Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Läsa Jtag X360 320gb hdd i PC

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Läsa Jtag X360 320gb hdd i PC

    Finns det nåt program som kan läsa av, kopiera till och ta backup på en vanlig 320 gb 2,5" samsung som sitter i en 360-kabinett på en J-taggad 360 vilken den även blev formatterad och konfigurerad på?
    Har provat med Xplorer360, den hittar 3 partitioner men kan bara läsa andra partitionen med vad jag tror är xbox1-kompabilitet.
    Hittar ingenting på första och tredje partitionen. Jag antar att det är för det är större disk än 250gb, men det kanske finns nåt annat program som fungerar.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Finns det nåt program som kan läsa av, kopiera till och ta backup på en vanlig 320 gb 2,5" samsung som sitter i en 360-kabinett på en J-taggad 360 vilken den även blev formatterad och konfigurerad på?
    Har provat med Xplorer360, den hittar 3 partitioner men kan bara läsa andra partitionen med vad jag tror är xbox1-kompabilitet.
    Hittar ingenting på första och tredje partitionen. Jag antar att det är för det är större disk än 250gb, men det kanske finns nåt annat program som fungerar.

    Testat med USB Xtaf? Trots namnet vill jag minnas att det går utmärkt att köra över SATA-länk, om du pluggar in disken i datorn den vägen. Har för mig v44 är senaste versionen.

    Horizon kan vara värd ett försök också, den bör kunna dumpa en disk.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Finns det nåt program som kan läsa av, kopiera till och ta backup på en vanlig 320 gb 2,5" samsung som sitter i en 360-kabinett på en J-taggad 360 vilken den även blev formatterad och konfigurerad på?
    Har provat med Xplorer360, den hittar 3 partitioner men kan bara läsa andra partitionen med vad jag tror är xbox1-kompabilitet.
    Hittar ingenting på första och tredje partitionen. Jag antar att det är för det är större disk än 250gb, men det kanske finns nåt annat program som fungerar.
    Problemet är att en JTAG disk endast innehåller filsystemet, Xplorer360 letar även efter "signeringen" från Microsoft (hddss.bin)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Testat med USB Xtaf? Trots namnet vill jag minnas att det går utmärkt att köra över SATA-länk, om du pluggar in disken i datorn den vägen. Har för mig v44 är senaste versionen.

    Horizon kan vara värd ett försök också, den bör kunna dumpa en disk.
    Tackar, skall testa båda programmen.

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Problemet är att en JTAG disk endast innehåller filsystemet, Xplorer360 letar även efter "signeringen" från Microsoft (hddss.bin)
    Gäller det endast Xplorer360 eller alla program över lag?
    3:e j-tagboxen som jag får rrod på, har tidigare jag kört över ftp men det fungerar ju inte nu. Så nu skall jag ha ut mina sparningar m.m. från hdd:n och sen försöka sälja alla tre som reball-projekt =)
    Får se om det löser sig med dashboard till slim, då blir det kanske en sån så småningom.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Gäller det endast Xplorer360 eller alla program över lag?
    3:e j-tagboxen som jag får rrod på, har tidigare jag kört över ftp men det fungerar ju inte nu. Så nu skall jag ha ut mina sparningar m.m. från hdd:n och sen försöka sälja alla tre som reball-projekt =)
    Får se om det löser sig med dashboard till slim, då blir det kanske en sån så småningom.
    Det gäller alla över lag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    jag vet inte om det gör någon skillnad men jag brukar köra Party Buffalo Drive Explorer vilken fungerar betydligt bättre än många andra alternativ för min del hade gärna testat min 500gb disk men jag har min jtaggade falcon i XB01 från lian-li och jag orkar inte öppna upp den för att testa det.

Liknande diskussioner

  1. Jtag + Kinect + 12611 = Kan inte läsa spelskivor
    By alvess in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 17:21
  2. Firmware-version på 320GB Slim
    By Acre in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:45
  3. brända x360 spel går ej att läsa ibland! hjälp
    By michael.g in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 13:17
  4. Ang. installation av hårddisk större än 320GB
    By meep in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 17:05
  5. Western Digital Caviar SE IDE WD3200JB 320GB
    By Sigun in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 12:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •