Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Problem med starta slim rgh nr.2 Helt osant vilken klant man är.

  1. #1
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Problem med starta slim rgh nr.2 Helt osant vilken klant man är.

    Jahaja precis när jag skickat in det ena slimmet till er för det bootar mitt i nätterna å dylikt lyckas jag på egen hand krascha det andra slimmet som jag har. Hade Freestyledash igång och fxp programmet skulle kopiera alla filer på boxen (flash,hdd1 osv) till datorn men jag vet inte av nån anledning råkade jag skicka åt fel håll eller radera den(flash mappen). boxen funkade ändå men när jag stängt av den så startade den inte igen. Det blir ingen bild helt enkelt. Men jag kan komma in i xell å får upp cpu-key å sånt. Vad kan man göra? Är jag tvungen att löda in en nand programmerare å flasha om nanden eller finns det nåt annat sätt?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    iom att du får igång xell så är de lugnt du kan flasha nanden direkt i xell eller via ett program som du laddar med xell. Det finns flera sätt att göra det på.

    Men sen i fortsättningen, om du ska ta backup på innehållet i din flash så gör de inte över FTP. Dumpa nanden via ett program som är gjort för just det istället, så får du en enda stor bin fil som du faktiskt kan ha användning av sen när du uppdaterar freeboot eller om de går som det gjort nu.
    Last edited by anden1; 2011-12-07 at 21:49.

  3. #3
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Okej det låter ju riktigt bra om det går men hur gör man?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av viadrus Visa Inlägg
    Okej det låter ju riktigt bra om det går men hur gör man?
    tror det är bäst att Swizzy svarar på just det. Han har bättre koll än mig och vi vill ju inte riskera att vi skriver över xell också, då blir det jobbigare. Så därför är de bäst så...

    Svarade mest för jag vet att det går att fixa så att du kan känna dig lite lättad över det :P

  5. #5
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Ok sjysst känns lite lugnare nu så jag får vänta och se om dr.swizzy har nån bra lösning.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av viadrus Visa Inlägg
    Ok sjysst känns lite lugnare nu så jag får vänta och se om dr.swizzy har nån bra lösning.
    Har du en nanddump till att börja med (.bin) eller kan du få tag på den?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Nej jag har bara en kopia av flash mappen. Kanske finns den kvar hos konkurrerande firma där den inköptes. Jag är dock skeptisk till att dom går att få tag på¨för jag har provat mail 2ggr förrut till dom och då har dom inte svarat.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av viadrus Visa Inlägg
    Nej jag har bara en kopia av flash mappen. Kanske finns den kvar hos konkurrerande firma där den inköptes. Jag är dock skeptisk till att dom går att få tag på¨för jag har provat mail 2ggr förrut till dom och då har dom inte svarat.
    Har du en nandprogrammerare inkopplad till den? isåfall kan du dumpa det som ligger på nu och med lite tur bygga en ny image baserat på det du har kvar...

    Om du inte kan få ut något från moderkortet kan jag hjälpa dig lösa det om du ger mig din cpukey i PM dock lämnar jag ingen form av garanti att det kommer funka, men jag gör mitt bästa (min rekomendation är att du i första han försöker få tag i din original nand dump från dom, svarar dom inte rekomenderar jag att du försöker dumpa moderkortet genom nandprogrammerare) Det är inte bra att dumpa genom xell-reloaded även om det går...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du en nandprogrammerare inkopplad till den? isåfall kan du dumpa det som ligger på nu och med lite tur bygga en ny image baserat på det du har kvar...

    Om du inte kan få ut något från moderkortet kan jag hjälpa dig lösa det om du ger mig din cpukey i PM dock lämnar jag ingen form av garanti att det kommer funka, men jag gör mitt bästa (min rekomendation är att du i första han försöker få tag i din original nand dump från dom, svarar dom inte rekomenderar jag att du försöker dumpa moderkortet genom nandprogrammerare) Det är inte bra att dumpa genom xell-reloaded även om det går...
    menar du att dumpa i xell över http? det har jag gjort på min jtag iaf, gick bra men kanske är annorlunda på rgh slims
    Last edited by anden1; 2011-12-08 at 11:59.

  10. #10
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Hur gjorde du för att dumpa nanden i xell? min står det ett ip nr. 192.168.1.99 men sen står det Looking for xenon.rlf or vmlinux

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av viadrus Visa Inlägg
    Hur gjorde du för att dumpa nanden i xell? min står det ett ip nr. 192.168.1.99 men sen står det Looking for xenon.rlf or vmlinux
    Gå in på ip-adressen med din webbläsare.

    Att den letar efter xenon.elf osv spelar ingen roll.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  12. #12
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jo jag har provat det. Har nu raggat tag på ggboot.bin med vissa besvär men hur flashar man nu då? jag har provat ett usb minne med fat32 och döpt om ggboot till updflash men icke att det händer nåt när jag bootar xell.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Du måste ha programvaran som ska flasha på usb-minnet också.

    Rawflash:
    http://libxenon.org/index.php?topic=212.0

    Ladda ner zip-filen och lägg xenon.elf på usb-minnet tillsammans med nandflash.bin (döp om din). Direkt i rooten av minnet alltså.
    Sedan ansluter du det och startar xell.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  14. #14
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Japp det funkade då kommer jag till lets assume its fat sen händer inget

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av viadrus Visa Inlägg
    Japp det funkade då kommer jag till lets assume its fat sen händer inget
    Den startar alltså xenon.elf eller?
    Har du döpt om flash-filen?
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  16. #16
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Ja den verkar starta xenon.elf filen och rabblar en massa wireless controller osv åsså let's assume its fat... ska kolla filen igen så

  17. #17
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    JAAA hade skrivit nandflash.bin.bin nu flashar den så ska vi se om det funkar....

  18. #18
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    ok bara dra ur strömmen och usb , vänta 30 sek och köra sen då?

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av viadrus Visa Inlägg
    ok bara dra ur strömmen och usb , vänta 30 sek och köra sen då?
    Vänta och vänta.. visst.
    Dra ur strömmen är bra.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  20. #20
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    JAAA TACK FÖR HJÄLPEN! Det funkade, Den bootade, Jag jublade. Jag är mycket tacksam för all hjälp!

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av viadrus Visa Inlägg
    JAAA TACK FÖR HJÄLPEN! Det funkade, Den bootade, Jag jublade. Jag är mycket tacksam för all hjälp!
    Soft! Grattis!
    Last edited by N!klas; 2011-12-08 at 19:31.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Liknande diskussioner

  1. Problem med wiikey helt plötsligt.
    By Kimpan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 14:47
  2. PSP Slim silver kan inte starta spel eller hänger sig i mitt i spelet.
    By emil_brikha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 09:50
  3. Klant
    By Umberto in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 20:02
  4. helt plötsligt problem med spel
    By kladde in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-19, 21:39
  5. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •