Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: xk3y / x3key live"säkert"?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    xk3y / x3key live"säkert"?

    har hört/läst att utvecklarna av x3key hävdar att det skall vara lika säkert live som nuvarande iextreme 1.91 när det släpps.

    min fråga är då, någon som vet om detta stämmer eller om det är ren och skär försäljningstaktik så att fler skall köpa denna pryl?

    om det är så att det är lika säkert som iextreme så kommer jag inte tveka på att köpa det, men om det är så att det är som gjort för att bli bannad så måste jag isf köra det på boxen som redan är bannad och då känns det lite onödigt att hosta upp nästan 1000 SEK för denna pryl.

    speciellt eftersom jag lirar mycket DLC som jag köpt och inte orkar byta konsoll varje gång jag skall spela vanliga spel eller dlc..
    (och har inte riktigt fått fram pengar till jtagad box än heller)

    men som sagt, är det lika "säkert" som iextreme så är det helt klart intressant då jag slipper bränna ut skivor och bara kan ösa in på hdd'n och samtidigt kunna lira online och DLC.

    t.ex citerar jag ozmodchips från forumet på xbox-scene
    "The Dev has mentioned that the launch firmware will be as safe as the current LT..."
    Last edited by tqila; 2011-08-28 at 19:42.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag tror inte det kommer vara livesäkert, det är ju trots allt helt annan hårdvara, den låtsas jue bara vara DVD enheten, det är isåfall extremt skillat av dom om det verkligen stämmer att den är lika säker som iXtreme
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Allt handlar om hur noga man analyserat alla möjliga anrop. Förutom att svara med korrekta värden på en anropad funktion så måste även tiden mellan funktionsanropet och svaret vara rimlig.

    Fördelen med en optical disc emulator är ju att man slipper vara begränsad till hårdvaran som finns tillgänglig i dvdläsaren. Istället har man tillgång till den hårdvara man valt att använda, och har förutom gott om processorkraft och minne även tillgång till utvecklingsverktyg man trivs med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Just tidsmässigt är faktiskt X3Key betydligt snabbare än en DVD så den har en mycket mera kraftull processor. Så svarstiderna ska enligt utvecklarna vara betydligt kortare än original vilket gör att man kan styra dem. Men jag tror nog inte heller riktigt att den är live säker särskilt länge. Får nog komma lite uppdateringar innan jag tror på det.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tänkte bara skriva att vi fick ett testexemplar av x3key idag som Swizzy lekt lite med...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Tänkte bara skriva att vi fick ett testexemplar av x3key idag som Swizzy lekt lite med...
    OMG Bästa jag läst på länge. När får ni in fler som man kan köpa? Dom skickades ut till försäljare den 25e sep. Men det är många länder som ska ha....

    Swizzy har du nått första intryck av x3key?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    OMG Bästa jag läst på länge. När får ni in fler som man kan köpa? Dom skickades ut till försäljare den 25e sep. Men det är många länder som ska ha....

    Swizzy har du nått första intryck av x3key?
    Liten skärm som e liiite små jobbig, sen vet jag att detta var en sample som jag fick leka med, så man kan inte förvänta sig att den funkar felfritt och sådär... menne... AP25 lir funkade hur bra som helst, dead island funkar hur bra som helst... XGD3 funkade inte alls, Fifa 12 samma sak där... vi får väl se när updaten kommer (dom ska släppa den i samband med releasen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Denna produkt är högintressant. Nu har den väl några utmanare såsom 2.0, Boxzii, Wasabi mm men xk3y verkar hålla ledningen.

    Är detta är något ni kommer ha i lager? Kommer även ni att skicka med ett unlock kit?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av -richie- Visa Inlägg
    Denna produkt är högintressant. Nu har den väl några utmanare såsom 2.0, Boxzii, Wasabi mm men xk3y verkar hålla ledningen.

    Är detta är något ni kommer ha i lager? Kommer även ni att skicka med ett unlock kit?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1476&xSec=89
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Hittade detta på en chip sida som skickat ut x3key till kunderna.

    "For those getting stock to install themselves: Please register your xKey on the official website but please use this firmware (download here) instead of the software on their website! We got the items on the website so early that the website has not been updated yet."

    Länk till FW http://www.mediafire.com/?beti7kt15ygt9cp kanske kan du prova denna Swizzy om du redan inte har den. Kanske funkar fifa 12 då...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ska testa det under dagen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Umm, antar att min fråga var otydlig. Har ni beställt så att ni har fler på väg in nu i första omgången än antalet befintliga bokningar?

    Inget öppningsskit för de som förhandsbokar? OzMo.... strategi.

    Väntar med spänning på era tester!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De som behöver öppningskit beställer öppningskit. Vi räknar med att få in mycket fler än vi har bokningar på. Men det kan ju alltid kärva lite i början med nya produkter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ska testa det under dagen...
    Har du testat denna magiska FW ? Ser fram emot en recension

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Har du testat denna magiska FW ? Ser fram emot en recension
    Japp, nu har jag det... fick lite problem igår, sata porten lossnade så vi fick lov att fixa det.

    Men nu har jag som sagt testat den, funkar hur bra som helst

    testade:

    Gears of War 3
    Need for Speed: Hot Pursuit
    Fifa 12

    Alla 3 funkade utan problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, nu har jag det... fick lite problem igår, sata porten lossnade så vi fick lov att fixa det.

    Men nu har jag som sagt testat den, funkar hur bra som helst

    testade:

    Gears of War 3
    Need for Speed: Hot Pursuit
    Fifa 12

    Alla 3 funkade utan problem
    Underbart! Ni har verkligen ingen aning när ni får in dom i lager? Inte hört nått rykte osv?

    Så nu när allt funkar tycker du att det är en bra produkt? Testat online? Är inte viktigt för mig skönt att bli av med skivorna.

Liknande diskussioner

  1. Live med org.spel - offline med backup, 100% säkert?
    By stevex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 22:20
  2. iXtreme v1.4 100% Live säkert?
    By IroXe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 15:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •