Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: FreeStyle Dash - plugins etc etc

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    FreeStyle Dash - plugins etc etc

    Har efter många om och med lyckats få igång en maskin med cygnos och fått uppdaterat så allt skall fungera, en och annan RROD har inträffat som jag försökt lösa med ny kylpasta etc men får ändå för hög temperatur, fast det löser jag just nu med hjälp av en extra fläkt. Finns det någon generell guide någonstans för vilka fläktar man skulle kunna använda istället för de kylflänsar som sitter i idag och finns det någon guide för att kanske montera moderkortet med alltihop i ett pc-chassi eller liknande?

    Över till mina funderingar, och dom gäller framförallt FSD, det skall ju tydligen finnas plugins till detta, som t.ex Trainers och Multidisc för att kunna köra exempelvis L.A Noire etc. Men jag hittar ingen bra info om det alls någonstans.. Och när jag i FSD kör FSDPlugin så händer ingenting och informationen jag hittar överallt är bara mer förvirrande.

    1. Skall det inte hända något när jag "kör" FSDPlugin i FreeStyle Dash? Eller är FSDPlugin något jag måste ladda ner och lägga in?
    2. Vart hittar jag plugin för Multidisc?
    3. Vart hittar jag plugin för Trainers?
    4. Finns det fler plugins?



    Och i dagsläget kör jag allt på en extern USB hårddisk formaterat i FAT32 med spel i en underkatalog och en del XBLA titlar under content/0000000... Min fundering är när det gäller DLC-material så skall man ju lägga det under samma som XBLA fast jag har läst att man kan behöva ladda ner uppdatering av spelet först för att det skall funka, uppdateringar skall ju dock läggas under cache om jag inte minns fel, existerar något sådant när man kör från extern disk? Har ju lagt ett par gig av externa för att kunna spara profiler etc, det hamnar ju under Xbox360 katalogen någonstans, men jag får en känsla av att det inte funkar på samma sätt som en "intern" 360-hårddisk eller? Och isf skulle jag kunna köpa ett 360-hårddiskskal och sätta in en 500GB 2,5" SATA disk och få den att fungera som en riktig 360-hårddisk med partitioner och allt eller skall man skaffa sig en orginal disk?

    Många frågor men är tacksam för alla svar så jag vet vad jag behöver göra och vad för eventuella delar jag skall beställa från psxcare.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan skaffa ett skal och montera vilken disk du vill i

    extern hårddisk och DLC är inte goda vänner tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tackar för infon Swizzy, har kikat många gånger på din sida och läst dina poster här så tack igen får man väl säga.

    Du som är ngt av en guru på området, kan du peka mig vart jag får tag på multidisc plugin och de andra punkterna i min post?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hagel Visa Inlägg
    Tackar för infon Swizzy, har kikat många gånger på din sida och läst dina poster här så tack igen får man väl säga.

    Du som är ngt av en guru på området, kan du peka mig vart jag får tag på multidisc plugin och de andra punkterna i min post?
    Jag kör inte FSD >_> tycker inte om den det ända jag gillar med den är copy disc funktionen... den e bättre än XEXMenu's motsvarighet...

    För multidisc kör jag med dashlaunch pluginet istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Aha, ok, har inte ens kollat på XEXMenu, och Dashlaunch vet jag bara så mycket om som att jag antar att jag har det xP

    Men nu jävlas boxen med mig igen, får RROD när den är kall. Jag får plocka isär den helt imorgon igen och se om jag kan hitta något att göra, annars är det att förpassa den till skrothögen, surt eftersom det är ett Cygnos på den bara.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hagel Visa Inlägg
    Aha, ok, har inte ens kollat på XEXMenu, och Dashlaunch vet jag bara så mycket om som att jag antar att jag har det xP

    Men nu jävlas boxen med mig igen, får RROD när den är kall. Jag får plocka isär den helt imorgon igen och se om jag kan hitta något att göra, annars är det att förpassa den till skrothögen, surt eftersom det är ett Cygnos på den bara.
    Kolla felkoden? RROD kan i vissa fall vara relaterade till JTAG'en i sig... om du vill kan ju alltid jag kika på det, eller så kan du dumpa den på mig istället för skroten i find it fun to fix other ppls problems
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Får ingen felkod alls just nu vilket känns lite skumt, innan har jag fått 0102. Jag får plocka isär den imorgon och se om jag kan hitta någon bra orsak till varför den jävlas med mig.

    Korrigering, 0102 återigen, vid kallstart.. gaaah..
    Last edited by hagel; 2011-08-31 at 23:26.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    GPU error
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Fick 0102 igår, men då försvann det när jag fick bättre kylning i lådan av någon anledning. Får ta isär den imorgon och se om jag kan se något i närheten av gpu:n, någon värmepistol har jag inte så jag kan inte göra någon 'reflow' eller liknande

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Swizzy - jag ger upp på min phat med cygnos, ger mig nästan mer gråa hår än min 2 åring som sitter bredvid och pekar på samtliga komponenter inuti och undrar vad det är för något, så jag har nu lagt en order på Xbox 360 Slim 250GB med RHG hack hos er istället.

    Men jag har en 360 i delar med cygnos om det är intressant att göra något med.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    14
    Fick du cygnos att fungera för jag funderar på att göra exakt samma sak på min gamla phat ?
    Du försökte få dualboot eller körde du den på en riktigt JTAG?
    Vart bor du ? Jag samlar på gamla xboxar för olika mods mm :3

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jo visst funkade Cygnos, men nu är det RROD och jag har gett upp, ny Slim med RHG beställd så jag slipper irritera mig mer. Och boxen med chip skickar jag till Swizzy så den är redan bokad.
    Citera Citera Posted from Android app

Liknande diskussioner

  1. Freestyle Dash 2.0 som default Dashboard?
    By Gilgamesh in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 19:23
  2. Tråden om allt som berör Freestyle Dash 2.* och senare...
    By int21 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-18, 22:10
  3. Hjälp att få igång Xlink kai, Ftp och uppdatera via Freestyle dash 2.0!
    By Tosse82 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 19:53
  4. Freestyle Dash
    By Midlife in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 21:45
  5. Freestyle Dash enbart svart i menyläge?
    By Jim86 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 01:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •