Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Gears of war 3- kommer det att fungera?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14

    Gears of war 3- kommer det att fungera?

    Slutade spela xbox 360 för ca 10 månader sen men är nu på väg tillbaka då Gears of war 3 kommer inom några dagar. Min fråga är om det spelet kommer funka på min xbox 360 som jag chippade/flashade för ca 4 år sen hos PSXcare?(vet dock inte exakt hur eller vilken modifiering som gjorts).
    Alla spel har hittills fungerat felfritt. Men anledningen till att jag blir osäker är att jag läst lite halvdant om olika uppdateringar och nya skivformat eller liknande som microsoft infört för att kontra piracy.

    Så kommer det fungera eller måste jag göra något extra(flasha om osv.) för att kunna spela det?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla nyare spel har troligen det nya skivformatet. Flashar du om till senaste iXtreme, eller låter spelet flasha om till senaste original firmware, så skall du kunna spela det från originalskiva. För backup lär man få vänta på iXtreme 2.0.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    eller låter spelet flasha om till senaste original firmware, så skall du kunna spela det från originalskiva. För backup lär man få vänta på iXtreme 2.0.
    Har inte varit inne i de nya flashnings metoderna så vad innebär det att låta spelet flasha om till senaste original firmware? Antar att det inte är att bränna spelet på en skiva och bara köra igång.
    Tror jag missat 2 firmware uppdateringar(den som kom nyligen med skivformat och den som kom vid kinect lanseringen). Det var väl så att om man uppdatera till den kinect anpassade firmwaren så skulle brända spelskivor inte fungera?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Har inte varit inne i de nya flashnings metoderna så vad innebär det att låta spelet flasha om till senaste original firmware? Antar att det inte är att bränna spelet på en skiva och bara köra igång.
    Tror jag missat 2 firmware uppdateringar(den som kom nyligen med skivformat och den som kom vid kinect lanseringen). Det var väl så att om man uppdatera till den kinect anpassade firmwaren så skulle brända spelskivor inte fungera?
    Uppdatera till dashboard version 2.0.13146.0 eller senare så flashas DVD'n om till original av microsoft (om du har rätt läsare, vilket jag tyvär tvivlar på eftersom du har en 4 år gammal läsare, det vill säga en tidig benq eller samsung/hitachi, har du tur och du har en BenQ är det inga problem, annars är det tyvär problem då läsarna inte har det stödet (vad jag förstått)

    Nja, det är många fler firmware uppgraderingar du missat, eftersom du inte behövt dom egentligen... men med 13146 dashboard uppdateringen (och även 13599) flashade microsoft om DVD enheterna vilket gör att du inte kan spela brända spel längre, fram tills du flashar om igen med iXtreme LT+ 1.9 eller senare... (om du inte har en samsung/hitachi som inte påverkas av det)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Jag är ganska säker på att jag har en hitachi enhet, vart står jag då?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Jag är ganska säker på att jag har en hitachi enhet, vart står jag då?
    Du har inte stöd för XGD3 alls, vad jag förstått iaf...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Ok så ingen support för de nya skivformaten. Betyder alltså inget Gow 3 och inga framtida spel. Antar att det är en omöjlighet att köra spelet på en vanlig DL(8,5gb) skiva.
    Vad har jag för val nu om jag vill köra spelet?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Ok så ingen support för de nya skivformaten. Betyder alltså inget Gow 3 och inga framtida spel. Antar att det är en omöjlighet att köra spelet på en vanlig DL(8,5gb) skiva.
    Vad har jag för val nu om jag vill köra spelet?
    DL skivor kommer det funka på, det är layouten... MS har inte flashat om Hitachi/Samsung, därav antar jag att dom inte heller kommer ha stöd för XGD3, det är i mina ögon självklart att det är så iaf, eftersom det är bland dom första läsarna som kom och borde därför krävas omflashning av för att kunna lira nya spel...

    Om du vill köra spelet skulle jag väl rekomendera att du skaffar en Reset Glitchad maskin senare, då kommer du aldrig mer ha liknande problem med nya skydd och skit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Jaha ok. Det var ju riktigt tråkigt att läsaren inte har stöd, gör inte MS ett stort fel här med att de tidiga x360 köparna inte får spela nya spel?
    Om alla liksom måste gå och köpa nya maskiner...
    Förresten det finns inget som liknar CFW i xboxen som i ps3 där man kan köra spelen direkt från hårddisken utan att ha någon skiva(eller bara ett original spels skiva)?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Jaha ok. Det var ju riktigt tråkigt att läsaren inte har stöd, gör inte MS ett stort fel här med att de tidiga x360 köparna inte får spela nya spel?
    Om alla liksom måste gå och köpa nya maskiner...
    Nu är det bara de maskiner som kom i början som är drabbade och 90% av dem har väll dött vid det här lagret *skratt*
    Om de inte dött så har de misslyckats i flash uppdateringen o microsoft hade en kampanj med att byta dem mot nya eller reparera gratis om det hände.
    Meningen är ju så klart att även folk med tjocka 360 från 2006 skall kunna spela nyare spel med

    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Förresten det finns inget som liknar CFW i xboxen som i ps3 där man kan köra spelen direkt från hårddisken utan att ha någon skiva(eller bara ett original spels skiva)?
    --> http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1108&xSec=89
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Jaha ok. Det var ju riktigt tråkigt att läsaren inte har stöd, gör inte MS ett stort fel här med att de tidiga x360 köparna inte får spela nya spel?
    Om alla liksom måste gå och köpa nya maskiner...
    Förresten det finns inget som liknar CFW i xboxen som i ps3 där man kan köra spelen direkt från hårddisken utan att ha någon skiva(eller bara ett original spels skiva)?
    Jo, det finns... 2 metoder; ena kallas JTAG och funkar bara på vissa äldre maskiner, det är det som Pendragon länkat till...

    Sen finns det någonting som heter CPU Reset Glitch Hack, det kan vi på PSXCare inte fixa ännu då vi saknar viss hårdvara, dock har vi hårdvara som kanske kan funka om man programmerar om det och moddar lite på annat vis
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Angående JTAG:
    Om jag JTAG:ar min maskin kommer jag då alltså kunna spela alla spel som finns ute nu(Gears of war 3 mm.) och som det nu ser ut även alla framtida spel?
    Är bara att strunta i det här med de nya skivformaten?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Angående JTAG:
    Om jag JTAG:ar min maskin kommer jag då alltså kunna spela alla spel som finns ute nu(Gears of war 3 mm.) och som det nu ser ut även alla framtida spel?
    Är bara att strunta i det här med de nya skivformaten?
    När det kommer något vettigt till det nya reset glitch ja, annars nej... :P

    Men det kommer att komma när som helst, ha lite is i magen och vänta på det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    Finns det några indikationer alls på när iextreme 2.0 skulle kunna dyka upp, sitter på bannad 360 med benq läsare i.

    Sent from my X10i using Tapatalk

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    Finns det några indikationer alls på när iextreme 2.0 skulle kunna dyka upp, sitter på bannad 360 med benq läsare i.

    Sent from my X10i using Tapatalk
    Den senaste informationen kom idag, och det var att den funkar att köra med brända backups (DL skivor) så det borde väl dyka upp under oktober, senast november skulle jag tippa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Har bara en liten allmän fråga igen.
    Har som sagt inte uppdaterat min xbox sedan väldigt länge,(inte startat xboxen sen i dec 2010), om jag uppdaterar till de senaste firmwaren så kommer brända spel inte fungera, då som ni berättat så återgår dvd läsaren till sitt originala skick. JTAG kommer inte heller fungera, men alla nya spel i original skiva? Och om jag vill köra mina gamla brända spel igen så måste jag alltså flasha om: ''Uppdatering av 360 flashad av oss tidigare 350kr'' http://www.psxcare.com/section.php?xSec=89&xPage=1 eller närmare bestämt iXtreme LT+ 2.0.

    Då är det bara att ta det inte sant?
    Last edited by milan979; 2011-11-13 at 16:48.

Liknande diskussioner

  1. Gears Of War 2
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 13:37
  2. Gears 2 sparningsproblem
    By ollejakob in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 12:59
  3. Kommer detta att fungera?
    By Shejken in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 12:38
  4. kommer orginal dashboard fungera?
    By macab in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-17, 20:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •