Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 66

Diskussion: Madden 12 - Uppdatering av Dash -Problem-

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Madden 12 - Uppdatering av Dash -Problem-

    hej!

    Brännde Madden 12 förut körde genom ABGX som vanligt och när det frågade efter uppdatering för att kunna spela spelet så tryckte jag ja.
    När det sedan skulle installera kom det upp att det inte gick att läsa skivan och att man skulle trycka ut skivan för att seden trycka in den igen för att fortsätta installera.. Men kommer bara samma sak, Installation avbröts. tryck ut skivan för att fortsätta.. Testade ett annat spel men händer inget.

    Kan ej komma tillbaxs till Dashboarden eller något sånt.. Helt fast där på den popup rutan..

    Är det flasha om som måste göras näst eller hur ska man göra? :/

    MVH

    / Zibb

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zibb Visa Inlägg
    hej!

    Brännde Madden 12 förut körde genom ABGX som vanligt och när det frågade efter uppdatering för att kunna spela spelet så tryckte jag ja.
    När det sedan skulle installera kom det upp att det inte gick att läsa skivan och att man skulle trycka ut skivan för att seden trycka in den igen för att fortsätta installera.. Men kommer bara samma sak, Installation avbröts. tryck ut skivan för att fortsätta.. Testade ett annat spel men händer inget.

    Kan ej komma tillbaxs till Dashboarden eller något sånt.. Helt fast där på den popup rutan..

    Är det flasha om som måste göras näst eller hur ska man göra? :/

    MVH

    / Zibb
    Ja, problemet är att spelet har dashuppdatering 2.0.13146.0 och den uppdateringen återställer läsaren till original vilket gör att den inte längre kan läsa uppdateringen...

    Gör såhär; ladda hem uppdateringen och lägg på ett USB minne enligt instruktionerna här: http://swizzy.se/Guider/dashboard_update.php uppdateringen du behöver finner du här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13146.zip alternativt kör du in 2.0.13599.0 som är den senaste den finner du här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13599.zip
    Last edited by Swizzy; 2011-09-10 at 12:28.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tack Swizzy Fungerade! Fick använda 2.0.13146.0, då 2.0.13599.0 inte fungerade..

    / Zibb

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan lika gärna uppdatera vidare till 2.0.13599.0 nu om du vill, du behöver ändå flasha om konsollen och kan då lika gärna köra in iXtreme LT+ 1.91 som stödjer 2.0.13599.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Okej.. tack för hjälpen mannen

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Efter jag flashat om.. Kommer det gå att spela madden då? eller kommer det att bli likadant att flashen försvinner?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zibb Visa Inlägg
    Efter jag flashat om.. Kommer det gå att spela madden då? eller kommer det att bli likadant att flashen försvinner?
    Det ska funka efter flash upgrade ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Har ett liknande fel här som kom med NHL 12. En fråga om uppdatering som jag tryckte JA på och sedan "system update stopped". Men ska jag uppdatera till 2.0.13599.0 och sedan bara flasha med senaste LT+? För jag antar att jag har orginal firmware just nu i och med att jag tryckte JA för uppdatering.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Har ett liknande fel här som kom med NHL 12. En fråga om uppdatering som jag tryckte JA på och sedan "system update stopped". Men ska jag uppdatera till 2.0.13599.0 och sedan bara flasha med senaste LT+? För jag antar att jag har orginal firmware just nu i och med att jag tryckte JA för uppdatering.
    Japp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Alright. Men jag har bränt mappen systemupdate på en dvd skiva men får fortfarande system update stopped skärmen... Den vill inte uppdatera.

    Eller ska jag flasha först förresten...?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kör på USB sticka testa med 13146 också om den inte vill med 13599... du finner den här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13146.zip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Ursäkta broken record frågan kanske :P men jag Måste! bara få veta :P

    Jag har laddat hem NHL 12. Visste att den hade en annan update som man var tvungen att ha för att kunna lira.

    Det är så att jag har update 9199 nånting på boxen och jag har ixtreme 1.4.

    Nu skulle jag vilja veta hur jag ska göra om jag vill kunna lira NHL 12 och de förhoppningsvis kommande spelen OCH fortfarande kunna spela de spelen jag fortfarande har. De spel jag har är körda i abgx360 och vissa är patchade i wave patcher till wave 2 för att kunna spelas i min ixtreme 1.4 flashade box.

    Jag vill bara veta detta så orkar inte höra på allt tjat om varför jag har 1.4 osv :P

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror på vilken dvdläsare det sitter i din box, men räkna med att spelets update flashar om dvdläsaren till original firmware. Och eftersom du pratar om ett nerladdat/hembränt exemplar så kommer uppdateringsproceduren att krasha och boxen kommer inte gå att spela på alls förrän du fått ordning på flashning och uppdatering igen.

    Tycker det kommer in kunder med boxar som fastnat i det läget nästan varje dag just nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Jag har en benq.

    Det kan oxå tilläggas att jag är redan bannad så jag behöver inte oroa mig över det. Jag vill bara kunna spela mina gamla brända spel samt kunna spela de nya spelen som kommer. Om det går på nåt sätt skulle jag vilja kunna fixa det här själv men måste jag så äre väl bara å flasha om.

    Kan det fungera om jag installerar kinect updaten? Jag tänker främst på det här http://forum.psxcare.com/support/sho...2.5-protection.

    Men det kanske bara gäller om man vill kunna spela ap2.5 spel.

    Jo jag vet om att det sker men det var inte det jag undrade. Men det kanske inte går att fixa till det jag vill åstadkomma utan att flasha om helt igen.

    Så... finns det någon lösning på nåt sätt om det jag verkligen frågar????
    Last edited by jonapaloma; 2011-09-07 at 07:31.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går inte att kringå uppdateringarna på en "vanlig" box som bara är flashad, sorry mate, du MÅSTE uppdatera dashboarden och därmed också flasha om, har du utrustning/kunskaperna kan du flasha om själv, finns guider här på forumet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Ok ja jag misstänkte nästan det.

    Men om jag flashar om till den nyaste fw kommer jag kunna spela min gamla wave patchade och icke wave patchade spel då? Och kunna spela de förhoppningsvis kommande spelen?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du flashar om nu till 1.91 kommer du kunna spela alla spel som finns idag, oavsett om du patchat eller ej... kommande spel kräver att du har LT+ 2.0 som arbetas på (OBS: några spel som finns ute nu funkar inte oavsett vilket, om du inte köper dom original och kör med pga XGD3)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Ok det låter ju bra. Jag vill just nu kunna lira NHL 12 å Fifa 12 när det kommer å det borde fungera med den 1.91 flashning?

    Vilket spel är det som inte fungerar oavsett?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Ok det låter ju bra. Jag vill just nu kunna lira NHL 12 å Fifa 12 när det kommer å det borde fungera med den 1.91 flashning?

    Vilket spel är det som inte fungerar oavsett?
    Änsålänge känner jag till 2st XGD3 spel; Driver: San Fransisco samt Dead Island... kommande spel BORDE ha XGD3 också...

    *edit:*

    Warhammer 40000 – Space Marine är också ett XGD3 spel
    Last edited by Swizzy; 2011-09-07 at 09:30.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kör på USB sticka testa med 13146 också om den inte vill med 13599... du finner den här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13146.zip
    Har uppdaterat till 13146, men hittar nu endast LT+ 1.9, måste man ha 1.91?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Har uppdaterat till 13146, men hittar nu endast LT+ 1.9, måste man ha 1.91?
    1.91 blir nödvändig för att köra AP25 spelen när man har 13599 dashen... Det gäller bara dom läsarna som har AP25 aktivt, andra ligger bara på 1.9 fortfarande
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    ska man uppdatera dashen före flashning till 1.91?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    ska man uppdatera dashen före flashning till 1.91?
    Om du har en slim med 9504 JA, annars spelar det ingen större roll, har du en BenQ bör du flasha om först (annars kommer den troligen fastna mitt under uppdateringen och du måste flasha om 2 gånger!!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Ok låter bra. Jag ska försöka flasha själv men datorn känner inte igen dvd :S. kan va att inte sata chipset känner igen dvdn men jag tror det är för att jag kör med achi lr vad det heter istället för ide i bios.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Ok låter bra. Jag ska försöka flasha själv men datorn känner inte igen dvd :S. kan va att inte sata chipset känner igen dvdn men jag tror det är för att jag kör med achi lr vad det heter istället för ide i bios.
    Det har att göra med vilken chipset du har, troligen har du en som inte är kompatibel med just det här ändamålet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tycker alla verkar få att uppdatera till 13599 och sedan flasha verka så enkelt! Har jag missuppfattat det här med att 13599 låser DVD-läsaren och bara kan låsas upp med extremare metoder som Kamikaze hacken osv? Blir ju fundersam när folk direkt utan varning blir rekommenderade att lägga in senaste dash.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pROTEq Visa Inlägg
    Tycker alla verkar få att uppdatera till 13599 och sedan flasha verka så enkelt! Har jag missuppfattat det här med att 13599 låser DVD-läsaren och bara kan låsas upp med extremare metoder som Kamikaze hacken osv? Blir ju fundersam när folk direkt utan varning blir rekommenderade att lägga in senaste dash.
    Endast på Slim 9504 finns ingen anledning att INTE gå så långt ändå, jag menar visst, du låser läsaren, men å andra sidan slipper du bli totalt låst när du sedan försöker uppdatera vidare nästa gång... lika bra att bita i det sura äpplet och uppdatera hela vägen, dessutom är 9504 främst MXIC baserade vad jag förstått, och då handlar det om att du kapar en bana för att sedan kortsluta en punkt, tar dig MAX 20 sekunder att låsa upp den efter att du läst på lite... om du inte är jätte feg och rädd att det går käpp rätt åt helvete...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Aha! Det är bara 9504 som låses? Jag har ju flashat säkert 50 konsoler tidigare men har legat i "flash-dvala" de senaste 6 månaderna så tappat lite. Är på väg att flasha en BenQ nu. Hur är det då med den om jag uppdaterar till 13599?

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    spelar det nån roll om man uppdaterar dashborden med dvdn flashad eller ska man återställa den först o sen uppdatera för att sedan flasha?

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pROTEq Visa Inlägg
    Aha! Det är bara 9504 som låses? Jag har ju flashat säkert 50 konsoler tidigare men har legat i "flash-dvala" de senaste 6 månaderna så tappat lite. Är på väg att flasha en BenQ nu. Hur är det då med den om jag uppdaterar till 13599?
    BenQ bör du uppdatera firmwaren först, sedan flashningen... men i vissa fall bör du uppdatera till 12625 eller så först, för att slippa E66/E65 (om den har riktigt låg dash)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Uppdatering av uråldrig xmbc som ligger som dash.
    By aengel in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 02:24
  2. Madden NFL 08 PAL Wii-PREDoMiNANT Download
    By Reikjui in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 20:08
  3. Probem vid uppdatering av MS DAsh till 2,0
    By Tarzan7456 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 09:31
  4. Problem att komma från MS-Dash till EvoX-dash igen
    By MaCRo in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 01:10
  5. Madden 2004 låser sig.
    By Bredband in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-08, 09:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •