Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Skumma blåa ränder i bilden efter YLOD fix

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    61
    Respekt
    17

    Skumma blåa ränder i bilden efter YLOD fix

    Hej!

    Vi skulle reparera en PS3 med ylod och direkt efter att vi skruvade ihop den funka den kanon. Men inom kort kom det blå vertikala ränder i bildfältet och sedan efter en stund frös PS3an helt. Varje gång man sätter på den är det samma blå ränder. Antar att det är Grafikprocessorn som strular, vi värmde på igen men samma fel ändå.
    Den hänger sej men ylod verkar vara borta :S

    Någon som känner igen felet och har erfarenhet?

    Tacksam för svar.

    //Nicke

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av frizzby Visa Inlägg
    Hej!

    Vi skulle reparera en PS3 med ylod och direkt efter att vi skruvade ihop den funka den kanon. Men inom kort kom det blå vertikala ränder i bildfältet och sedan efter en stund frös PS3an helt. Varje gång man sätter på den är det samma blå ränder. Antar att det är Grafikprocessorn som strular, vi värmde på igen men samma fel ändå.
    Den hänger sej men ylod verkar vara borta :S

    Någon som känner igen felet och har erfarenhet?

    Tacksam för svar.

    //Nicke
    Trasig GPU... släng skiten och köp ny
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Låter som GPU Ram eller GPU behöver värmas på
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Låter som GPU Ram eller GPU behöver värmas på
    GPU RAM sitter på GPU'n, så antingen överhettar du den yttligare och hoppas på det bästa, eller så är den TRASIG och måste bytas ut, vilket man inte gör om man inte jobbar på Sony's service verkstäder... och dom gör inte det på tjockis modellerna, endast slim...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Reball <3
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Reball <3
    Again, om kretsen är trasig, hjälper reball?? det är som att säga att det räcker med värme för att laga ett hål i avgassystemet på bilen... det måste bytas!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Again, om kretsen är trasig, hjälper reball?? det är som att säga att det räcker med värme för att laga ett hål i avgassystemet på bilen... det måste bytas!
    Hur vet du att kretsen är trasig ?
    Lött loss den o kört den genom en logikanalysator ?

    Kallödningar kan ge spökfel lika mycket som trasiga kretsar, men hade kretsen varit trasig hade man nog inte fått bild alls skulle jag tippa på

    Så om o men o därför och varför är bara spekulationer tills man prövat på riktigt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    61
    Respekt
    17
    Tack för allas engagemang i den här tråden.

    Vi värmde en extra gång efter första gången felet dök upp. Dock helt utan framgång.
    Vad som hände var så här. Han köpte en 60gigare som fungerade i tre veckor. Han beskrev
    för mej att i bland hängde sej konsolen efter att man spelet längre perioder och han tyckte
    även att den lät mycket, antagligen fläkten. Efter ca 3 veckor kom ylod. Vi värmde på den
    och den funka som sagt någon minut, sedan kom grafikbuggarna. Så vi plocka isär den och
    värmde den igen. Samma fel efter att vi monterat ihop den igen.

    Antagligen styckar vi upp konsolen och säljer delarna på ****** eller nåt.

    Tack igen för alla svar. Tror inte jag orkar värma en tredje gång.

    //Nicke

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 13:16
  2. Bilden blev svart efter bara 4 veckor...
    By XBOX 360 OWNER in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 13:46
  3. Return of the King WAM - Bilden kommer 1 minut efter bilden!
    By milk_oboy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 01:55
  4. Horisontella ränder i XBMC...
    By Siffredrik in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-06-18, 09:04
  5. Blåa skivor?
    By ps2mannen in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 06:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •