Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Gammal 60GB FET playstation 3 med fw 3.15 och otheros

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Gammal 60GB FET playstation 3 med fw 3.15 och otheros

    Hej

    Jag har en gammal 60GB FET playstation 3 med fw 3.15 och otheros med linux installerat på

    Idag kan jag inte stoppa i mina orginalspel för då vill den uppgradera skiten för att spelen ska funka samt man kan ju inte köra psn utan 3.70

    Fråga:
    Finns det något sätt att uppgradea firmware till någon cfw och samtidigt behälla linux installationen. antar att man ska updatera till 3.41 först för att pskey ska funka, men raderas då linux från disken eller kan man komma åt den senare med en
    cfw

    Har googlat lite men ingen har exakt mitt problem, någon som har lust att hjälpa till?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är svårt att säga, det finns en CFW för 3.55 som har otherOS stöd, men det är inte samma stöd som du har på 3.15, tyvär har troligen ingen direkt testat detta ännu om det funkar eller ej... jag skulle rekomendera dig att göra en kopia av allt som du har på den nu som du vill komma åt senare, och uppdaterar till 3.55 OFW sen 3.55 CFW med OtherOS++ stöd och testar om du kommer åt allt där igen eller så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    hmm

    Det är skumt, trodde det var många som var sura över otheros stödet som försvann, kanske bara var svepsjäl för att få lite piratspel

    Hur installerar man otheros bld filen i cfw då? Har sökt som ett djur och ändå inte hittat någon som försökt detta. Det är rätt jobbigt att ta backup på linux delen skulle hälst vilja slippa det :-(

    Ska man inte hålla sig på 3.41 för pskey? hörde att det var farligt att negradera pga blue ray stödet.

    någon som vet om man kan använda pskey direkt på 3.15 och köra in en cfw?


    Fan att sony ska ta bort saker man använder, borde vara spö straff på det

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sdewqa Visa Inlägg
    Det är skumt, trodde det var många som var sura över otheros stödet som försvann, kanske bara var svepsjäl för att få lite piratspel

    Hur installerar man otheros bld filen i cfw då? Har sökt som ett djur och ändå inte hittat någon som försökt detta. Det är rätt jobbigt att ta backup på linux delen skulle hälst vilja slippa det :-(

    Ska man inte hålla sig på 3.41 för pskey? hörde att det var farligt att negradera pga blue ray stödet.

    någon som vet om man kan använda pskey direkt på 3.15 och köra in en cfw?


    Fan att sony ska ta bort saker man använder, borde vara spö straff på det
    PS3Key funkar bara på 3.41 och i jailbreak läge, CFW finns för 3.41 och 3.55, meningslöst att köra med 3.41 CFW då du måste patcha om flera spel då än med 3.55:an och jag tror inte det finns otheros++ stöd för 3.41 heller (dock osäker på det)

    Och största skälet till att folk blev förbannade är egentligen principen att dom tog bort en funktion som du betalat för, även om inte alla använde funktionen så blev folk förbannade över det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    ok

    Kan man installera cfw utan pskey? trodde man var tvungen att ha en sådan? Går det att softmodda själv?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sdewqa Visa Inlägg
    Kan man installera cfw utan pskey? trodde man var tvungen att ha en sådan? Går det att softmodda själv?
    Ja, läs guider här på forumet, sök på kmeaw så hittar du förhoppningsvis guiden det är samma metod med övriga CFW's också, men du väljer då en annan pup fil...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Tack

    Hitta denna, ser ut att vara nice,

    http://psx-scene.com/forums/content/...ckups-psn-666/

    Dock så verkar inte kmeaw cfw ha otheros default :-(

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sdewqa Visa Inlägg
    Hitta denna, ser ut att vara nice,

    http://psx-scene.com/forums/content/...ckups-psn-666/

    Dock så verkar inte kmeaw cfw ha otheros default :-(
    Nix, det finns en specifik CFW för att köra OtherOS++
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 14:43
  2. Fråga om ps3 60GB
    By Maol in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 10:48
  3. 60GB Hdss
    By POi2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 21:26
  4. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 13:03
  5. Please insert a Playstation or Playstation 2 format disc
    By P0LLy in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 13:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •