Sida 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 257

Diskussion: JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

  1. #181
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Output? Menar du image_00000000.ecc? Eller någon annan fil.

    Jag använde mig av falcon.jed om det var det du menade?


    Edit: GND var ok. Vid återställning av nand så drar boxen igång som vanligt.
    Jag kanske skall göra om allt på nytt ifrån början..
    output = det som skrivs i CMD fönstret när du kör kommandot...

    Ok, då ska det funka, jao, allting verkar vara ok... kan du fixa bilder på hur du lött och dragit kablarna?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #182
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Vad skall spänningen vara på pinne 5 på kortet? Den pinnen som dioderna går till ifrån pinne 20 (3,3V) Vad blir framspänningsfallet. Jag är så kass på den teoretiska delen inom elektronik!

    Edit: Framsteg!! Jag hade vänt på dioderna åt fel håll. Jag hade varit så "smart" och förberett det mesta innan så det skulle gå snabbt och smidigt när falcon väl var möjlig att glitcha. Jag seriekopplade tre dioder och drog en krympslang över för att skydda, sedan trodde jag att jag kom ihåg åt vilket håll de satt, men det gjorde jag tydligen inte.. Nu skall jag löda ihop allt igen och då borde det fungera. Jag återkommer strax.
    Last edited by housepainter; 2011-09-26 at 12:33.

  3. #183
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Ja, man får väl ta och be om ursäkt för sin dumhet. Det var dioderna som var problemet. Nu drar Xell igång på ca 5 sek. varenda gång! Nu skall jag sätta mig in i vad jag kan göra med boxen nu. Det blir nog till att kolla upp N64-emulatorn.
    Tack för att du tog dig tid Swizzy!

  4. #184
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Ja, man får väl ta och be om ursäkt för sin dumhet. Det var dioderna som var problemet. Nu drar Xell igång på ca 5 sek. varenda gång! Nu skall jag sätta mig in i vad jag kan göra med boxen nu. Det blir nog till att kolla upp N64-emulatorn.
    Tack för att du tog dig tid Swizzy!
    Np, man lär sig inte bara av sina egna misstag, man lär sig också av andras
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #185
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag har letat och letat men jag hittar inget ställe där man kan köpa en usb-jtag kabel som passar till att skriva till kort som använder sig av RGH. Hittar endast diagram över hur man bygger en egen, men jag föredrar att köpa en.
    finns det någon i sverige som säljer dessa?

    Edit: Läste igenom denna tråd igen för att se om jag missat något. någon länkade till den här.
    http://www.ebay.com/itm/New-Xilinx-F...item19c826b191
    Last edited by ubbe_p; 2011-09-29 at 12:51.

  6. #186
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kopplar in den på stift som sitter på RGH chippet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #187
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Nu har jag inget RGH chip att kolla på, utan tittar endast på bilder på nätet. men jag ser inga stift på dessa kort, endast lödpunkter.

    så alla hårdvaru produkter jag behöver är alltså:

    1. RGH chip av valfri modell
    2. Xilinix usb-jtag kabel för att programmera chippet http://www.ebay.com/itm/New-Xilinx-F...item19c826b191
    3. nand läsare/skrivare (tex 360nandflasher)



  8. #188
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Japp, och lite kabel då.... Xilinx USB-JTAG Kabeln där är designad för att sätta mot en stiftlist, så du får löda kablar till liknande... (om du inte köper en variant av chip med stiftlist...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #189
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ok! tack så mycket för svaren, du har hjälpt mig reda ut en hel del..
    mycket att läsa på för en noob

  10. #190
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    tänkte köpa mig en matrix glitcher, eller finns det någon som rekomenderas? vad använder psxcare?
    och den stora frågan då, var kan man få tag på dem, på deras hemsida finns de ju inga återförsäljare eller liknande...

  11. #191
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    tänkte köpa mig en matrix glitcher, eller finns det någon som rekomenderas? vad använder psxcare?
    och den stora frågan då, var kan man få tag på dem, på deras hemsida finns de ju inga återförsäljare eller liknande...
    matrix glitcher har dom bland annat på ***********.com
    svårt att skicka länkar märker jag, blir ju bara cencurerat. *********** i alla fall.
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  12. #192
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    tänkte köpa mig en matrix glitcher, eller finns det någon som rekomenderas? vad använder psxcare?
    och den stora frågan då, var kan man få tag på dem, på deras hemsida finns de ju inga återförsäljare eller liknande...
    Vi har på lager, bara någon får tummen ur och lägger upp dom för beställning. Vi har ju även cmods.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #193
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har på lager, bara någon får tummen ur och lägger upp dom för beställning. Vi har ju även cmods.
    Återkommande problem ser jag *fnizz*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #194
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Kan man boota upp tex. FSD med glitch hacket?

  15. #195
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av linuxares Visa Inlägg
    Kan man boota upp tex. FSD med glitch hacket?
    Inte ännu, det kräver att du har en patchad kernel du kan starta... och det finns inte färdigt fullt fungerande ännu... dom har lyckats starta en patchad kernel, men den funkade väl inte felfritt vad jag förstod, och vad är det för mening med att släppa något som inte fungerar som det ska utan strular väldigt mycket?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #196
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte ännu, det kräver att du har en patchad kernel du kan starta... och det finns inte färdigt fullt fungerande ännu... dom har lyckats starta en patchad kernel, men den funkade väl inte felfritt vad jag förstod, och vad är det för mening med att släppa något som inte fungerar som det ska utan strular väldigt mycket?
    Ah okej Den informationen har lyckats undkomma mig. Tack för upplysningen. Min lilla 360 som står oöppnad väntar ännu på något fixad freeboot eller dylik.

  17. #197
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av linuxares Visa Inlägg
    Ah okej Den informationen har lyckats undkomma mig. Tack för upplysningen. Min lilla 360 som står oöppnad väntar ännu på något fixad freeboot eller dylik.
    Tips: det tar sin lilla tid att stoppa i chippet, och det var i alla fall för mig första gången jag öppnade en slim, vilket ytterligare bredde på tidsåtgången. Hade du tänkt köra med något chip som finns på marknaden nu så är det lika bra att göra själva chippningen och testa så det funkar med Xell redan nu

  18. #198
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Tips: det tar sin lilla tid att stoppa i chippet, och det var i alla fall för mig första gången jag öppnade en slim, vilket ytterligare bredde på tidsåtgången. Hade du tänkt köra med något chip som finns på marknaden nu så är det lika bra att göra själva chippningen och testa så det funkar med Xell redan nu
    Och vill man kunna använda maskinen till att spela med kan du efter installationen låta chippet sitta kvar med original dashboarden, det händer inget speciellt då om du gjort en bra installation
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #199
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Och vill man kunna använda maskinen till att spela med kan du efter installationen låta chippet sitta kvar med original dashboarden, det händer inget speciellt då om du gjort en bra installation
    Nä, det kan man ju förstås göra om man vill. Det är ju också en baggis att skriva tillbaks originalnandimagen när man testat så allt lirar med Xell-imagen, om man både vill testa sin installation och spela spel
    Last edited by kaputnik; 2011-10-15 at 07:27.

  20. #200
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    LPC-H2148 ansluts enligt följande: http://pictures.xbox-scene.com/xbox3...55_Diagram.png
    Undrar om det behövs några dioder eller motstånd när man gör anslutning för att läsa/skriva nanden?

  21. #201
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 1surface Visa Inlägg
    LPC-H2148 ansluts enligt följande: http://pictures.xbox-scene.com/xbox3...55_Diagram.png
    Undrar om det behövs några dioder eller motstånd när man gör anslutning för att läsa/skriva nanden?
    Det krävs motstånd om du kör med LPT, annars behövs inget sådant
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #202
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det krävs motstånd om du kör med LPT, annars behövs inget sådant
    Kanon! men om man skulle använda en LPT-kabel precis som på den första generationen av 360 konsolen när man läser/skirver nanden hur gör man då koppling till slim/trinty modekortet? har plöjt igenom hur många trådar som helst nu för att hitta ett kopplingsschema på hur man gör koppling med LPT-kabel för att läsa/skriva nanden till slim/trinty modekortet utan att hittat någon konkret fakta

  23. #203
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 1surface Visa Inlägg
    Kanon! men om man skulle använda en LPT-kabel precis som på den första generationen av 360 konsolen när man läser/skirver nanden hur gör man då koppling till slim/trinty modekortet? har plöjt igenom hur många trådar som helst nu för att hitta ett kopplingsschema på hur man gör koppling med LPT-kabel för att läsa/skriva nanden till slim/trinty modekortet utan att hittat någon konkret fakta
    punkterna är identiska med tjockisarna, skillnaden är att dom båda pinheader portarna sitter bredvid varandra istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #204
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Rent krasst sett så borde väl egentligen inte motstånden krävas, men jag skulle ju definitivt inte köra utan dem, då Xboxen och parallellporten säkerligen jobbar med olika spänningar. Nu är det väl kanske inte så kinkigt med spänningen som många tror när det bara är frågan om sådana här tillfälliga operationer (det är en helt annan sak om man vill ha problemfri kontinuerlig drift i flera år), men de där resistorerna är en jäkligt billig försäkring.

    Det kan säkert funka utan dioden också, men då blir kraven på resten av kretsen/kablaget högre. Det är frågan om en switchdiod på serie med en signallina, så jag är utan att ha analyserat kretsen 99% säker på att dess uppgift helt enkelt är att "snygga till" signalen och få skarpa övergångar mellan hög och låg och därmed slippa massa problem relaterat till sådant. Kanske har också framspänningsfallet en praktisk funktion. Är signalen tillräckligt snygg redan utan den, så bör det dock funka utan.

    Dioden och resistorerna kostar dock tops några kronor styck. Varför vara dumsnål och riskera att skada datorn eller xboxen genom att skippa resistorerna, eller att riskera korruption i dataöverföringen genom att skippa dioden.

  25. #205
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    49
    Respekt
    13

  26. #206
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av sebbekingen Visa Inlägg
    har snackat lite med folket i #libxenon på EFNet och dom menar på att detta inte är bekräftat än, och att det inte nödvändigtvis har att göra med hacket, utan att det var microsofts plan sedan länge att kombinera HANA och Southbridge för att få ner tillverksningskostnad/strömförbrukning/RROD-risk. dessutom har maskinerna med det nya moderkortet ett tillverkningsdatum som är cirka en halv månad innan reset glitch hack släpptes, vilket gör det ännu mer intressant då GliGli inte ska ha haft någon kontakt med microsoft innan han släppte hacket till allmänheten.

  27. #207
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av sebbekingen Visa Inlägg
    Ahh good to know. Har precis beställt en ny slim och kommer lägga den på is tills min glitchade rrod eller nåt.
    Dom är ju dirt cheap nuförtiden.

  28. #208
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Såja,

    Nu går det att boota hackad kernel (och FSD) med RGH.
    http://www.xbox-scene.com/
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  29. #209
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Så om jag förstått det rätt så ger det nu att helt enkelt gå till (t.ex.) PSXCARE och be de installera ett RGH chip, fixar de då så att man kan boota in i någon form av dashboard, eller är det så enkelt att man bara pluggar in en hårddisk (funkar vilken hdd som helst på marknaden?) som man sedan installerar t.ex. FSD på och kopierar över back-uppade spel? Missar jag nått viktigt steg, och vad är fixat/installerat utöver självaste RGH chippet när man lämnar in den?

  30. #210
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    Så om jag förstått det rätt så ger det nu att helt enkelt gå till (t.ex.) PSXCARE och be de installera ett RGH chip, fixar de då så att man kan boota in i någon form av dashboard, eller är det så enkelt att man bara pluggar in en hårddisk (funkar vilken hdd som helst på marknaden?) som man sedan installerar t.ex. FSD på och kopierar över back-uppade spel? Missar jag nått viktigt steg, och vad är fixat/installerat utöver självaste RGH chippet när man lämnar in den?
    Du behöver bygga och flasha en modifierad image med själva "operativsystemet" som är kompatibel med RGH till boxens interna NAND-minne också. Det är ingen jättekomplicerad procedur, men det kräver en del prylar och lödning extra. RGH-chipets enda uppgift är att störa boxens bootprocess, så den slutar checka om koden den kör är signerad.

Sida 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Tar JTAG-konsoller alla waves?
    By puttekk in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 15:55
  2. En liten fråga om deta chip ??
    By pontlisch in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 15:39
  3. Vad är sant?
    By SH!Ne in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 14:35
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 17:14
  5. Nyare spel (i deta fall NHL2004)
    By MartinB in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 00:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •