Sida 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Visar resultat 241 till 257 av 257

Diskussion: JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

  1. #241
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ubbe_p Visa Inlägg
    ah, tack för tippset men kan jag inte bara kapa benen?


    Hrm, du vill ha en konding med längre ben om något, det är en bit mellan punkterna du ska brygga med kondingen om jag minns det rätt. Att kapa benen vore tämligen kontraproduktivt

  2. #242
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Hrm, du vill ha en konding med längre ben om något, det är en bit mellan punkterna du ska brygga med kondingen om jag minns det rätt. Att kapa benen vore tämligen kontraproduktivt
    På en matrix glitcher ligger punkterna bredvid varandra, då vill man inte ha långt det är på c-mod och dylikt man vill ha längre ben
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #243
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    På en matrix glitcher ligger punkterna bredvid varandra, då vill man inte ha långt det är på c-mod och dylikt man vill ha längre ben
    Ah, vafan, fick för mig att han körde en C-mod trots att han nämnde Matrix i inlägget. Jag får lita på det du säger, aldrig pillrat med Matrix

    Men ja, då äre ju bara att ta den där kondingen, och trimma ner benen till önskad längd. Skivkondingar är rätt okänsliga för värme, så det finns ingen direkt minstalängd man bör lämna kvar av det skälet. Och är man ändå orolig eller vet med sig att man tar extrem tid på sig med lödningarna kan man köra bonnknepet och nypa fast en krokodilklämma eller lite aluminumfolie i benet ovanför lödstället, brukar funka rätt bra som "kylfläns" och leda bort mycket av den värme som skulle gått upp i själva komponenten annars

  4. #244
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Kan någon tipsa om en svensk webbutik som säljer usb-programmerare för några hundralappar som passar ihop med Impact och Matrix Glitcher? Har ingen dator tillgänglig med LPT-port. Tack

  5. #245
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har xilinx originakabel för 495:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #246
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Gott, jag kan inte hitta den i webshoppen. Har du någon länk till den?

  7. #247
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av swedishchapter Visa Inlägg
    Gott, jag kan inte hitta den i webshoppen. Har du någon länk till den?
    Har inte fått upp den ännu, du kan beställa via mail. Frakt c:a 80:- tillkommer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #248
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Jag har skickat ett mail

  9. #249
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Nu är det förstås absolut smidigast att köra med en USB-programmerare, och förmodligen inte värt besväret att hålla på med LPT-grejer om man inte har någon integrerad LPT-port på moderkortet, men det finns annars instickskort som fungerar. Har själv använt ett Netmos 9865-baserat kort till sådant där utan problem:

    Kod:
    kaputnik@robot:~$ lspci |grep Parallel
    03:06.2 Parallel controller: NetMos Technology PCI 9865 Multi-I/O Controller
    Det finns en hel del LPT-kort på marknaden, dock är de allra flesta avsedda enbart för att använda med skrivare, och funkar med största sannolikhet inte till sådant här då de har reducerade featuresets för att hålla nere kostnaden. Det måste vara ett kort som ger en "komplett" parallellport.

    Vill man slippa fundera på sånt kör man med en USB-programmerare, men tänkte ändå jag skulle nämna denna möjlighet för kompletthetens skull.

  10. #250
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hej! Har ni 360glitchip också för montering? Vill gärna ha instant boot på min phat. Kopplar ni då enligt följande: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=737533

    Om ni inte har det, vad är det för boot time på en phat med de RGH chippen ni monterar på en phat? Kommer säkert fylla disken rätt rejält och vill inte helst inte vänta någon-några minuter varje gång om det redan finns lösningar för att inte behöva göra det.

    edit: hörde att ni har lite problem med Jasper, jag har Zephyr, de fixar RGH bra eller? Någon dålig erfarenhet?
    Last edited by reta; 2011-11-02 at 15:30.

  11. #251
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har matrix glitcher och vi har c2moddar. Väntar på att få in xecuters chip. Vi känner till optimeringen av kabellängden och använder den nu. Du har bara väntetid när du startar boxen, finns ingen anledning att stänga av den mellan spelen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #252
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har matrix glitcher och vi har c2moddar. Väntar på att få in xecuters chip. Vi känner till optimeringen av kabellängden och använder den nu. Du har bara väntetid när du startar boxen, finns ingen anledning att stänga av den mellan spelen.
    status på xecuters chip? väntar på den innan jag lämnar in för rgh, därav förfrågan

  13. #253
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    status på xecuters chip? väntar på den innan jag lämnar in för rgh, därav förfrågan
    "vilken dag som helst"

    Men det finns väl ingen anledning att vänta på xecuters variant, vad tillför den jämfört med "originalet" C-mod som vi sätter i annars?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #254
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    "vilken dag som helst"

    Men det finns väl ingen anledning att vänta på xecuters variant, vad tillför den jämfört med "originalet" C-mod som vi sätter i annars?
    Något antar jag väl är bättre eftersom ni väljer att köpa in den när ni redan har C-mod ? Låter på all "marknadsföring" som om den är snabbast (boot time), men det kanske man inte alltid ska tro på? Dessutom har jag aldrig hört c-mod eller digilent i jämförelse med xecuter.

  15. #255
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    Något antar jag väl är bättre eftersom ni väljer att köpa in den när ni redan har C-mod ? Låter på all "marknadsföring" som om den är snabbast (boot time), men det kanske man inte alltid ska tro på? Dessutom har jag aldrig hört c-mod eller digilent i jämförelse med xecuter.
    Vi köper in den för att den kommer efterfrågas.

    Nu har jag inte läst på så noga om just den, men jag antar att den kommer boota exakt lika fort/långsamt som en c-mod. Det x-ecuter brukar försöka tillföra är en snygg paketering och lösningar för att förenkla montering. Ibland krånglar dom till mer än dom förenklar i sin iver att få finesser att skriva om i marknadsföringen.

    Den har samma "problem" som andra glitch-lösningar, att man måste optimera kabelländen till glitch-signalen, och har då gjort en lösning med att kretskort med en lång ledningsbana som går i ett mönster över hela kortet, där man kan koppla in sig så den effektiva längden kan ändras utan att man har en lång sladd som ormar sig i konsollen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #256
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi köper in den för att den kommer efterfrågas.

    Nu har jag inte läst på så noga om just den, men jag antar att den kommer boota exakt lika fort/långsamt som en c-mod. Det x-ecuter brukar försöka tillföra är en snygg paketering och lösningar för att förenkla montering. Ibland krånglar dom till mer än dom förenklar i sin iver att få finesser att skriva om i marknadsföringen.

    Den har samma "problem" som andra glitch-lösningar, att man måste optimera kabelländen till glitch-signalen, och har då gjort en lösning med att kretskort med en lång ledningsbana som går i ett mönster över hela kortet, där man kan koppla in sig så den effektiva längden kan ändras utan att man har en lång sladd som ormar sig i konsollen.
    jag har monterat matrix, c-mod kopior och nu även xecuter coolrunners. jag tror att den lilla extra kostnaden i inköp kommer ni att tjäna in i tid för dessa, mycket smidigare att montera men bootar inte snabbare än någon av de andra lösningarna (ganska uppenbart eftersom det fortfarande är samma chip och samma programkod som körs).
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  17. #257
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu fick vi in dom på lager

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1537
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 9 av 9 FörstaFörsta ... 789

Liknande diskussioner

  1. Tar JTAG-konsoller alla waves?
    By puttekk in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 15:55
  2. En liten fråga om deta chip ??
    By pontlisch in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 15:39
  3. Vad är sant?
    By SH!Ne in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 14:35
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 17:14
  5. Nyare spel (i deta fall NHL2004)
    By MartinB in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 00:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •