Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: DLC problem

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0

DLC problem

Tjena!

Jag har lagt in lite Forza Motorsport 3 Dlc på min jtag xbox. Men ett pack, Auto week car show, har jag lite problem med. När jag försöker välja någon av bilarna från det packet står det att det är Downloadable content som inte har installerats. Jag har testat med xm360, YarisSwap och att lägga in Title update 4 i cache mappen. Någon som har någon idè vad som kan vara felet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    har du lagt in rätt TU4 för spelet? har du fixat namnet på den så att den har rätt namn? dyker den i huvudtaget upp under memory?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du lagt in rätt TU4 för spelet? har du fixat namnet på den så att den har rätt namn? dyker den i huvudtaget upp under memory?
    Jag har testat med tre olika filer. Alla med samma namn: TU_16L622D_000000K000000.0000000000105

Ska jag döpa om den till något annat?

Nej, jag hittar inget under memory.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av pappakaj Visa Inlägg
    Jag har testat med tre olika filer. Alla med samma namn: TU_16L622D_000000K000000.0000000000105

Ska jag döpa om den till något annat?

Nej, jag hittar inget under memory.
    Dyker den inte upp under memory hittas det inte av dashboarden heller (den ska alltså ligga under Forza Motorsport 3) då är det där problemet ligger, du får helt enkelt kolla filnamnet på DLC'n, kör du XM360 har den en funktion att döpa om filer till dess rätta namn
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Dyker den inte upp under memory hittas det inte av dashboarden heller (den ska alltså ligga under Forza Motorsport 3) då är det där problemet ligger, du får helt enkelt kolla filnamnet på DLC'n, kör du XM360 har den en funktion att döpa om filer till dess rätta namn
    Xm360 hittar ju filen som Title update #4 till Forza motorsport 3. Men den finns inte under memory.

Auto.Week.Car.Show.Pack.DLC.XBOX360-FYK heter DLC. Så vad ska jag döpa om till?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Xm360 hittar ju filen som Title update #4 till Forza motorsport 3. Men den finns inte under memory.

Auto.Week.Car.Show.Pack.DLC.XBOX360-FYK heter DLC. Så vad ska jag döpa om till?
    Det är inte title update du ska hitta, det är DLC'n som den inte hittar? låt XM360 döpa om allting åt dig som ligger på din Xbox360 hårddisk... det är det som är problemet, den hittar inte just den??
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Det är inte title update du ska hitta, det är DLC'n som den inte hittar? låt XM360 döpa om allting åt dig som ligger på din Xbox360 hårddisk... det är det som är problemet, den hittar inte just den??
    DLC'n finns med under memory. Och den finns med i spelet, men jag kan inte använda någon av bilarna fårn den DLC'n för det står att den inte är installerad.

Är det repair filenames jag ska ta? Det står att den reparerar 0 filer när jag tar den.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok, då vet jag inte vart felet ligger... har du kollat i .nfo filen som följer med DLC'n? kanske står något där som kan hjälpa dig hitta felet?
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Ok, då vet jag inte vart felet ligger... har du kollat i .nfo filen som följer med DLC'n? kanske står något där som kan hjälpa dig hitta felet?
    Såhär står det i .nfo

-=- Download title updates... if any for the release > http://xbuc.24.tl/

-=- Install TU [TiTLE UPDATE] files to Cache dir of the Xbox HDD

-=- Transfer tu xbox hdd or with xexmenu just fxp to hdd:/partition3/content/0000000000000000/

-=- Enjoy. We Bought It You Should Too.

Är lite osäker vad som menas med den tredje raden. Ska jag lägga in title updaten i någon content mapp?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Såhär står det i .nfo

-=- Download title updates... if any for the release > http://xbuc.24.tl/

-=- Install TU [TiTLE UPDATE] files to Cache dir of the Xbox HDD

-=- Transfer tu xbox hdd or with xexmenu just fxp to hdd:/partition3/content/0000000000000000/

-=- Enjoy. We Bought It You Should Too.

Är lite osäker vad som menas med den tredje raden. Ska jag lägga in title updaten i någon content mapp?
    Tydligen ska just den här göra det...
    Google is your friend!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner