Har efter många om och med lyckats få igång en maskin med cygnos och fått uppdaterat så allt skall fungera, en och annan RROD har inträffat som jag försökt lösa med ny kylpasta etc men får ändå för hög temperatur, fast det löser jag just nu med hjälp av en extra fläkt. Finns det någon generell guide någonstans för vilka fläktar man skulle kunna använda istället för de kylflänsar som sitter i idag och finns det någon guide för att kanske montera moderkortet med alltihop i ett pc-chassi eller liknande?
Över till mina funderingar, och dom gäller framförallt FSD, det skall ju tydligen finnas plugins till detta, som t.ex Trainers och Multidisc för att kunna köra exempelvis L.A Noire etc. Men jag hittar ingen bra info om det alls någonstans.. Och när jag i FSD kör FSDPlugin så händer ingenting och informationen jag hittar överallt är bara mer förvirrande.
- Skall det inte hända något när jag "kör" FSDPlugin i FreeStyle Dash? Eller är FSDPlugin något jag måste ladda ner och lägga in?
- Vart hittar jag plugin för Multidisc?
- Vart hittar jag plugin för Trainers?
- Finns det fler plugins?
Och i dagsläget kör jag allt på en extern USB hårddisk formaterat i FAT32 med spel i en underkatalog och en del XBLA titlar under content/0000000... Min fundering är när det gäller DLC-material så skall man ju lägga det under samma som XBLA fast jag har läst att man kan behöva ladda ner uppdatering av spelet först för att det skall funka, uppdateringar skall ju dock läggas under cache om jag inte minns fel, existerar något sådant när man kör från extern disk? Har ju lagt ett par gig av externa för att kunna spara profiler etc, det hamnar ju under Xbox360 katalogen någonstans, men jag får en känsla av att det inte funkar på samma sätt som en "intern" 360-hårddisk eller? Och isf skulle jag kunna köpa ett 360-hårddiskskal och sätta in en 500GB 2,5" SATA disk och få den att fungera som en riktig 360-hårddisk med partitioner och allt eller skall man skaffa sig en orginal disk?
Många frågor men är tacksam för alla svar så jag vet vad jag behöver göra och vad för eventuella delar jag skall beställa från psxcare.
Bookmarks