Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: frågor ang reset-glitch-hack/homebrew

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    frågor ang reset-glitch-hack/homebrew

    läste att det nu går att köra homebrew på alla xbox360 (slim/phat) med reset-glitch-hack.
    så har ett par frågor angående detta.

    stämmer det att det funkar på phats också?
    finns det några nackdelar med att välja att köra det på phat istället för slim?
    går det att ladda ner DLC och installera/köra på denna typ av hack också eller är det enbart det gamla jtag som det funkar på?
    såg att det var ett hack som ej går att patcha på slim, gäller detta även för phat?
    hur stabilt är hacket? dvs, finns det någon chans att xboxet förstörs/brickas eller på något annat sätt blir oanvändbart eller sämre?
    och en fråga med ett ganska självklart svar (men kände ändå att jag ville ställa den), fungerar live med detta hack?

    och en sista liten fråga till psxcare, kan man skicka in sin låda till er så att ni fixar det när det blir tillgängligt? (har ingen möjlighet att ta mig dit och vågar inte ge mig på att löda själv)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...8-är-deta-sant <--- där har du en tråd som handlar om det

    Ja, det funkar på phats också, men bara moderkorten Zephyr och Jasper änsålänge...

    Nackdelar; ja, du har inte trådlöst nätverk inbyggt, Zephyr moderkortet är ur uselt (den pajar jätte lätt) plus att du får färre portar för USB, och du kan inte heller kör kinect rakt på maskinen utan du behöver extern nätdel också

    Det är lika stabilt som alla hack, kan brika maskinen när som helst, men borde inte göra det eftersom det för det mesta är hårdvaru baserat

    Nej, Live funkar inte med det här hacket heller vad jag vet...

    Ja, det kommer gå att skcika in till oss för att få det fixat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Homebrew chip frågor
    By flizc in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 15:40
  2. Xbox 360 reset glitch hack v1.00
    By AFX3D in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 00:26
  3. Nybörjare med frågor om Homebrew Channel?
    By haze54 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 09:19
  4. Homebrew frågor (PROBLEM)
    By Bajen13 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 11:34
  5. In-game reset frågor
    By sofam in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-11-23, 09:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •