Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Osäker om Uppdatering av dash efter flashning.

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm, Norrort
    Respekt
    0

Osäker om Uppdatering av dash efter flashning.

Tja!

Var inne på psx idag och uppdaterade flashningen, till 1.91 antar jag, frågade om de kunde uppdatera dashen samtidigt, de sa att det måste de göra för att kunna flasha läsaren. Märkte när ja kom hem att jag sitter på dash 12625, har för mig att nyaste dashen är 13599(?).

Undrar nu om min fw kommer att återgå till stock efter jag uppdaterat dashen, eller kommer jag ha kvar min cfw?

(Har en phat xbox med en BenQ läsare)

Tack!
    Kaljaa koneeseen ja Ukkometsoon!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av thefinnishflash Visa Inlägg
    Tja!

Var inne på psx idag och uppdaterade flashningen, till 1.91 antar jag, frågade om de kunde uppdatera dashen samtidigt, de sa att det måste de göra för att kunna flasha läsaren. Märkte när ja kom hem att jag sitter på dash 12625, har för mig att nyaste dashen är 13599(?).

Undrar nu om min fw kommer att återgå till stock efter jag uppdaterat dashen, eller kommer jag ha kvar min cfw?

(Har en phat xbox med en BenQ läsare)

Tack!
    Den ska inte försvinna om du går upp till 13599 som är senaste... vi måste inte gå upp till senaste för att flasha om, vet inte vem som sa det... men det är FEL, däremot är det väl rekomenderat att göra eftersom det är lättare att verifiera att man inte missat o flasha då
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm, Norrort
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den ska inte försvinna om du går upp till 13599 som är senaste... vi måste inte gå upp till senaste för att flasha om, vet inte vem som sa det... men det är FEL, däremot är det väl rekomenderat att göra eftersom det är lättare att verifiera att man inte missat o flasha då
    Ursäkta om jag ödslar din tid med mitt okunnande men vill inte blir flaggad. Min osäkerhet ligger i det att jag har dash 2.0.12625.0, dvs dashen innan 2.0.13146.0, den som flashar om läsaren. Så min läsare har inte MS flashat än.

Som jag förstår det så borde dash-update innebära re-flash till stock, eller hoppar den över 2.0.13146.0 och jag får därmed 13599 på en gång, med cfw intakt?

Tack!

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm, Norrort
    Respekt
    0
    *Jag missförstod säkert i affären det där med att ni måste köra dash-update för att kunna uppdatera flash, men vill bara veta ifall jag kommer råka ut för en re-flash till stock.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    *Jag missförstod säkert i affären det där med att ni måste köra dash-update för att kunna uppdatera flash, men vill bara veta ifall jag kommer råka ut för en re-flash till stock.
    Jag hade fått för mig att det gjordes en dash-update för att passera uppdateringen som gillar att flasha om drivar, men det var länge sedan jag slutade grotta ner mig i detaljer om alla varianter av modifikationer på alla konsoller så lovade jag nog någonting när jag stod i kassan men dubbelkollade inte med grabbarna som sitter och flashar boxar på löpande band bak i butiken :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ursäkta om jag ödslar din tid med mitt okunnande men vill inte blir flaggad. Min osäkerhet ligger i det att jag har dash 2.0.12625.0, dvs dashen innan 2.0.13146.0, den som flashar om läsaren. Så min läsare har inte MS flashat än.

Som jag förstår det så borde dash-update innebära re-flash till stock, eller hoppar den över 2.0.13146.0 och jag får därmed 13599 på en gång, med cfw intakt?

Tack!
    På alla maskiner förutom slim 9504 ligger flashningen kvar oavsett vilket, har man en 9504 stämmer påstående att vi måste uppdatera dashboarden INNAN vi flashar om eftersom den flashas om och låses när du kör 13599 dash updaten, och det kan den inte göra när vi flashat om till LT+ 1.91 (tror jag, lite osäker på detaljerna kring det, men vet att du stöter på errors om du uppdaterat firmwaren först)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm, Norrort
    Respekt
    0
    Det funkade finfint. Stort tack för all hjälp grabbar!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Hej hopp!

Skulle behöva ett litet klargörande. Jag sitter på LT 1.9 (jag antar att det är 1.9 då jag flashade min box hos er i våras) och dash 12625.

Är det lika säkert för mig som för thefinnishflash att gå upp till senaste dashen 13599 utan att jag återgår till stock?

Tack på förhand!

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Förmodligen inte, men du behöver skriva mer vilken läsare du har. Men med 99 %, Nej.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Förmodligen inte, men du behöver skriva mer vilken läsare du har. Men med 99 %, Nej.
    Hej Svantesson666. Tack för att du tog dig tid att besvara min fråga.

Jag sitter på en Falcon 2009 xbox 360 med Lite-On 7XXX drive. Innebär det då följande?

1. Uppdatera dashen och flasha om till LT+1.92 (är väl det senaste?)
    2. Behålla min dash och patcha om alla AP25-spel för 12625-dashen. (Patcha in Challenge set 1 sectors).

Såvitt jag förstår kan jag inte använda ABGX360 då den automatiskt patchar med en ny uppsättning Challenge set 2 sectors som endast stöds av dash 13140-framåt? Har jag förstått det hela rätt?

Finns det nån fördel med att behålla sin nuvarande dash, eller spelar det ingen roll?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av drzeke Visa Inlägg
    Hej Svantesson666. Tack för att du tog dig tid att besvara min fråga.

Jag sitter på en Falcon 2009 xbox 360 med Lite-On 7XXX drive. Innebär det då följande?

1. Uppdatera dashen och flasha om till LT+1.92 (är väl det senaste?)
    2. Behålla min dash och patcha om alla AP25-spel för 12625-dashen. (Patcha in Challenge set 1 sectors).

Såvitt jag förstår kan jag inte använda ABGX360 då den automatiskt patchar med en ny uppsättning Challenge set 2 sectors som endast stöds av dash 13140-framåt? Har jag förstått det hela rätt?

Finns det nån fördel med att behålla sin nuvarande dash, eller spelar det ingen roll?
    1. Jao, eller flasha om först och uppdatera dashboarden sen, LT+ 1.91 är senaste till din läsare, LT+ 1.92 finns bara till slim...
    2. Ingen idé att ligga kvar på 12625, bättre att uppdatera vidare
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Jao, eller flasha om först och uppdatera dashboarden sen, LT+ 1.91 är senaste till din läsare, LT+ 1.92 finns bara till slim...
    2. Ingen idé att ligga kvar på 12625, bättre att uppdatera vidare
    Okidok... Då är det väl bara att pallra ned till er med tegelstenen och bli 250 kr fattigare. Tackar för hjälpen, Swizzy och Svantesson666!

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    Jag har en xbox med lite-on 93450C med lt+ 1.1, när dash-updaten kom (i maj/juni)? Så uppdaterade jag inte och har kört ps3 sen dess. Nu tänkte jag kikca igång xbox:et igen och undrar hur jag ska gå till väga.

Måste man reflasha till orginal fw först och uppdatera dash sen flasha lt+ 1.9? Eller uppdatera och flasha eller flasha och uppdatera?

Har dom lagt till nån ny "security check" i spelen nu eller? Är det lugnt att köra spelen i abgx360 och bränna bara?

Liknande diskussioner

1. Madden 12 - Uppdatering av Dash -Problem-
    By Zibb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 19:56
  2. Uppdatering av uråldrig xmbc som ligger som dash.
    By aengel in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 03:24
  3. Fel dash efter hd-byte
    By andreasg in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 18:21
  4. Probem vid uppdatering av MS DAsh till 2,0
    By Tarzan7456 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 10:31
  5. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 03:49

Bookmarks

Behörigheter