Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Byta styrkort eller Sputnik360 ?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22

    Byta styrkort eller Sputnik360 ?

    Hej, har en liteon 9504 som visas som en 0272 (låst antar jag). Provade att läsa ur nyckeln med jungleflasher, men gick inte alls. Så antar att jag nu måste byta styrkort eller göra det där SPutnik360-hacket ?!

    Är det en större risk för live-bann med dessa metoder om man jämför med att ha flashat in LT+ om driven inte var låst?
    //yabbah

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av yabbah Visa Inlägg
    Hej, har en liteon 9504 som visas som en 0272 (låst antar jag). Provade att läsa ur nyckeln med jungleflasher, men gick inte alls. Så antar att jag nu måste byta styrkort eller göra det där SPutnik360-hacket ?!

    Är det en större risk för live-bann med dessa metoder om man jämför med att ha flashat in LT+ om driven inte var låst?
    När du säger att du inte får ut key, kör du då slimkey eller slimunlock? slimkey ska alltid funka...

    Sputnik360 är att föredra, du kan göra det enkelt själv med ett motstånd, en skalpell och en lödstation med lödtenn, du ska bara kortsluta en punkt en snabb sekund medans unlock signal skickas typ... det går fort och är "lätt" till skillnad från Winbond unlock, winbond unlock kräver att du borrar i kretsen på rätt ställe och i rätt djup... inte så lätt

    OBS: Sputnik360 funkar BARA på MXIC...

    Det är lägre banrisk med original styrkortet, eftersom du då bara byter mjukvaran
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Provade både slimkey och slimunlock. Fick error på båda, stod inget felmeddelande, bara att det genererades ett error. Använde senaste JF (innan den som släpptes inatt), har via-chipset .. kan de va de?
    Ska det fungera att flasha min drive utan Sputnik360, eller måste jag använda den metoden?
    //yabbah

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När du kör slimkey, svarar du ja eller nej på frågan om den ska skicka slimunlock? :P svarar du ja kommer det bli samma problem som om du kört slimunlock direkt

    Du kan se om läsaren är låst baserat på dashboard versionen (13146 flashade bara om, 13599 flashar om och låser)

    Det beror på om den är låst eller ej, jag skulle rekomendera att du uppdaterar till 13599 INNAN du flashar, annars får du fel när du ska uppdatera sen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Tryckte nog "ja", de va ju dumt. Och kör senaste dashen, kollade efter update innan jag pluggade ur igår. Då går det alltså inte att bara flasha rakt av, utan läsa ur nyckeln med slimunlock, sen köra Sputnik360. Det är lösningen?

    Hade jag bara bott närmare hade jag kommit in med skiten, men bor i skogen i Norrland serru, å orkar inte skicka skiten heller. :P
    //yabbah

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av yabbah Visa Inlägg
    Tryckte nog "ja", de va ju dumt. Och kör senaste dashen, kollade efter update innan jag pluggade ur igår. Då går det alltså inte att bara flasha rakt av, utan läsa ur nyckeln med slimunlock, sen köra Sputnik360. Det är lösningen?

    Hade jag bara bott närmare hade jag kommit in med skiten, men bor i skogen i Norrland serru, å orkar inte skicka skiten heller. :P
    som sagt, all you need is:

    Soldering station
    Solder
    12ohm Resistor
    Knife

    Kapa banan, löd dit motståndet mot ground, starta unlock delen i JF... nudda punkten snabbt sen kan du skriva till den utan problem glöm inte bort att låsa den igen sen (allt detta står i JF tutorial)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Super, tack.

    En fråga bara. Om jag kör den där guiden och flashar med LT+ idag, och vill uppgradera till en nyare version senare. Måste jag skära och löda igen då?


    *** EDIT ***
    Upptäckte precis att jag hade winbond i min dvd, så då är det bara byte av styrkort kvar?
    //yabbah

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av yabbah Visa Inlägg
    Super, tack.

    En fråga bara. Om jag kör den där guiden och flashar med LT+ idag, och vill uppgradera till en nyare version senare. Måste jag skära och löda igen då?


    *** EDIT ***
    Upptäckte precis att jag hade winbond i min dvd, så då är det bara byte av styrkort kvar?
    Ja, antingen byter du styrkortet eller så borrar du i kretsen

    Menne för att svara på din fråga tidigare, ja du måste göra om processen för att låsa upp vid senare tillfälle... på winbond är det lättare eftersom du bara behöver ge kretsen en stöt :P (efter att du borrat det vill säga)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag skulle definitivt rekommendera att byta PCB istället för göra på det billigare men betydligt mer osäkra kamikaze-modden.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Jag skulle definitivt rekommendera att byta PCB istället för göra på det billigare men betydligt mer osäkra kamikaze-modden.
    Som privat person; ja, men lämnar man in det till oss te.x. skulle jag rekomendera att man låter oss göra Kamikaze då PCB'erna lätt pajar SATA kontakter har lossnat x antal gånger hos oss, samt har det varit kortis med vissa av kablarna som går till mekaniken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, antingen byter du styrkortet eller så borrar du i kretsen

    Menne för att svara på din fråga tidigare, ja du måste göra om processen för att låsa upp vid senare tillfälle... på winbond är det lättare eftersom du bara behöver ge kretsen en stöt :P (efter att du borrat det vill säga)
    haha .. nån borrning vågar jag mig inte på. Som upplagt för fail.
    Tack för all hjälp, får bessa ett styrkort istället.
    //yabbah

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Som privat person; ja, men lämnar man in det till oss te.x. skulle jag rekomendera att man låter oss göra Kamikaze då PCB'erna lätt pajar SATA kontakter har lossnat x antal gånger hos oss, samt har det varit kortis med vissa av kablarna som går till mekaniken...
    OK. Kan inte säga emot, mer än att de jag satt in fungerat perfekt. Jag kommer fortsätta att bara sätta in PCB:er så länge som jag har dem i lager.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Och om det finns någon modd genom tiderna som kan komma få problem med tillförlitligheten på sikt så är det kamikaze-modden.

Liknande diskussioner

  1. Flasha eller byta DVD??
    By bylund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-04, 09:36
  2. Lys Diod enkelt eller svårt?? Billigt eller dyrt??
    By olssson in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 19:07
  3. Behöver en guide eller tips eller nåt.
    By Kirabira in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 23:21
  4. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 15:18
  5. Byta upp till 200 eller 300GB
    By Frenzy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 18:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •