Sida 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 257

Diskussion: JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

  1. #151
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Funkar en sådan? Ceramic Disc Capacitor 270 pF 100 VDC 2.5 mm Elfa Art nr: 65-851-29

  2. #152
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av cpdeluxe Visa Inlägg
    Funkar en sådan? Ceramic Disc Capacitor 270 pF 100 VDC 2.5 mm Elfa Art nr: 65-851-29
    Japp, det är vad jag fick av N!cke efter att han bytt i sin som jag fixade åt honom, funkade bättre med den än den jag hade innan som var 220pF 50 VDC
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #153
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Tackar Swizzy! Ska beställa en sådan då

  4. #154
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    "blackaddr" kollar på om han kan få SMC'n att skicka reset-pulsen till processorn i boxen för att glitcha.
    Han nämde att man troligen kommer att behöva några småkomponenter men att det var sånt som elektronikbutikerna redan har på hyllan.
    Det betyder alltså att man inte behöver köpa något chip/bräda till boxarna.

    Det ska bli intressant att följa. Han vet vad han pratar om.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  5. #155
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    någon här eller någon som jobbar på PSXcare kanske är sugen på att testa att glitcha falcon?
    har en färdig fil här som behöver testas men har ingen falcon själv.
    http://www.megaupload.com/?d=937D707D

    edit: eller jo det har jag, men den är jtaggad och jag orkar inte riva isär den.
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  6. #156
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av antalpromille Visa Inlägg
    någon här eller någon som jobbar på PSXcare kanske är sugen på att testa att glitcha falcon?
    har en färdig fil här som behöver testas men har ingen falcon själv.
    http://www.megaupload.com/?d=937D707D

    edit: eller jo det har jag, men den är jtaggad och jag orkar inte riva isär den.
    Filen du försöker öppna är temporärt otillgänglig. Var vänlig försök senare. <--- får det som meddelande på länken... men visst är vi intresserade, bara vi hittar en falcon som funkar att åtminstone starta och sådär i högarna med maskiner om du vill kan du skicka den i ett mail till mig så kan jag testa på maskin på jobbet när jag hittar en (vi borde ha en i någon hylla)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #157
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Filen du försöker öppna är temporärt otillgänglig. Var vänlig försök senare. <--- får det som meddelande på länken... men visst är vi intresserade, bara vi hittar en falcon som funkar att åtminstone starta och sådär i högarna med maskiner om du vill kan du skicka den i ett mail till mig så kan jag testa på maskin på jobbet när jag hittar en (vi borde ha en i någon hylla)
    mailade dej för ett tag sen, så du har filen på din mail
    för er andra som undrar så är det bekräftat att filen fungerar, finns ett antal medlemmar på X-S som har fått igång glitchen på falcon.
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  8. #158
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Jahapp, så jag beställde en slim till slut i alla fall. De är ju så söta de där små maskinerna, och det är väl lika bra att passa på innan MS reviderar hårdvaran.

    Hursom, för den händelse att jag överlever kvällen då jag berättar för tjejen att jag släpat hem en tredje Xbox, så vore det trevligt om någon vet besked om huruvida man kan dumpa en slim med parallellportsvarianten av dumpningskabel. På de bilder där folk kopplat in sina USB-varianter verkar det ju vara "samma" punkter de kopplat in sig på på slim och fat, och jumperblocken heter ju samma sak på båda maskinerna. Här är ett exempel: http://www.logic-sunrise.com/images/...nu/H-Slim4.png

    Jag misstänker att det går, men är det någon som vet säkert? Och stödjer i såna fall nandpro dumpning/skrivning av slim via parallellport?

    Har googlat runt som en dåre och inte hittat något, but then again, det här med resetglitch är ju rätt nytt, och det har knappast funnits något brett intresse av att dumpa slimversionens nandminne innan dess.
    Last edited by kaputnik; 2011-09-23 at 14:15.

  9. #159
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är exakt samma tillvägagångs sätt på slim/tjock så ja, lpt funkar också men är INTE rekomenderat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #160
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Hursom, för den händelse att jag överlever kvällen då jag berättar för tjejen att jag släpat hem en tredje Xbox
    haha, känner igen det där. är åxå sugen på en slim och det blir isf min 5e xbox jag kommer skylla på att barnen behöver ju var sin på rummet...

    // P

  11. #161
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nja, det funkar på: Zephyr, Jasper (tjockisar) och Trinity (slim)

    Falcon kommer så småningom... och förhoppningsvis också på Xenon...
    Är alla Slim 'Trinity'? Dvs, behöver jag fundera på vilken slim jag köper?

    // P

  12. #162
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Är alla Slim 'Trinity'? Dvs, behöver jag fundera på vilken slim jag köper?

    // P
    änsålänge; ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #163
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    änsålänge; ja...
    Aight. Då kan man mao ta snikmodellen med 4gb internminne ifall man ändå skall köra spelen från extern usb...!?

    // P

  14. #164
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är exakt samma tillvägagångs sätt på slim/tjock så ja, lpt funkar också men är INTE rekomenderat...

    Åhå, där ser man. Du råkar inte känna till skälen till att det inte är rekommenderat? Är det bara att det kan krångla i största allmänhet, eller jobbar slim med lägre spänningar eller nåt sånt, så man riskerar att fördärva boxen om man kör samma metod?

  15. #165
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Åhå, där ser man. Du råkar inte känna till skälen till att det inte är rekommenderat? Är det bara att det kan krångla i största allmänhet, eller jobbar slim med lägre spänningar eller nåt sånt, så man riskerar att fördärva boxen om man kör samma metod?
    skäl för att lpt inte rekomenderas
    *tar lång tid
    *är ostabillt när det gäller både att läsa och skriva
    *lpt porten på olika datorer fungerar olika, så vill man inte labba med kabelns uppbygnad så köp eller bygg en usb-läsare. bara för att en kabel fungerar på en dator betyder det inte att den fungerar på nästa dator.
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  16. #166
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av antalpromille Visa Inlägg
    skäl för att lpt inte rekomenderas
    *tar lång tid
    *är ostabillt när det gäller både att läsa och skriva
    *lpt porten på olika datorer fungerar olika, så vill man inte labba med kabelns uppbygnad så köp eller bygg en usb-läsare. bara för att en kabel fungerar på en dator betyder det inte att den fungerar på nästa dator.

    Ah, tack för svar!

    Tid har jag, och den kabel jag byggde för ett par veckor sedan har jag dumpat en Xenon och en Jasper med, utan minsta lilla problem

    Var mest orolig att Slimboxarna jobbade med lägre spänningar internt, så man riskerade att fördärva något med utspänningen från någon av de outputlinor på parallellporten man har inkopplade (om man inte kompenserar med större resistorer, eller hanterar det med zenerdioder förstås). I'll take my chances, om det är grönt på den fronten.

  17. #167
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Ah, tack för svar!

    Tid har jag, och den kabel jag byggde för ett par veckor sedan har jag dumpat en Xenon och en Jasper med, utan minsta lilla problem

    Var mest orolig att Slimboxarna jobbade med lägre spänningar internt, så man riskerade att fördärva något med utspänningen från någon av de outputlinor på parallellporten man har inkopplade (om man inte kompenserar med större resistorer, eller hanterar det med zenerdioder förstås). I'll take my chances, om det är grönt på den fronten.
    ja i såfall är det bara att köra på
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  18. #168
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Aight. Då kan man mao ta snikmodellen med 4gb internminne ifall man ändå skall köra spelen från extern usb...!?

    // P
    Nja, du kör jue inte allt från extern, du kör ju t.ex. inte DLC från extern disk... det funkar helt enkelt inte... det du kör från extern disk är jue då homebrew alternativt spel som normalt kommer på skiva

    Det "Gamla" JTAG hacket (SMC hacket) tillåter att du tar vilken disk som helst och kopplar in, om det blir samma med det nya är jue en 4GB maskin att föredra eftersom du då kan ha essentials på intern minnet och resten på en stor hdd (essentials = det som används för att starta spelen med och sådant)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #169
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Ah, tack för svar!

    Tid har jag, och den kabel jag byggde för ett par veckor sedan har jag dumpat en Xenon och en Jasper med, utan minsta lilla problem

    Var mest orolig att Slimboxarna jobbade med lägre spänningar internt, så man riskerade att fördärva något med utspänningen från någon av de outputlinor på parallellporten man har inkopplade (om man inte kompenserar med större resistorer, eller hanterar det med zenerdioder förstås). I'll take my chances, om det är grönt på den fronten.
    Det tar 200 år att dumpa, och rör man minsta lilla på kabeln blir det skillnader i dumpen, och man ska absolut inte fortsätta om man inte har 3x dumpar som är identiska eftersom det då kan strular ut av bara h*vete!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #170
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det tar 200 år att dumpa, och rör man minsta lilla på kabeln blir det skillnader i dumpen, och man ska absolut inte fortsätta om man inte har 3x dumpar som är identiska eftersom det då kan strular ut av bara h*vete!

    Tid har jag som sagt, är ledig tre veckor för varje tvåveckorsperiod jag jobbar, det svåra är nästan att slå ihjäl tiden Det tog väl sisådär 40-45 min/dump, inte så jäkla farligt tycker jag.

    Tre dumpar är vad jag körde på när jag dumpade de andra två boxarna, Två för att checka mot varandra, och en tredje för att vara på säkra sidan. Kommer experimentera med skrivning på Xenonboxen, som är ett grovsoprumsfynd först. Kan offra den om det ska vara så. När det är dags att flasha kommer jag givetvis också köra en till dump och jämföra med de tidigare innan jag skriver något till nanden.

    En fundering, varför skulle en LPT-SPI-kabel vara känsligare än en USB-SPI-kabel vad det gäller beröring (och i förlängningen signalkvalitet)? LPT-portar ställer tämligen låga kvalitetskrav på signalen, har svårt att tro att de är mkt högre än vad en USB-devicecontroller som är tänkt att användas i en tämligen avskärmad miljö ställer i alla fall.

    Är det du som haft dåliga erfarenheter av LPT-kablar, eller är det någon slags generell konsensus att de är kassa? Och om man nu ändå bestämmer sig för att skaffa sig en usbmojäng, vad ska man ha då? Bygga själv eller köpa färdigt? Om det senare, vilken variant är "the shit"?
    Last edited by kaputnik; 2011-09-23 at 20:57.

  21. #171
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag körde det själv förut, så jag har egna efarenheter av det... men som antapromille skrev, det är individuellt för varje dator... kanske kunde optimerat det lite, men vafan det tar 200 år att dumpa/skriva
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #172
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    jag har med haft problem med lpt, inte kul om man dumpar en 512mb och man råkar röra en kabel mitt i utläsningen och den bara fortsätter med error 250 för varje block efter det.
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  23. #173
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Jahaja, ja, det kanske blir att smacka ihop en usbreader i alla fall, om ni båda haft problem. Visst går det alltid att rädda situationen om man har en korrekt dump, och det är ju lätt att verifiera att flashningen gick rätt till genom att dumpa det man flashat och jämföra med imagen man flashade från, men ändå. Den där pic:en kostar i värsta fall en 50-lapp (om man inte kan sno den från nåt elektronikskrot ombord, det är en rätt vanlig variant), och resten är standardgrejer jag har hemma

    Det lär ju i alla fall inte bli sämre än med LPT-kabeln, och det är aldrig fel om man kan speeda upp det hela

  24. #174
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Så man får samma möjligheter som en svingammal xbox 360 med jtag? Hmmm man blir lite sugen.

  25. #175
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av robbaz Visa Inlägg
    Så man får samma möjligheter som en svingammal xbox 360 med jtag? Hmmm man blir lite sugen.
    inte än så länge, men det kommer väl troligtvis nån patchad kernel till detta snart med och då blir det väl ungefär samma sak.
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  26. #176
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    AH..... Sitter och försöker sparka igång glitch på min falcon. Börjar bli lite frustrerad nu, har det röda kinakortet "Haoyu Electronics". Programeringen av kortet gick finfint, även nandläsningen. Men det händer "ingenting" när jag startar boxen efter installationen. Den går igång utan några blinkningar eller felmeddelanden, men skärmen förblir svart. Jag har väntat i 5+min utan att något händer.
    Jag har gått igenom alla lödningar och gjort om dem.

    Har någon några värden så man kan mäta sig fram med voltmeter?

  27. #177
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    testa att återställa till original nand, startar den då är det troligen inga fel på den...

    Kolla annars din ground, har du lött den mot A/V porten som det står i diagrammen? skrapa isåfall lite på den först så att du får bort lite från ytan, sen rekomenderar jag att du kör med lite grövre kablar för GND och VCC

    Har du använt rätt komponenter också?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #178
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Tack för tipsen! Alla komponenter är rätt värden. Jag har samlat på mig ganska mycket komponenter genom åren..
    Jag skall testa dina tips, börjar med att kolla över GND, även om jag har känslan att det är ok.

    Hur beter sig boxen om jag flashar in orginalnand? Bootar den som om inget har hänt? Även om jag har glitchcippet inkopplat?

    Vad är det som gör att man använder sig av +w och inte -w? Vad är skillnaden? Skall jag föresten använda mig av + eller - nu när jag skall återställa?

  29. #179
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är olika lägen för den att skriva, + då räknar den om ECC och lite sådär... om jag inte minns fel, det krävs för att hacket ska funka...

    använd - nu när du ska återställa

    när du har glitchchippet inkopplat ska den starta upp ändå, som vanligt... om något blivit fel med dina lödningar kommer den troligen visa RROD

    Har du en fläkt med leds, som e kopplad till fläkt controllern kan du även där se om chippet funkar som det ska eftersom fläkten då och då blinkar till lite grann

    Hur byggde du din xell image förresten? med ECC Glitch Generator? build.py? eller med Explot360?

    *edit:*

    Skulle du kunna ge mig output från build.py om du körde med det? och vilken fil använde du till chippet?
    Last edited by Swizzy; 2011-09-26 at 11:14.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #180
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Output? Menar du image_00000000.ecc? Eller någon annan fil.

    Jag använde mig av falcon.jed om det var det du menade?


    Edit: GND var ok. Vid återställning av nand så drar boxen igång som vanligt.
    Jag kanske skall göra om allt på nytt ifrån början..
    Last edited by housepainter; 2011-09-26 at 11:38.

Sida 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Tar JTAG-konsoller alla waves?
    By puttekk in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 15:55
  2. En liten fråga om deta chip ??
    By pontlisch in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 15:39
  3. Vad är sant?
    By SH!Ne in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 14:35
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 17:14
  5. Nyare spel (i deta fall NHL2004)
    By MartinB in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 00:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •