Sida 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 257

Diskussion: JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

  1. #121
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Wasabi is the shit ifall man bara vill spela spel... bara att kopiera in iso filerna på en disk..
    Mhm, den hittar automagiskt allting oavsett mappstruktur? ;D
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #122
    dragonslayer Guest
    dumt av mig att inte länka... http://www.youtube.com/watch?v=ANvqXaHJ27Q
    är bara att browsa fram den genom video library

  3. #123
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Exploit 360 gör ingenting annat än en Xell-Reloaded image för dig att använda tillsamans med reset glitch hack eller en freeboot image som kan användas med SMC hacket (det gamla som inte funkar på nyare maskiner)...
    Vilket i praktiken då innebär att man snällt får vänta tills någon släpper en hackad dashboard som är kompatibel med resetglitchhacket innan man kan göra allt det där roliga?

    Fan, får nog ta och läsa på lite och försöka reda ut begreppen i det här träsket :>

  4. #124
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    dumt av mig att inte länka... http://www.youtube.com/watch?v=ANvqXaHJ27Q
    är bara att browsa fram den genom video library
    Det bästa med wasabi är "• NTFS file system natively supported" det enda som kan slå det i hela världen är om den också börjar skriva ut pengar.
    NTSF alla dagar tack.

  5. #125
    dragonslayer Guest
    jag gillar nog att dom kör ESATA/SATA direkt till disken bättre ... (hastigheten) ... skulle visst komma ett addon så man kan använda usb oxo

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Vilket i praktiken då innebär att man snällt får vänta tills någon släpper en hackad dashboard som är kompatibel med resetglitchhacket innan man kan göra allt det där roliga?

    Fan, får nog ta och läsa på lite och försöka reda ut begreppen i det här träsket :>
    Japp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #127
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Jag blir snurrig av all info man läser överallt! Jag har varit lite utanför ett tag nu, min projektorlampa pajjade för nästan ett år sedan, och då slutade jag spela på boxen. Men nu när glitchen kom så kan man ju inte låta bli att börja kolla på detta igen.
    Jag har dock en Falcon, så jag kan väl inte använda mig av detta än. Men jag blir inte riktigt klok på vad man kan göra med glitch-chipet installerat. Man kan boota Xell har jag fattat, men det finns alltså inte någon dash än!?. Kan man göra något annat innan dess? Finns det någon bra samlad info någonstans?
    Jag fick hem ett par kort ifrån kina idag. Så nu har jag hårdvaran för att kunna glitcha. Nu skall jag bara sätta mig in i allt så jag att vad jag skall göra när Falcon kan glitchas.

  8. #128
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Jag blir snurrig av all info man läser överallt! Jag har varit lite utanför ett tag nu, min projektorlampa pajjade för nästan ett år sedan, och då slutade jag spela på boxen. Men nu när glitchen kom så kan man ju inte låta bli att börja kolla på detta igen.
    Jag har dock en Falcon, så jag kan väl inte använda mig av detta än. Men jag blir inte riktigt klok på vad man kan göra med glitch-chipet installerat. Man kan boota Xell har jag fattat, men det finns alltså inte någon dash än!?. Kan man göra något annat innan dess? Finns det någon bra samlad info någonstans?
    Jag fick hem ett par kort ifrån kina idag. Så nu har jag hårdvaran för att kunna glitcha. Nu skall jag bara sätta mig in i allt så jag att vad jag skall göra när Falcon kan glitchas.
    precis, ingen som släppt freeboot till reset glitch hack än. Men det borde komma ut närsomhelst... Med xell kan du ladda linux, och även vissa homebrew (n64, ps1 emulator, samt några andra grejer.. Kolla libxenon.org för mer om det)

  9. #129
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Det bästa med wasabi är "• NTFS file system natively supported" det enda som kan slå det i hela världen är om den också börjar skriva ut pengar.
    NTSF alla dagar tack.
    ja det är ju ganska logiskt eftersom den laddar iso-filerna direk, hur ska man annars få plats med en dvd dl iso?

  10. #130
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    NTFS behövs inte. Man packar ju ändå upp spelen när man har en JTAG (och snart när man har en RGH-maskin). Ingen fil är större än 4GB.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  11. #131
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    NTFS behövs inte. Man packar ju ändå upp spelen när man har en JTAG (och snart när man har en RGH-maskin). Ingen fil är större än 4GB.
    JTAG ja, men inte när vi snackar om ODDE's vilket dom senaste inläggen handlar om...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #132
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Ah, ni är OT alltså. :P
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  13. #133
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Verkar som xbox360 kommer bli lika moddade som den gamla xboxen.
    Det här ser väldigt intressant ut
    http://www.youtube.com/watch?v=_edEN...layer_embedded

  14. #134
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    Verkar som xbox360 kommer bli lika moddade som den gamla xboxen.
    Det här ser väldigt intressant ut
    http://www.youtube.com/watch?v=_edEN...layer_embedded
    Mja, det där är nya FSD. Det blir nog najs.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  15. #135
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    finns det något mer om det där rxe? ser ju onekligen inte ut som något som kommer hända då de skriver att det släpps decebruary 32nd
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  16. #136
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    finns det något mer om det där rxe? ser ju onekligen inte ut som något som kommer hända då de skriver att det släpps decebruary 32nd
    Det är nog mycket för att folk bara ska ha och ska ha hela tiden.
    FSD 2 finns ju och det funkar grymt bra på JTAG-maskinerna enligt mig.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  17. #137
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    Verkar som xbox360 kommer bli lika moddade som den gamla xboxen.
    Det här ser väldigt intressant ut
    http://www.youtube.com/watch?v=_edEN...layer_embedded
    Ja, om inte annat ser det ju snyggt ut. Snuskigt snyggt till och med. Nästan skrämmande att de lyckats få ihop något som åtminstone enligt min åsikt ser fan så mycket bättre ut än Microsofts officiella ui. Man undrar dock vad dealen med deras "datumangivelse" där i sluttampen är

    Det som är så fint med det här hacket är att det där med homebrew-360 når ut till så många fler nu, vilket i sin tur innebär att intresse för det väcks hos fler potentiella utvecklare.

  18. #138
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Jo, det gäller bara att någon släpper ett sätt att boota en hackad kernel på en RGH-maskin.. men det är nog på G.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  19. #139
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hmm, säg att jag utnyttjar "reset glitch" i framtiden genom att löda eller låta nån annan löda fast nått chip, betyder det att jag enkelt installerar FSD 2 eller Wasabi på en extern hårddisk, pluggar in den och allt är fint? eller är det svårare än så?
    jag blir förvirrad av alla namn och termer och vet inte riktigt vad som är vad bland alla loaders, dasboards, emulatorer etc, men vet att jag vill styra all från skärmen/tvn inte en liten LCD, då är det alltså t.ex. Wasabi som gäller?

  20. #140
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    Hmm, säg att jag utnyttjar "reset glitch" i framtiden genom att löda eller låta nån annan löda fast nått chip, betyder det att jag enkelt installerar FSD 2 eller Wasabi på en extern hårddisk, pluggar in den och allt är fint? eller är det svårare än så?
    jag blir förvirrad av alla namn och termer och vet inte riktigt vad som är vad bland alla loaders, dasboards, emulatorer etc, men vet att jag vill styra all från skärmen/tvn inte en liten LCD, då är det alltså t.ex. Wasabi som gäller?

    Ja, du kommer kunna installera FSD 2 om du har reset glitch hacket i framtiden, men först måste någon släppa freeboot som är kompatibelt med reset glitch hack. Vad det gäller wasabi så är det en extern enhet som du köper till och pluggar in i DVD läsarens SATA-kabel, den emulerar xboxens DVD läsare och kör spelen från hårddisken. Den kommer du dock inte behöva eftersom att med freeboot kan du köra spel från hårddisken direkt utan en drive emulator såsom wasabi, xkey eller annan.

  21. #141
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    Ja, du kommer kunna installera FSD 2 om du har reset glitch hacket i framtiden, men först måste någon släppa freeboot som är kompatibelt med reset glitch hack. Vad det gäller wasabi så är det en extern enhet som du köper till och pluggar in i DVD läsarens SATA-kabel, den emulerar xboxens DVD läsare och kör spelen från hårddisken. Den kommer du dock inte behöva eftersom att med freeboot kan du köra spel från hårddisken direkt utan en drive emulator såsom wasabi, xkey eller annan.
    Tack!! Äntligen klarnar det lite i alla fall. Så även om jag införskaffar ett X360glitchip idag, så kan jag inte göra så mycket? Kompatibel freeboot behövs alltså? Är inte freeboot en loader precis som XeLL som tydligen redan går att boota in i med chippet?

    edit: en till fråga, om man installerar t.ex. FSD 2, bootar man automatiskt in i det eller måste man starta det varje gång från vanliga dashboarden?

    edit2: weee, http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=735853
    Last edited by reta; 2011-09-19 at 17:07.

  22. #142
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    Tack!! Äntligen klarnar det lite i alla fall. Så även om jag införskaffar ett X360glitchip idag, så kan jag inte göra så mycket? Kompatibel freeboot behövs alltså? Är inte freeboot en loader precis som XeLL som tydligen redan går att boota in i med chippet?

    edit: en till fråga, om man installerar t.ex. FSD 2, bootar man automatiskt in i det eller måste man starta det varje gång från vanliga dashboarden?

    edit2: weee, http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=735853
    Freeboot är en uppsättning patchar för den vanliga microsoft-dashboarden, men man kan se det som en modifierad microsoft dashboard. Skillnaden är ju att massor av checks är avstängda (signaturcheck - låter dig köra homebrew, regioncheck för spel - maskinen är regionsfri, hddss.bin kollas inte på den interna sata disken - du kan använda vilken SATA hdd du vill till din 360 mm. mm.)

    vad det gäller att autoboota in i FSD 2 så kan du använda dig av ett plugin som heter DashLaunch, det autobootar ditt favorithomebrew direkt efter xbox-loggan när du startar maskinen, samt har den en massa andra trevliga funktioner.

    coolt, hade inte sett den där forumtråden. ska läsa

  23. #143
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    coolt, hade inte sett den där forumtråden. ska läsa
    Det är troligen fake.

    Det finns dock andra som jobbar hårt med att få en hackad kernel att snurra. Det lär inte ta så lång tid till.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  24. #144
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    x3key och live
    http://www.youtube.com/watch?v=5qWCdznDGRg
    x3key rippar gears 3 /8,5gb) utan behov av patchar osv
    http://www.youtube.com/watch?v=q7Hsq9uGdp8

    Wasabi 360 Ultra Demonstration - AP25 and XGD3
    http://www.youtube.com/watch?v=CJBuZvaDYfI

    Kommer också ett JTAg chip av dom som gör xkey.
    >> Another new modchip for the Reset Glitch Hack (RGH) and 360 NAND Flasher has been announced, this time by the team behind the xK3y:
    [QUOTE]
    xeno360 features:
    * Run unsigned code on Xbox 360/Xbox 360 Slim!
    * Easy-to-use Xbox NAND flasher/reader with USB interface
    * Compatible with all Xbox 360, both Fat and Slim (except Xenon)
    * Quicksolder interface - only 3 wires to solder! (Slim models only. Fat Xbox 360 models require 11 wires.)
    * Bulletproof design with high quality components and rock solid Actel FPGA
    * Both MCU and FPGA fully updatable via USB

    Mycket på G nu. Vad har ni för planer på Psxcare? Ska ni försöka köpa in olika chip så fort dom finns att få tag på? Kanske x3key och wasabi också?

  25. #145
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det där med Live ska bli intressant. Att de kan gå live JUST NU är ju en sak...
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  26. #146
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Det där med Live ska bli intressant. Att de kan gå live JUST NU är ju en sak...
    Jo det funkar säkert skit bra i 1 vecka är ju det där med emulatorer som lockar med JTAG.
    Har för mig det kommer behövas för att köra xbla spel också om inte x3key får nått magiskt stöd för det vilket jag tror är omöjligt utan JTAG.

  27. #147
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Man kommer inte att kunna köra XBLA och eller TU's via ODE. Den måste vara JTAGGAD eller Glitchad..
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  28. #148
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Jo det funkar säkert skit bra i 1 vecka är ju det där med emulatorer som lockar med JTAG.
    Har för mig det kommer behövas för att köra xbla spel också om inte x3key får nått magiskt stöd för det vilket jag tror är omöjligt utan JTAG.
    Det ända som x360Key kommer kunna göra är spela "fulla xbox 360 spel" alltså, skivor (fast i det här fallet iso från hårddisk)

    JTAG har flera fördelar än emulatorer, den blir även regions fri, vilket en ODDE aldrig kan göra på en Xbox 360 eftersom det är moderkortet som styr allt som har med regionerna att göra, och allt som har med XBLA/DLC att göra, det kan inte en ODDE lösa på något vis, en Xbox 360 har enormt mycket skydd mot mjukvaru attacker, därav alla hårdvaru hacks som kommer...

    (SMC-Hacket kräver lödningar, det gör även Glitch hacket)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #149
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Nån som vet vilken 220pF capacitor man ska beställa till coolrunner? Finns ju flera olika på tex elfa..

  30. #150
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av cpdeluxe Visa Inlägg
    Nån som vet vilken 220pF capacitor man ska beställa till coolrunner? Finns ju flera olika på tex elfa..
    kör 270pF istället, en keramisk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Tar JTAG-konsoller alla waves?
    By puttekk in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 15:55
  2. En liten fråga om deta chip ??
    By pontlisch in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 15:39
  3. Vad är sant?
    By SH!Ne in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 14:35
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 17:14
  5. Nyare spel (i deta fall NHL2004)
    By MartinB in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 00:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •