Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Kan man uppdatera till de nyaste dashboarden med en spoofad DVD?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17

    Kan man uppdatera till de nyaste dashboarden med en spoofad DVD?

    Går det att uppdatera en Xbox 360 till en dashboard där DVD-spelaren flashas om, om det sitter en spoofad drive i? Det var ju t.ex. rätt vanligt för några år sedan att sätta in Samsung eller BenQ istället för den LiteOn som var original.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Går det att uppdatera en Xbox 360 till en dashboard där DVD-spelaren flashas om, om det sitter en spoofad drive i? Det var ju t.ex. rätt vanligt för några år sedan att sätta in Samsung eller BenQ istället för den LiteOn som var original.
    Nej, det går inte... rätt logiskt också om man tänker efter lite, 360'n försöker flasha om med metoderna för t.ex. Liteon, och den får inte det svar den väntar sig eftersom det sitter en samsung i, ja då stannar den upp i det läget och står och försöker varje gång du startat konsollen fram tills dess du bytt tillbaka till en läsare av samma modell som satt i från början, med rätt key
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nä det var precis det jag misstänkte. Tyckte att det skulle vara ologiskt om det gick. Ville bara fråga för att vara säker. Jag har faktiskt redan svarat det till folk som skickat mig mail och undrat för deras boxar inte gått att uppdatera.
    Ville bara kolla för säkerhets skull att jag inte ljugit för allihop. lol

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Går det att uppdatera en Xbox 360 till en dashboard där DVD-spelaren flashas om, om det sitter en spoofad drive i? Det var ju t.ex. rätt vanligt för några år sedan att sätta in Samsung eller BenQ istället för den LiteOn som var original.
    Jag gjorde det igår, hade en liteon box som jag satte i en benq läsare för ett par år sen, gick inte uppdatera direkt utan jag fick köra in stock fw i benq, sen uppdatera dash, sen flasha om med 1,91...
    Och nu funkar den perfa, är en offline box så e aldrig online med den..

    /Flygarn

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flygarn Visa Inlägg
    Jag gjorde det igår, hade en liteon box som jag satte i en benq läsare för ett par år sen, gick inte uppdatera direkt utan jag fick köra in stock fw i benq, sen uppdatera dash, sen flasha om med 1,91...
    Och nu funkar den perfa, är en offline box så e aldrig online med den..

    /Flygarn
    Hmm, säker på att det skulle sitta en Liteon i den då? det tvivlar jag starkt på om jag ska vara ärlig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hmm, säker på att det skulle sitta en Liteon i den då? det tvivlar jag starkt på om jag ska vara ärlig
    Japp, eftersom jag själv flasha om den första gången, men liteon var känslig på skivor och jag hade en benq liggande som jag spoofa om till liteon... Har tillochmed orginalutläsningarna från den och det var liteon.. En refurb box.. Men jag försökte installera nya dashen när den var spoofad, men det gick inte, utan var tvungen att köra in stock benq och då funkade det...

    /Flygarn

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Kanske är så Xbox:en känner av om det är rätt spelare eller. Den läser bara av om drivern är spoofad eller inte. Sätter man i ett annat märke men struntar i att spoofa den så struntar kanske Xbox:en i det. För det är ju allmänt känt att man ändå inte kan lura en Xbox genom att spoofa en drive idag. Så du kanske man lurar den genom att helt enkelt inte spoofa den?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Kanske är så Xbox:en känner av om det är rätt spelare eller. Den läser bara av om drivern är spoofad eller inte. Sätter man i ett annat märke men struntar i att spoofa den så struntar kanske Xbox:en i det. För det är ju allmänt känt att man ändå inte kan lura en Xbox genom att spoofa en drive idag. Så du kanske man lurar den genom att helt enkelt inte spoofa den?
    Spoofdatan finns i keyvault (det som talar om för boxen vad som ska sitta i) visst, det funkar inte att spoofa med nyare versionerna av iXtreme, men det säger inte att du inte kan lura boxen, det är snarare att dom tagit bort stödet för att göra det

    Det kan vara så att den skiter i om det sitter en BenQ eller Liteon i maskinen, då båda är från Phillips, men jag vet att på JTAG's ser man "DG16D2S - 74850C" t.ex. (inte exakt så, men i stil med det)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Spoofdatan finns i keyvault (det som talar om för boxen vad som ska sitta i) visst, det funkar inte att spoofa med nyare versionerna av iXtreme, men det säger inte att du inte kan lura boxen, det är snarare att dom tagit bort stödet för att göra det

    Det kan vara så att den skiter i om det sitter en BenQ eller Liteon i maskinen, då båda är från Phillips, men jag vet att på JTAG's ser man "DG16D2S - 74850C" t.ex. (inte exakt så, men i stil med det)
    De plocka bort stödet för spoofning av den anledningen att det inte alls lurade de senare dashboarden iaf. Så funktionen togs bort för att användare inte skulle fortsätta tro att de kunde lura sin Xbox.
    Jag funderade lite med över om det kunde vara av anledningen att båda har anknytning till Phillips.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag har en Liteon box med dashboard 2.0.8955.0 och en spoofad samsungläsare med ix1.6, matade in ett original NHL 12 spel och det ville uppdatera, valde ok men det gick så klart inte. Hur gör jag nu för att för att spela NHL? Uppdaterar dashboarden till 13599 via usb och flashar läsaren med LT 1.9 (samsung)? Eller går det alls, kan man spoofa eller måste jag införskaffa en Liteon? Verkar vara en del som kan köra senaste dasboard och senaste flash spoofat, vad gäller?

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja köp dig en LiteOn. Viktigt är att du först flashar den med din nyckel, för annars kommer det ändå inte att fungera. Jag skulle rekommendera att du först flashar den med stock firmware. Låt sedan boxen uppdatera sig. När det är klart flashar du om din LiteOn med iXtreme LT+ 1.91.

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Det går alltså inte att fortsätta köra med Samsung läsaren?
    Kan Psxcare ha någon rabatt på en Liteon när man köpt boxen med utbytt läsare från dom?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jonas_p Visa Inlägg
    Det går alltså inte att fortsätta köra med Samsung läsaren?
    Kan Psxcare ha någon rabatt på en Liteon när man köpt boxen med utbytt läsare från dom?
    650:- för bytet istället för 850:- normalpris.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonas_p Visa Inlägg
    Det går alltså inte att fortsätta köra med Samsung läsaren?
    Kan Psxcare ha någon rabatt på en Liteon när man köpt boxen med utbytt läsare från dom?
    650:- mot uppvisande av ett kvitto på att du köpt konsollen av oss...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Okej, tack. Ska fundera hur jag ska göra.

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av jonas_p Visa Inlägg
    Okej, tack. Ska fundera hur jag ska göra.
    Det borde gå fort. Du har ju inte direkt många alternativ att ta ställning till...
    Låt PSXCARE flasha om den, gör det själv eller besök mig eller någon annan som kanske bor nära dig göra det. Annars kommer din box inte börja fungera. Eller också säljer du den på *******/******* och köper dig en Slim.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Så har jag fått mig en Liteon från en rrod box, kan jag nu direkt lägga in LTPlus-025v1.91 i den med nyckeln från samsungläsaren som sitter i och sen uppgradera dashboard?
    Eller måste jag flasha till stock fw, uppgradera dashboard och sen lägga in lt+ 1.91? Blev lite osäker när jag läste jungleflasher tutorial, NOTE: ALL PHAT LITEON POST DASH UPDATE WILL REQUIRE PMT/PROBE 3 or MRA?? Innebär detta att jag måste läsa ut nyckel på nytt efter dashbord uppgraderingen, eller kan jag använda den jag redan har sparat från samsungläsaren?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kör på med nyckeln direkt från samsungen, du måste inte återställa mellan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Lyfter fram frågan igen.


    Jag har en lösning för detta problem, jag har en liteON drive som e paj, kommer det in någon box med en samsung och det suttit en LiteOn i så läser jag ur nyckeln ur samsungen och lägger in den i den trasiga LiteOn driven jag har. Uppdaterar från Live eller USB, sen flashar jag samsung läsaren och sätter in den i boxen.

    Funkat 10 av 10 case


    Finns det något annat sätt? Tacksam för input. Det finns ingen Dash uppdatering där själva flashfrekvensen är borttagen?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Lyfter fram frågan igen.


    Jag har en lösning för detta problem, jag har en liteON drive som e paj, kommer det in någon box med en samsung och det suttit en LiteOn i så läser jag ur nyckeln ur samsungen och lägger in den i den trasiga LiteOn driven jag har. Uppdaterar från Live eller USB, sen flashar jag samsung läsaren och sätter in den i boxen.

    Funkat 10 av 10 case


    Finns det något annat sätt? Tacksam för input. Det finns ingen Dash uppdatering där själva flashfrekvensen är borttagen?
    Och du har spelat XGD3 spel på dom?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Absolut, i regel är ju LiteOn läsaren ersatt med en Samsung, och LT2.0 funkar kanon.

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera en spoofad ms28
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 06:06
  2. uppdatera spoofad samsung
    By DeJi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 19:11
  3. uppdatera gammal xbmc till nyaste?
    By Orcus in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 15:24
  4. Nyaste biosen till X2 lite
    By Ph4z3 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 17:35
  5. Vilken är den nyaste Evo-X Dashboarden?
    By MaCRo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-23, 15:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •