Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Flashning av SLIM 0225u låst flash eller ej?

Flashning av SLIM 0225u låst flash eller ej?

Tjenixen.

Har flashat ett antal boxa. Där av en hel del SLIM också. Men jag hade en tanke som säker fler skulle tycka va intressant att få svar på.

När man flashar SLIM med modell 9504, uppdaterad med dash 13146 och flashad med LT+v1.9. Då är enheten omskriven till 0225 som den dashen gör men den är inte låst. Uppdaterar jag dock till dash 13559 så kommer enheten att låsas. Känner vi alla till nu.

Min tanke va. Om du nu har flashat som jag beskrev här ovan och sedan uppdaterar dashen. Skriver den om DVD:n igen med nya firmware igen och sen låser eller ligger flashen kvar men att enheten är skrivskyddad? Hoppas ni förstår vad jag menar.

Skulle det då vara så att flashen ligger kvar men att den låser skrivskyddet skulle man innan uppdatering av dash 13559 flasha in 1.92 och sedan uppdatera dashen. Fördelen med detta är att personen då får senaste flashen just nu utan att behöva byta PCB eller köra kamikaze. ( den har ett winbond) Nackdelen är förstås in för nästa uppdatering. Då kommer man lik väl få köra någon av metoderna,, jag vet.

Men är det möjligt? Har inte provat själv så jag tänkte jag hör mig för här. Och jag vet. Alltid bäst att gå hela vägen direkt

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du har fått det lite om bakfoten, en dashboard uppdaterad 9504 är 0272, en fabriks uppdaterad 9504 är 0225u

Ja, den kommer försöka skriva om den igen, men misslyckas... så mitt tips är att alltid uppdatera till 13599 FÖRST sen flasha...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

He he... såg att det blev fel. Va lite snabb när jag skrev. Då var det som jag trodde. Tack för svaret

Då åker man på ett nytt kort i alla fall eller kamikaze för att flasha 1.92

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Ja ett PCB eller kamikaze behövs för att flasha......och ta ett råd från mig........köp ett PCB.

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    17
    Men om man har MXIC kort så går det att flasha med sputnik probe oavsett FW ?

Har någon testat proben? fungerar de lika bra som de olika probe på tjock xbox har gjort?

Jo jag föredrar pcb. Fungerar smidigt. Skulle nog kunna göra kamikaze men vågar inte riktigt än. Mxic och sputnik är dock enkel

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Men om man har MXIC kort så går det att flasha med sputnik probe oavsett FW ?

Har någon testat proben? fungerar de lika bra som de olika probe på tjock xbox har gjort?
    Du behöver inte ens köpa en special probe, löd ett motstånd på 12ohm till ground, tryck den mot punkten efter att du kapat ut den från resten av banan (samtidigt som JF skickar signalerna) så är du klar, det funkar oavsett FW, det handlar om att du stänger av kretsens skydd och raderar sedan skrivskyddet från det område där det ligger )
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    17
    Japp okej ska öppna upp mitt slim snart och se efter.
    Det står inget om det i JF, men behöver man inte laga banan man kapar när flashningen är klar och man har aktiverat skyddet igen?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Japp okej ska öppna upp mitt slim snart och se efter.
    Det står inget om det i JF, men behöver man inte laga banan man kapar när flashningen är klar och man har aktiverat skyddet igen?
    Dunno, men jag brukar göra det just in case, jag menar banan finns jue där av en anledning
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. psp slim and lite flashning
    By vilden in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 22:47
  2. Fråga om flashning psp slim 2001
    By LeoLagerwall in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 10:55
  3. Är en xbox låst till PAL eller NTSC (Svartvit bild problem)?
    By bills in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 11:51
  4. Märker ingen skillnad på låst eller olåst hd
    By Khayman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 20:04
  5. Är min HD låst eller vad?
    By Coolsson in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-04-26, 17:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner