ju vara inne lite på youtube och så)
    Tackar och hej!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av XaXa Visa Inlägg
    Tjena! Jag har tänkt att köpa en ps3key hos er.. men jag har en del frågor som jag vill veta.
    Jag har sökt på google och läst lite om den, det verkar inte vara något komplicerat.
    Det jag undrar allra mest är att om jag stoppar usb stickan i ps3 så ska jag inte ha nätkabeln inkopplad så att jag ej blir bannad, och då kan jag ju lira mina pirat spel men sedan när jag tar ut usbstickan, kan jag då koppla min nätverkskabel in igen och spela online "utan att bli bannad"? Eller skickas det någon logg till Sony som säger att jag har använt ps3key eller så? Och när är det man kan bli bannad? Av att spela online eller bara när man kopplar nätverkskabeln in i ps3n?(jag vill ju vara inne lite på youtube och så)
    Tackar och hej!
    Dongeln funkar endast på 3.41 som systemversion, för att gå online måste du har 3.70, det går inte på ett enkelt sätt nedgradera tyär.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2011
    Respekt
    0
    Jaha så oavsett om man har dongeln i eller inte så kan man inte spela online längre? Men man riskerar väl ingen ban eller så då man ej har internet kabeln i kopplad?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jaha så oavsett om man har dongeln i eller inte så kan man inte spela online längre? Men man riskerar väl ingen ban eller så då man ej har internet kabeln i kopplad?
    Du riskerar ban så fort Sony ser att du moddat konsollen... det vill säga när du ansluter till PSN...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Aug 2011
    Respekt
    0
    Tack för ditt svar, men jag förlorar väl ingen garanti eller så ifall jag använder mig utav en ps3key? Vad hade du rekommenderat, en ps3key eller psjailbreak? Jag har läst och tror nog att ps3key är ett bättre alternativ.. men jag kanske har fel

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack för ditt svar, men jag förlorar väl ingen garanti eller så ifall jag använder mig utav en ps3key? Vad hade du rekommenderat, en ps3key eller psjailbreak? Jag har läst och tror nog att ps3key är ett bättre alternativ.. men jag kanske har fel
    PS3Key är hundra gånger bättre än PSJailbreak ja, något bättre än det är till och med 3.55-kmeaw, alltså custom firmware... det är vad jag skulle rekomendera, CFW, i andra hand PS3Key...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Frågor angående Ixtreme LT
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 23:52
  2. Frågor angående CFW
    By sony_matte in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 16:29
  3. frågor angående iXtreme 1.5
    By neonille in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 11:47
  4. Frågor angående chip.