Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
dumt av mig att inte länka... http://www.youtube.com/watch?v=ANvqXaHJ27Q
är bara att browsa fram den genom video library
jag gillar nog att dom kör ESATA/SATA direkt till disken bättre ... (hastigheten) ... skulle visst komma ett addon så man kan använda usb oxo
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Jag blir snurrig av all info man läser överallt! Jag har varit lite utanför ett tag nu, min projektorlampa pajjade för nästan ett år sedan, och då slutade jag spela på boxen. Men nu när glitchen kom så kan man ju inte låta bli att börja kolla på detta igen.
Jag har dock en Falcon, så jag kan väl inte använda mig av detta än. Men jag blir inte riktigt klok på vad man kan göra med glitch-chipet installerat. Man kan boota Xell har jag fattat, men det finns alltså inte någon dash än!?. Kan man göra något annat innan dess? Finns det någon bra samlad info någonstans?
Jag fick hem ett par kort ifrån kina idag. Så nu har jag hårdvaran för att kunna glitcha. Nu skall jag bara sätta mig in i allt så jag att vad jag skall göra när Falcon kan glitchas.
NTFS behövs inte. Man packar ju ändå upp spelen när man har en JTAG (och snart när man har en RGH-maskin). Ingen fil är större än 4GB.
1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.
Google is your friend!
Ah, ni är OT alltså. :P
Verkar som xbox360 kommer bli lika moddade som den gamla xboxen.
Det här ser väldigt intressant ut
http://www.youtube.com/watch?v=_edEN...layer_embedded
finns det något mer om det där rxe? ser ju onekligen inte ut som något som kommer hända då de skriver att det släpps decebruary 32nd
Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
Handhelds: iPhone 5 och iPad 2
Ja, om inte annat ser det ju snyggt ut. Snuskigt snyggt till och med. Nästan skrämmande att de lyckats få ihop något som åtminstone enligt min åsikt ser fan så mycket bättre ut än Microsofts officiella ui. Man undrar dock vad dealen med deras "datumangivelse" där i sluttampen är
Det som är så fint med det här hacket är att det där med homebrew-360 når ut till så många fler nu, vilket i sin tur innebär att intresse för det väcks hos fler potentiella utvecklare.
Jo, det gäller bara att någon släpper ett sätt att boota en hackad kernel på en RGH-maskin.. men det är nog på G.
Hmm, säg att jag utnyttjar "reset glitch" i framtiden genom att löda eller låta nån annan löda fast nått chip, betyder det att jag enkelt installerar FSD 2 eller Wasabi på en extern hårddisk, pluggar in den och allt är fint? eller är det svårare än så?
jag blir förvirrad av alla namn och termer och vet inte riktigt vad som är vad bland alla loaders, dasboards, emulatorer etc, men vet att jag vill styra all från skärmen/tvn inte en liten LCD, då är det alltså t.ex. Wasabi som gäller?
Ja, du kommer kunna installera FSD 2 om du har reset glitch hacket i framtiden, men först måste någon släppa freeboot som är kompatibelt med reset glitch hack. Vad det gäller wasabi så är det en extern enhet som du köper till och pluggar in i DVD läsarens SATA-kabel, den emulerar xboxens DVD läsare och kör spelen från hårddisken. Den kommer du dock inte behöva eftersom att med freeboot kan du köra spel från hårddisken direkt utan en drive emulator såsom wasabi, xkey eller annan.
Tack!! Äntligen klarnar det lite i alla fall. Så även om jag införskaffar ett X360glitchip idag, så kan jag inte göra så mycket? Kompatibel freeboot behövs alltså? Är inte freeboot en loader precis som XeLL som tydligen redan går att boota in i med chippet?
edit: en till fråga, om man installerar t.ex. FSD 2, bootar man automatiskt in i det eller måste man starta det varje gång från vanliga dashboarden?
edit2: weee, http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=735853
Last edited by reta; 2011-09-19 at 18:07.
Freeboot är en uppsättning patchar för den vanliga microsoft-dashboarden, men man kan se det som en modifierad microsoft dashboard. Skillnaden är ju att massor av checks är avstängda (signaturcheck - låter dig köra homebrew, regioncheck för spel - maskinen är regionsfri, hddss.bin kollas inte på den interna sata disken - du kan använda vilken SATA hdd du vill till din 360 mm. mm.)
vad det gäller att autoboota in i FSD 2 så kan du använda dig av ett plugin som heter DashLaunch, det autobootar ditt favorithomebrew direkt efter xbox-loggan när du startar maskinen, samt har den en massa andra trevliga funktioner.
coolt, hade inte sett den där forumtråden. ska läsa
x3key och live
http://www.youtube.com/watch?v=5qWCdznDGRg
x3key rippar gears 3 /8,5gb) utan behov av patchar osv
http://www.youtube.com/watch?v=q7Hsq9uGdp8
Wasabi 360 Ultra Demonstration - AP25 and XGD3
http://www.youtube.com/watch?v=CJBuZvaDYfI
Kommer också ett JTAg chip av dom som gör xkey.
>> Another new modchip for the Reset Glitch Hack (RGH) and 360 NAND Flasher has been announced, this time by the team behind the xK3y:
[QUOTE]
xeno360 features:
* Run unsigned code on Xbox 360/Xbox 360 Slim!
* Easy-to-use Xbox NAND flasher/reader with USB interface
* Compatible with all Xbox 360, both Fat and Slim (except Xenon)
* Quicksolder interface - only 3 wires to solder! (Slim models only. Fat Xbox 360 models require 11 wires.)
* Bulletproof design with high quality components and rock solid Actel FPGA
* Both MCU and FPGA fully updatable via USB
Mycket på G nu. Vad har ni för planer på Psxcare? Ska ni försöka köpa in olika chip så fort dom finns att få tag på? Kanske x3key och wasabi också?
Det där med Live ska bli intressant. Att de kan gå live JUST NU är ju en sak...
Man kommer inte att kunna köra XBLA och eller TU's via ODE. Den måste vara JTAGGAD eller Glitchad..
Det ända som x360Key kommer kunna göra är spela "fulla xbox 360 spel" alltså, skivor (fast i det här fallet iso från hårddisk)
JTAG har flera fördelar än emulatorer, den blir även regions fri, vilket en ODDE aldrig kan göra på en Xbox 360 eftersom det är moderkortet som styr allt som har med regionerna att göra, och allt som har med XBLA/DLC att göra, det kan inte en ODDE lösa på något vis, en Xbox 360 har enormt mycket skydd mot mjukvaru attacker, därav alla hårdvaru hacks som kommer...
(SMC-Hacket kräver lödningar, det gör även Glitch hacket)
Google is your friend!
Nån som vet vilken 220pF capacitor man ska beställa till coolrunner? Finns ju flera olika på tex elfa..
Google is your friend!
Bookmarks