Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hur bör man uppgradera Wiis firmware med Wiikey Fusion installerat?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Hur bör man uppgradera Wiis firmware med Wiikey Fusion installerat?

    Hej alla vänliga själar. Jag har installerat ett Wiikey Fusion och installerat det senaste firmwaret (version 1.5). Jag kan dock inte köra brända spel, troligtvis för att wii-konsollens firmware är gammalt (version 2.1E).

    Jag har sökt på många ställen om hur man uppgraderar firmware på smartast sätt. Jag vill nämligen kunna köra Homebrew Channel på den samt kunna ladda spel från en extern hårddisk. Jag vill också kunna köra regionsfria spel på den.

    Hur uppgraderar man Wiis firmware så att den fungerar på bästa sätt nu och i framtiden?

    Ha det bra!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Leta reda på en homebrew channel installationsguide som passar dig, uppgradera eventuellt till en systemversion som guiden utgår ifrån.

    Någon av mina tekniker lär snart vara inne och svara mer specifikt på vad som blir enklaste vägen.

    Wiikey fusion påverkar ingenting.

    Däremot kan wiikey fusion inte ordna så du kan köra brända spel om du har för sent tillverkad WII, isåfall måste du kanske byta styrkort på dvdläsaren eller till och med byta hela dvdläsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Wiikey fusion påverkar ingenting.

    Däremot kan wiikey fusion inte ordna så du kan köra brända spel om du har för sent tillverkad WII, isåfall måste du kanske byta styrkort på dvdläsaren eller till och med byta hela dvdläsaren.
    Det påverkar HBC då du med Fusion har en meny som krockar... ska man ha HBC samtidigt behöver man ha Drivekey för att kunna köra brända lir...

    4.3E är det senaste som går att köra HBC på, vi kör med det på PSXCare så uppdatera dit vet jag, lättast då är att bara koppla in den på nätet... ska du ha en specifik uppdatering får du söka efter ett spel som innehåller just den och uppdatera från...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    jag ska till psxcare imorgon förhoppnings viss och jag undrar om ni kan uptatera wiikey fusion till 1.5 för jag har ett gammalt wii och då kan jag köra från dvd för jag har inge sd för till fället

Liknande diskussioner

  1. Wiikey fusion Problem
    By vajsaren in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 20:39
  2. Wiikey 2 vs. Wikey fusion
    By Wal in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 23:36
  3. Wiikey Fusion stora problem
    By fetoll in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 17:16
  4. wiikey fusion
    By rikki in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 10:56
  5. wiikey fusion
    By rikki in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 16:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •