Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 66

Diskussion: Madden 12 - Uppdatering av Dash -Problem-

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jokkey Visa Inlägg
    spelar det nån roll om man uppdaterar dashborden med dvdn flashad eller ska man återställa den först o sen uppdatera för att sedan flasha?
    Både ja och nej, det är säkrare att återställa först, men då blir det mera jobb för dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Nu ska jag vara lite jobbig :P

    Nä men finns det nån som kan ge tips på vart jag kan hitta en lämplig guide hur jag ska flasha min benq dvd drive? jag har ju som sagt dash 9199 och är ju bannad redan så jag är inte rädd för det. Jag är bara rädd att jag inte kommer kunna spela de spel jag redan har, som sagt :P
    Sen är det så att driven bara syns i dos så helst ska det va en guide hur man flashar enbart i dos. Och vad jag ska uppdatera dashen till för att det ska fungera.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det funkar inge bra i DOS med det senaste, bättre o försöka få det att funka i windows, t.ex. med hjälp av: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89 och kör JF
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    BenQ bör du uppdatera firmwaren först, sedan flashningen... men i vissa fall bör du uppdatera till 12625 eller så först, för att slippa E66/E65 (om den har riktigt låg dash)
    Du menar uppdatera dashen först och sedan fw gissar jag? Vet iaf att jag bör gå till stock innan dashuppdatering och sedan flasha. Men BenQ låses iaf inte efter uppdatering till 13599 utan bara att flasha som vanligt efter det? Vill vara säker innan jag kör för jag orkar inte strula just nu

    Tack!

    Shit förresten! Jag hijackar nästan tråden utan att jag ens tänkte på det!
    Last edited by pROTEq; 2011-09-08 at 23:53.

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pROTEq Visa Inlägg
    Du menar uppdatera dashen först och sedan fw gissar jag? Vet iaf att jag bör gå till stock innan dashuppdatering och sedan flasha. Men BenQ låses iaf inte efter uppdatering till 13599 utan bara att flasha som vanligt efter det? Vill vara säker innan jag kör för jag orkar inte strula just nu

    Tack!

    Shit förresten! Jag hijackar nästan tråden utan att jag ens tänkte på det!
    Woops, var liite trött igår, Det är flashen först sen dashen

    Japp, det är bara Liteon DG16D4S FW: 9504 som blir låst när man går upp till 13599
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det funkar inge bra i DOS med det senaste, bättre o försöka få det att funka i windows, t.ex. med hjälp av: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89 och kör JF
    Ok det har jag ingen erfarenhet av. Jag har bara läst nåt sånt på nätet. Dock har jag inget annat val vad jag vet än att göra på det sättet. Jag tänker inte köpa nåt kort så dos verkar vara den enda lösningen för mig. Om det nu inte är så att man måste göra nåt för att dvdn ska dyka upp i windows.

    Vad är det värsta och nästvärsta som kan hände om man flashar i dos?

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Ok det har jag ingen erfarenhet av. Jag har bara läst nåt sånt på nätet. Dock har jag inget annat val vad jag vet än att göra på det sättet. Jag tänker inte köpa nåt kort så dos verkar vara den enda lösningen för mig. Om det nu inte är så att man måste göra nåt för att dvdn ska dyka upp i windows.

    Vad är det värsta och nästvärsta som kan hände om man flashar i dos?
    Den läser inte backup spel, det kanske funkar bättre med nya verktyg, men när LT kom failade det när man körde genom dos...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Vad jag sett så verkar typ bara dosflash nåt att ha om man ska "få ut" firmware från dvd innan man flashar om?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Vad jag sett så verkar typ bara dosflash nåt att ha om man ska "få ut" firmware från dvd innan man flashar om?
    Dosflash läser/skriver till läsaren... sen är det typ firmtool som kopierar nycklarna har jag för mig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Jag har sökt rätt mycket men har inte lyckats hitta nån bra dosflash guide. Det är enda sättet för mig att flasha. Finns det nån bra guide.

    Och JA jag vet att dosflash är sämre än jungleflasher osv. Men det är inte det jag vill veta.

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...v-BenQ-VAD6038 <--- vad är det för fel på den här då? annat än att den behandlar gamla versioner av programmen? provat läsa lite i den och försöka tolka readme filerna över vad som ändrats egentligen??

    Det är typ samma process bara att du kör med nyare program...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    har uppdaterat till den senaste dashboard o senaste lt men får ändå nu "a system update is avialbe form xbox live".. vågar jag köra den?

  13. #43
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Vad betyder Unlock Benq? är det bara för att sätta den i vendor mode?

    Jag läste nånstans att man ska göra unlock på den om man inte har via eller nforce sata. Stämmer det?

    edit: Jag fixade så benqen hittades i windows dock var det med dosflash64. Nån som vet hur det funkar?
    Last edited by jonapaloma; 2011-09-09 at 21:18.

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jokkey Visa Inlägg
    har uppdaterat till den senaste dashboard o senaste lt men får ändå nu "a system update is avialbe form xbox live".. vågar jag köra den?
    Har du Avatar stödet? får du samma fråga utan hårddisken/annat minne på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    ok, jag har testat att lägga in tre olika versioner av updateringen nu, inget fungerar kommer direkt till cant update... vad är lämpligast att göra, lämna in skiten till något uberpro o säg, fixa skiten, eller vad rekommenderas, vilken setup krävs i dagsläget för att kunna köra dead island?

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    ok, jag har testat att lägga in tre olika versioner av updateringen nu, inget fungerar kommer direkt till cant update... vad är lämpligast att göra, lämna in skiten till något uberpro o säg, fixa skiten, eller vad rekommenderas, vilken setup krävs i dagsläget för att kunna köra dead island?
    ok, du måste flasha om dvd'n först, sen får du uppdatera, och flasha igen (då den fastnat där den försöker flasha om...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    euuuhh, hade hoppats slippa det, datorn med via kortet i har inte varit igång på typ två år, haha får damma av den rackaren då antar jag, ska jag då lägga in LT till benq 1.91+ eller vad den heter? är riktigt ringrostig på att flasha, ge mig bästa youtube guiden

  18. #48
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    crap! glömde av vad du sa, så jag glömde uppdatera igen! haha, men allt fungerade första gången, man läser väl bara ut nyckeln, spoofar och sen skriver in nya FW? så jag inte glömmer något

  19. #49
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Jag klarade att flasha boxen Det gick utan via kortet. Dock var det lite skumt för förut funka inte jungleflasher men dosflash64 funkade. När jag väl skulle flasha så funka inte dosflash men jungleflasher gjorde det. Måste va nåt att den ibland hittar å ibland inte.

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    crap! glömde av vad du sa, så jag glömde uppdatera igen! haha, men allt fungerade första gången, man läser väl bara ut nyckeln, spoofar och sen skriver in nya FW? så jag inte glömmer något
    Japp, vad menar du med glömde uppdatera igen? basicly, om den börjat uppdatera och fastnat i läget där den flashar om (märks av att den börjar röra på sig, sen mitt på säger den att den failade) kommer den om jag inte minns helt fel flasha om senare när den väl lyckas...

    Anyways, processen är:

    1. Gå in i vendor mode
    2. Läs ut nuvarande firmware (med nyckeln)
    3. Kopiera nyckeln till nya firmwaren
    4. Skriv den nya firmwaren
    5. Testa att allting gick som det skulle

    (ovan är alltså en "snabb guide" för dom som vet ungefär hur dom ska göra dom olika stegen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Jag klarade att flasha boxen Det gick utan via kortet. Dock var det lite skumt för förut funka inte jungleflasher men dosflash64 funkade. När jag väl skulle flasha så funka inte dosflash men jungleflasher gjorde det. Måste va nåt att den ibland hittar å ibland inte.
    Det beror på vilket OS man kör (32 eller 64 bitars främst) kör du 64 är det jobbigare, då måste du stänga av vissa checkar och grejer för drivrutiner (vad jag förstått, jag kör inte 64-bitars själv eftersom det bara ställer till problem om jag ska vara ärlig)

    Men ja, om JF lyckas ladda in PortIO drivrutinen borde det funka bara din chipset stödjer det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du Avatar stödet? får du samma fråga utan hårddisken/annat minne på?
    verkar bara komma med hårddisken i... uppdateringen alltså... trots senaste dashboard

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jokkey Visa Inlägg
    verkar bara komma med hårddisken i... uppdateringen alltså... trots senaste dashboard
    Då är det för att du saknar avatar stödet, det vill säga dom där figurerna, om din profil har en svart/mörk siluett saknas avatar stödet och det är då det som vill installeras och det är ok att uppdatera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Leksand
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag har råkat ut för ett liknande problem, stoppade i en bränd Dead Island-skiva och körde en uppdatering, den kom en bit på väg och sedan var det stopp. Antar att min läsare flashats om till original firmware? Har testat att dra ner uppdateringen och lagt på usb men det funkar inte heller. Läsaren är en Benq som var flashad med ixtreme 1.6, vad ska jag göra för att få igång den igen?

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Draedon Visa Inlägg
    Jag har råkat ut för ett liknande problem, stoppade i en bränd Dead Island-skiva och körde en uppdatering, den kom en bit på väg och sedan var det stopp. Antar att min läsare flashats om till original firmware? Har testat att dra ner uppdateringen och lagt på usb men det funkar inte heller. Läsaren är en Benq som var flashad med ixtreme 1.6, vad ska jag göra för att få igång den igen?
    Du behöver flasha om läsaren till original igen för att sedan slutföra uppdateringen och flasha med ny ixtreme...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Leksand
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du behöver flasha om läsaren till original igen för att sedan slutföra uppdateringen och flasha med ny ixtreme...
    Så läsaren är inte flashad till original? Det går inte att stoppa i en originalskiva och slutföra uppdateringen?

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Draedon Visa Inlägg
    Så läsaren är inte flashad till original? Det går inte att stoppa i en originalskiva och slutföra uppdateringen?
    Den är blockerad från att flasha tillbaka till original
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Leksand
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den är blockerad från att flasha tillbaka till original
    Ok så den här uppdateringen "låser" alltså flashade läsare? Jag trodde de blev återställda till original firmware och sedan inte kunde läsa den brända skivan för att slutföra uppdateringen. Nåja, fram med skruvmejseln...

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Draedon Visa Inlägg
    Ok så den här uppdateringen "låser" alltså flashade läsare? Jag trodde de blev återställda till original firmware och sedan inte kunde läsa den brända skivan för att slutföra uppdateringen. Nåja, fram med skruvmejseln...
    Nej, den här uppdateringen återställer majoriteten läsare, och den senaste låser även slim 9504... iXtreme 1.6 har ett firmware lås som funkar på BenQ ... det hindrar microsofts uppdatering att flasha om dvd'n...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Leksand
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, den här uppdateringen återställer majoriteten läsare, och den senaste låser även slim 9504... iXtreme 1.6 har ett firmware lås som funkar på BenQ ... det hindrar microsofts uppdatering att flasha om dvd'n...

    Ok, då är jag med i matchen. Uppdateringen vill alltså flasha dvd'n men kan inte och fastnar således i en loop? Jag har inte flashat en xbox sedan 2009, får ta och läsa ikapp lite tror jag...

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Uppdatering av uråldrig xmbc som ligger som dash.
    By aengel in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 02:24
  2. Madden NFL 08 PAL Wii-PREDoMiNANT Download
    By Reikjui in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 20:08
  3. Probem vid uppdatering av MS DAsh till 2,0
    By Tarzan7456 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 09:31
  4. Problem att komma från MS-Dash till EvoX-dash igen
    By MaCRo in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 01:10
  5. Madden 2004 låser sig.
    By Bredband in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-08, 09:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •