Tjenixen.
Har flashat ett antal boxa. Där av en hel del SLIM också. Men jag hade en tanke som säker fler skulle tycka va intressant att få svar på.
När man flashar SLIM med modell 9504, uppdaterad med dash 13146 och flashad med LT+v1.9. Då är enheten omskriven till 0225 som den dashen gör men den är inte låst. Uppdaterar jag dock till dash 13559 så kommer enheten att låsas. Känner vi alla till nu.
Min tanke va. Om du nu har flashat som jag beskrev här ovan och sedan uppdaterar dashen. Skriver den om DVD:n igen med nya firmware igen och sen låser eller ligger flashen kvar men att enheten är skrivskyddad? Hoppas ni förstår vad jag menar.
Skulle det då vara så att flashen ligger kvar men att den låser skrivskyddet skulle man innan uppdatering av dash 13559 flasha in 1.92 och sedan uppdatera dashen. Fördelen med detta är att personen då får senaste flashen just nu utan att behöva byta PCB eller köra kamikaze. ( den har ett winbond) Nackdelen är förstås in för nästa uppdatering. Då kommer man lik väl få köra någon av metoderna,, jag vet.
Men är det möjligt? Har inte provat själv så jag tänkte jag hör mig för här. Och jag vet. Alltid bäst att gå hela vägen direkt
Bookmarks