Sida 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 257

Diskussion: JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

  1. #211
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    OK, om jag inte vill göra någon lödning själv, vilket alternativ är det då jag ska välja här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1495&xSec=89

    en annan fråga som nån kanske kan hjälpa mig med, vet någon vad det är för moderkort man har om man har xbox 360 halo versionen (den gröna)?

  2. #212
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    OK, om jag inte vill göra någon lödning själv, vilket alternativ är det då jag ska välja här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1495&xSec=89

    en annan fråga som nån kanske kan hjälpa mig med, vet någon vad det är för moderkort man har om man har xbox 360 halo versionen (den gröna)?
    Det dyraste alternativet :>

    Vet inte på rak arm, men metoderna för att identifiera den lär vara samma som på övriga phats, det är väl bara frågan om ett annorlunda färgat case typ.

    http://rosetta.null-zero.com/wp-cont...odel_guide.jpg

    Du kan ju annars posta märkströmmen eller märkeffekten, och huruvida den har hdmi-port eller ej här, så kan jag tala om vad det är förnågon.

  3. #213
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    en annan fråga som nån kanske kan hjälpa mig med, vet någon vad det är för moderkort man har om man har xbox 360 halo versionen (den gröna)?
    Det brukar vara Zephyr... i vissa fall kan det även vara Falcon tror jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #214
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    monterar ni RGH-chippet och fixar medan man väntar eller tar det längre tid? bor i annan stad, så det vore smidigt

    edit: och vad menas mer exakt med programmering och att den är färdigbyggd? ingår en bootloader, xex och/eller en dash t.ex.?
    Last edited by reta; 2011-10-23 at 15:55.

  5. #215
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    monterar ni RGH-chippet och fixar medan man väntar eller tar det längre tid? bor i annan stad, så det vore smidigt

    edit: och vad menas mer exakt med programmering och att den är färdigbyggd? ingår en bootloader, xex och/eller en dash t.ex.?
    För tidigt att säga, vi började i praktiken blocka in boxar för rgh-mod i fredags och lördags och skall börja beta av dom imorgon måndag. När vi väl fått upp farten så kanske det går att ordna på ett par timmars väntetid, men räkna med att det inte är klart samma dag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #216
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    monterar ni RGH-chippet och fixar medan man väntar eller tar det längre tid? bor i annan stad, så det vore smidigt

    edit: och vad menas mer exakt med programmering och att den är färdigbyggd? ingår en bootloader, xex och/eller en dash t.ex.?
    programmerat chip är färdigt för användning i din box, därefter får du själv fixa med bootloader och sådär

    färdigbyggdd är samma sak, där är den färdig att montera och fixa resten med...

    Monterat och klart då monterar vi ihop allting, fixar så du får xexmenu etc. på din hårddisk och ser till att allting funkar så att det mer eller mindre bara är att koppla in för dig när du kommer hem och börja använda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #217
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    För tidigt att säga, vi började i praktiken blocka in boxar för rgh-mod i fredags och lördags och skall börja beta av dom imorgon måndag. När vi väl fått upp farten så kanske det går att ordna på ett par timmars väntetid, men räkna med att det inte är klart samma dag.
    Mja, ett par timmar är nog rimligt, i bästa fall 1-1,5 om man raskar sig på.

    Det som tar tid egentligen är ju att man första gångerna gör en sak i taget, och både dubbel- och trippelkollar allt, istället för att bara smälla dit alla sladdar, både för själva chippet och för nanddumpning/skrivning som ska dit på en gång. STBY_CLK-lödpunkten var rätt tjurig också, fick bara kallisar på den hur mkt jag än försökte skrapa bort ev. lack/oxid, slabba på med fluss och värma tycker jag. Totalkroknade och ringde fram en alternativ lödpunkt, det går utmärkt att hänga på sig på SM-kondingen precis bakom istället.

    Men egentligen är det ju ingen direkt superbesvärlig mod. Det man luras av är att det är så jäkla många olika moment som ska göras.

  8. #218
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Hur ligger kostnaden på Slims för RGH?

  9. #219
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av linuxares Visa Inlägg
    Hur ligger kostnaden på Slims för RGH?
    Vi har satt 995:- som pris för RGH-moddning tills vidare. Det priset förutsätter att det inte tar mer än en timme att göra jobbet, så det kan komma att höjas vid behov.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #220
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har satt 995:- som pris för RGH-moddning tills vidare. Det priset förutsätter att det inte tar mer än en timme att göra jobbet, så det kan komma att höjas vid behov.
    Taget sa polisen!

    Jag tar och ringer er senare och så får jag sända iväg min helt oöppnade Slim till er :>

  11. #221
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det ser ut som om vi höjer slim priset med 350:- till 1345:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #222
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Mja, ett par timmar är nog rimligt, i bästa fall 1-1,5 om man raskar sig på.

    Det som tar tid egentligen är ju att man första gångerna gör en sak i taget, och både dubbel- och trippelkollar allt, istället för att bara smälla dit alla sladdar, både för själva chippet och för nanddumpning/skrivning som ska dit på en gång. STBY_CLK-lödpunkten var rätt tjurig också, fick bara kallisar på den hur mkt jag än försökte skrapa bort ev. lack/oxid, slabba på med fluss och värma tycker jag. Totalkroknade och ringde fram en alternativ lödpunkt, det går utmärkt att hänga på sig på SM-kondingen precis bakom istället.

    Men egentligen är det ju ingen direkt superbesvärlig mod. Det man luras av är att det är så jäkla många olika moment som ska göras.
    Vet inte om du gjorde en slim men jag använde alt punkten FT3N2 på undersidan av moderkortet istället. Såg att den där punkten skulle bli ett h-e.

  13. #223
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Funkar det köra freestyle dash o osignerad kod med RGH nu?

  14. #224
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av BaDHaBiTt Visa Inlägg
    Funkar det köra freestyle dash o osignerad kod med RGH nu?
    Japp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #225
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    För tidigt att säga, vi började i praktiken blocka in boxar för rgh-mod i fredags och lördags och skall börja beta av dom imorgon måndag. När vi väl fått upp farten så kanske det går att ordna på ett par timmars väntetid, men räkna med att det inte är klart samma dag.
    Hur gick det under måndagen nu då? Något som strulat? alldeles för många inlämnade boxar? eller är det bara att komma förbi? Är sugen på en RGH med allt därtill (montering/lödning, dahsboards), ni skriver ibland att ni installerar saker på hårddisken, är det den medföljande eller snarare en utöver det som bör tas med?

  16. #226
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    Hur gick det under måndagen nu då? Något som strulat? alldeles för många inlämnade boxar? eller är det bara att komma förbi? Är sugen på en RGH med allt därtill (montering/lödning, dahsboards), ni skriver ibland att ni installerar saker på hårddisken, är det den medföljande eller snarare en utöver det som bör tas med?
    Vi hade 2 strul maskiner igår...

    Vi installerar på den som sitter på konsollen (oftast den som följer med redan när du köper konsollen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #227
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Kör ni egen byggnad eller chip?

  18. #228
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vi hade 2 strul maskiner igår...

    Vi installerar på den som sitter på konsollen (oftast den som följer med redan när du köper konsollen)
    Hur många maskiner är det på kö just nu? Tänkte komma förbi på fredag, tror ni den blir klar på lördag då?

  19. #229
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av linuxares Visa Inlägg
    Kör ni egen byggnad eller chip?
    Matrix glitcher eller C2 mod

    Oftast C2 på slim och Matrix på tjockisar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #230
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Hur många maskiner är det på kö just nu? Tänkte komma förbi på fredag, tror ni den blir klar på lördag då?
    Tyvär lär vi INTE hinna med det, det kommer fler maskiner varje dag, vi får in fler maskiner än vi hinner göra färdigt... sen är det väldigt tidigt i det nya hacket så vi måste lära oss hur exakt vi ska göra allting samt hur vi ska lösa problem relaterade till det nya hacket... det tar tid, så jag tror inte vi hinner ha din maskin färdig förrens tidigast nästa vecka om du lämnar in den nu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #231
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Matrix glitcher eller C2 mod

    Oftast C2 på slim och Matrix på tjockisar.
    Fungerar C2 bättre än Matrix på slim eller är det lättare att installera ?

  22. #232
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    Fungerar C2 bättre än Matrix på slim eller är det lättare att installera ?
    Det har nog mer att göra med vilken ordning teknikerna lärt sig hur de olika chippen fungerar i de olika konsollerna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #233
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    Fungerar C2 bättre än Matrix på slim eller är det lättare att installera ?
    Det är många som haft problem med att få matrix att funka på slim, därför har vi som är tekniker valt att inte montera matrix i slim.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #234
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är många som haft problem med att få matrix att funka på slim, därför har vi som är tekniker valt att inte montera matrix i slim.
    Ok då får det väl bli c2.

  25. #235
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hej!. jag har en liten fråga. Jag har aldrig gjort något sånthär förut och jag gör det bara för skojs skull för att se om det fungerar

    Jag tänkte programmera mitt matrix kort. och för att göra det ska man koppla 3.3v. jag har löst det genom att löda en kabel från 3.3v punkten ifrån en 9504 spelare, till vcc plattan på matrix. frågan jag har nu är, har ni något tips på vart jag kan löda fast ground? finns det någon sådan punkt på 9504 spelaren?

  26. #236
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ubbe_p Visa Inlägg
    Hej!. jag har en liten fråga. Jag har aldrig gjort något sånthär förut och jag gör det bara för skojs skull för att se om det fungerar

    Jag tänkte programmera mitt matrix kort. och för att göra det ska man koppla 3.3v. jag har löst det genom att löda en kabel från 3.3v punkten ifrån en 9504 spelare, till vcc plattan på matrix. frågan jag har nu är, har ni något tips på vart jag kan löda fast ground? finns det någon sådan punkt på 9504 spelaren?
    Visst finns det jordstift på spelaren, men det kanske är lättare att jorda nånstans i Xboxens skyddsmantel eller nåt bara. Du kan ju exvis släppa en skruv på undersidan av boxen och klämma fast sladden där. Envisas du med att köra på läsaren, så har du pinouten här: http://imageshack.us/photo/my-images/842/dvdcable.gif/

  27. #237
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Perfekt, tack så mycket, det gick ju aldeles utmärkt det där jag ville bara kolla ifall min xilinx kabel fungerade, har nämligen inte fått hem 360nandflasher ännu så jag kan inte göra så mycket. Men nu hittar impact kabeln iaffal
    såhär ser det ut. jag tar ström till dvd från xtractor3 och lödde på stiften på pcb.

    http://imageshack.us/photo/my-images/809/matrixjq.png/
    Last edited by ubbe_p; 2011-10-30 at 14:50.

  28. #238
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ok, nu verkar det vara så att jag måste löda på en 270pf kondensator för att få min matrix glitcher jag köpte ifrån er att fungera.
    funkar den här? https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa...1-29&toc=18793
    eller har ni några andra som ni rekomenderar mera? ni kanske säljer egna?

  29. #239
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ubbe_p Visa Inlägg
    Ok, nu verkar det vara så att jag måste löda på en 270pf kondensator för att få min matrix glitcher jag köpte ifrån er att fungera.
    funkar den här? https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa...1-29&toc=18793
    eller har ni några andra som ni rekomenderar mera? ni kanske säljer egna?
    Den där funkar prima. Eventuellt kan du vilja ha en med lite längre ben, om du inte vill hålla på och skarva med sladd

  30. #240
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Den där funkar prima. Eventuellt kan du vilja ha en med lite längre ben, om du inte vill hålla på och skarva med sladd
    ah, tack för tippset men kan jag inte bara kapa benen?

Sida 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Tar JTAG-konsoller alla waves?
    By puttekk in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 15:55
  2. En liten fråga om deta chip ??
    By pontlisch in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 15:39
  3. Vad är sant?
    By SH!Ne in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 14:35
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 17:14
  5. Nyare spel (i deta fall NHL2004)
    By MartinB in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 00:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •